مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان:

میزان آمادگی مردم استان گیلان در برابر حوادث زیر ۱۰ درصد است

مدیرعامل هلال احمر گیلان با بیان اینکه گیلان جزء پنج استان پرمخاطره است گفت: آمادگی مردم گیلان در برابر حوادث زیر ۱۰ درصد است.

میزان آمادگی مردم استان گیلان در برابر حوادث زیر ۱۰ درصد است

به گزارش ۸دی، به نقل از تسنیم، مهدی ولی‌پور ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در رشت به مناسبت هفته هلال احمر اظهار داشت: شعار امسال جمعیت هلال احمر “دنیایی در انتظار صلح” تعیین شده  و با توجه به برخورداری مردم ایران از پیشینه فرهنگی و اعتقادی در صلح طلبی در طول تاریخ ثابت کردیم که منادی صلح در دنیا هستیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان تصریح کرد: با توجه به اینکه جزء پنج استان پرمخاطره  در کشور هستیم عمده اقدامات و فعالیت‌های جمعیت هلال احمر در این استان با محوریت امر آموزش انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه امروز از نرم افزار آموزشی “واقعیت افزوده”  که با هدف ترویج مفاهیم آموزشی طراحی شده است رونمایی می‌شود گفت: استفاده از این فناوری روز دنیا برای نخستین بار در کشور توسط جمعیت هلال احمر استان گیلان اتفاق می‌افتد.

ولی‌پور با بیان اینکه جشنواره آتل‌های ابتکاری در هفته هلال احمر در گیلان برگزار می‌شود افزود: با توجه به بروز شکستگی‌ها در حوادث، در این جشنواره بر آن شدیم تا با طرح‌های ابتکاری داوطلبان با استفاده از کم‌ترین ابزار و امکانات، بیشترین استفاده و بهره در حوادث برده شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان عنوان کرد: طرح “جمعه ایمان و ایمنی” در دو جمعه آینده در گیلان اجرا می‌شود و توسعه آموزش عموم مردم در دستور کار جمعیت هلال احمر گیلان قرار دارد.

وی با اشاره به برنامه‌های متعدد هفته هلال احمر، برپایی نمایشگاه عکس و بازارچه خیریه با حضور بانوان سرپرست خانوار در پارک شهر رشت را از جمله این برنامه‌ها برشمرد و گفت: مسابقات استانی رفاقت مهر با حضور ۴۱۶ عضو پسر و دختر سازمان جمعیت هلال احمر در سطح استان گیلان برگزار می‌شود.

ولی‌پور با بیان اینکه مسابقات المپیاد آماده با حضور ۵۱۲ نفر از اعضای جمعیت هلال احمر استان گیلان در بندرانزلی برگزار می‌شود اظهار داشت: همایش تجلیل از اعضای فعال جمعیت هلال احمر گیلان در هفته هلال برگزار می‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان افزود: انعقاد تفاهمنامه‌های مشترکی با نیروی انتظامی و راهداری و سازمان صنعت معدن و تجارت و یک روز کار داوطلبی با مشارکت NGO های همسو با محوریت مناطق پرخطر حاشیه شهر رشت و لنگرود از جمله فعالیت‌های هفته هلال احمر است.

وی با اشاره به اینکه در طول سال ۹۵ از ۲ هزار و ۵۰۰ امدادگر و نجاتگر آموزش دیده بهره برده شد خاطرنشان کرد: بر آن هستیم تا سطح کمی و کیفی امدادگران با برنامه ریزی‌های انجام شده افزایش یابد چرا که این تعداد امدادگر پاسخگوی نیاز استانی با جمعیت ۲.۵ میلیون نفر نیست.

ولی‌پور با بیان اینکه بر اساس شاخص‌های استاندارد، میزان آمادگی مردم گیلان در برابر حوادث زیر ۱۰ درصد است گفت: در کشورهای منطقه، رقم میزان آمادگی مردم در برابر حوادث ۳۰ تا ۴۰ درصد بوده و در کشورهای توسعه یافته بیش از ۸۰ درصد است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان با تاکید بر عوامل موثر بر ارتقاء آمادگی مردم در برابر حوادث گفت: آموزش صحیح به اقشار مختلف جامعه و ساخت و سازهای بدون مطالعات زیرساختی از عوامل تاثیرگذار بر میزان آمادگی مردم در برابر حوادث است.

وی با اشاره به نیاز استان گیلان  به یک  مرکز جامع توانبخشی اذعان داشت: یک مرکز تخصصی با رویکرد دیالیز تا پایان سال ۹۶ در این استان به بهره برداری می‌رسد؛ همچنین ساماندهی تیم‌های درمان اضطراری در سال ۹۵ انجام شد و بیش از ۵۵ هزار نفر از خدمات آن در گیلان بهره بردند.

ولی‌پور با بیان اینکه در سال ۹۵ بیش از ۲ هزار و ۳۲۷ نفر داوطلب و ۳۱ NGO با بیش از ۷ میلیارد ریال اعتبار به ۳۴ هزار نفر در حاشیه شهرها خدمات ارائه دادند افزود: در طرح فرشتگان رحمت در ایام نوروز  ۲ هزار و ۳۰۰ نفر از نیازمندان، تحت پوشش بسته‌های حمایتی جمعیت هلال احمر گیلان قرار گرفتند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان با بیان اینکه واکسیناسیون حجاج با آغاز حج تمتع در برنامه جمعیت هلال احمر گیلان قرار دارد گفت: در طرح خانه‌های هلال، راه اندازی تا ۵۰ درصد دهستان‌های گیلان در دستور کار جمعیت هلال احمر گیلان قرار دارد.

وی با اشاره به طرح ملی خادم (خانواده آماده در مخاطرات) که چهارمین مرحله آن از خرداد ماه آغاز می‌شود افزود: در طرح خادم، ۸ هزار و ۶۰۰ خانواده ساکن استان گیلان را هدف قرار داده شده، در طول سال هر ماه یکبار یک آموزش جهت حساس سازی مردم و آشنایی با امداد توسط جمعیت هلال احمر استان گیلان اجرا می‌شود.

ولی‌پور با بیان اینکه در طول سال ۹۵، هزار و ۶۳۸ حادثه دیده تحت پوشش جمعیت هلال احمر گیلان قرار گرفتند و ۸۰۷ مورد اسکان اضطراری انجام شد ابراز داشت: در مناسبت‌های مختلف در سال ۹۵ بیش از ۹ هزار نفر از خدمات جمعیت هلال احمر گیلان بهره مند شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان با اشاره به اینکه طرح دادرس در ۲۴۷ مدرسه در استان گیلان اجرا شد و دانش آموزان آموزش‌های لازم را در این زمینه دریافت کردند گفت: ۴۸۰ کانون جوانان جمعیت هلال احمر داریم که ۷ هزار و ۳۰۰ عضو دارد.

ولی‌پور با اشاره به اینکه یکی از ۲۲ استان برخوردار کشور از بالگرد هستیم افزود: ۶۵ میلیارد تومان هزینه تهیه این بالگرد شده است که در زمان حداکثر ۴۵ دقیقه می‌تواند از شرق و غرب استان به نقطه حادثه دیده برسد.

گفتنی است در این مراسم از پوستر طرح ملی خانواده آماده در مخاطرات استان گیلان با عنوان “شلخت و خانواده آماده” در آغاز ساخت سلسله انیمیشن‌های آموزشی با زبان شیرین گیلکی با حضور اصحاب رسانه رونمایی شد.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه