دانشگاه باید در خدمت به تولید کنندگان داخلی و خلق ثروت باشد

رئیس دانشگاه گیلان گفت: دانشگاه باید در خدمت به تولید کنندگان داخلی و خلق ثروت در جامعه باشد.

دانشگاه باید در خدمت به تولید کنندگان داخلی و خلق ثروت باشد

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از مهر، عبدالله حاتم زاده عصر دوشنبه در جمع دانشجویان این دانشگاه افزود: نقش پیوند صنعت و دانشگاه در ارتقای کیفیت تولیدات داخلی غیرقابل انکار است.

وی اظهار داشت: برای افزایش تولیدات داخلی و ارتقای سطح کیفی فضاهای دانشگاهی به عنوان مراکز تولیدکننده علم و دانش بایستی حامیان مراکز صنعتی باشند.

رئیس دانشگاه گیلان گفت: با توجه به اینکه رفع معضل بیکاری و تورم به تولید و نیروی کار و سرمایه بستگی دارد دانشگاه می تواند به عنوان منشا تربیت نیروی متخصص سهم بسزایی در تبدیل دانش به سرمایه و تولید داشته باشد.

 وی افزود: تشکیل اتاق های فکر و کرسی های نظریه پردازی در دانشگاه از تاکیدات مقام معظم رهبری بوده و تولید ملی مبتنی بر ارزش ها و عدالت اجتماعی می تواند توانایی های داخلی را در تولید ارتقا دهد.

حاتم زاده اظهارداشت: دانشگاه ها می توانند زمینه حمایت از تولید ملی را فراهم و پایه های علمی را تشکیل دهند و نقش خوبی را در این راستا ایفا کنند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه مردم امروز در حوزه کار و صنعت باید جهادگونه وارد عرصه شوند تا تولید ملی محقق شود، یادآورشد: با رفع معضل بیکاری آسیب‌ های اجتماعی کمتر و در عرصه ملی تحول بزرگی انجام می‌ گیرد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه