وزیر ارتباطات به گیلان سفر می‌کند

استاندار گیلان از سفر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به منظور افتتاح پروژه‌های مخابراتی اسفند امسال به این استان خبر داد.

وزیر ارتباطات به گیلان سفر می‌کند

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از فارس، محمدعلی نجفی عصر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به طرح‌های افتتاحی شرکت مخابرات گیلان در دهه فجر انقلاب اسلامی اظهار کرد: طرح‌های مربوط به شرکت مخابرات در دهه فجر افتتاح نمی‌شود.

وی ادامه داد: طرح‌های شرکت مخابرات جزو پروژه‌های دهه فجر در گیلان است اما طبق قولی که وزیر ارتباطات و اطلاعات مبنی بر سفر به این استان داده، پروژه‌های مخابراتی با حضور وزیر اسفند ماه سال جاری افتتاح می‌شود.

نجفی در ادامه به پروژه راه‌آهن قزوین ـ رشت ـ انزلی ـ آستارا اشاره کرد و افزود: راه‌آهن رشت ـ قزوین ۸۱ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

استاندار گیلان با بیان اینکه اتمام پروژه راه‌آهن قزوین ـ رشت ـ انزلی ـ آستارا یک‌هزار میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد، تصریح کرد: اتمام راه‌آهن مذکور با توجه به اختصاص بودجه‌های دولتی مدت هشت تا ۱۰ سال زمان نیاز دارد.

وی ۱۱ کیلومتر باقی‌مانده آزادراه رشت ـ قزوین را نیازمند یک‌هزار میلیارد تومان اعتبار خواند و بیان کرد: ۱۱ کیلومتر باقی‌مانده مذکور تبدیل به گلوگاه در آزادراه رشت ـ قزوین شده است.

نجفی از اتمام پروژه‌های راه‌آهن و باقی‌مانده آزادراه رشت ـ قزوین از طریق فاینانس خبر داد و یادآور شد: سد شفارود با اختصاص فاینانس به اتمام می‌رسد.

استاندار گیلان با اشاره به نهایی شدن ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان فاینانس برای اتمام پروژه‌های مذکور، اظهار کرد: اختصاص اعتبارات از طریق فاینانس مدت اتمام پروژه‌ها را کاهش می‌دهد.

*تخصیص ۵۰ درصد اعتبارات گیلان تا پایان سال

وی از تخصیص ۳۰ درصد بودجه استان از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد و افزود: تخصیص اعتبارات گیلان تا پایان سال به ۵۰ درصد افزایش پیدا می‌کند.

نجفی همچنین رسانه‌ها را در فرآیند توسعه نقش‌آفرین عنوان کرد و گفت: توسعه اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی بدون حضور پررنگ رسانه‌ها شکل نمی‌گیرد.

استاندار گیلان با بیان اینکه در مدت فعالیت دولت اعتدال حضور پر رنگ رسانه‌ها در بخش مدیریتی را دنبال می‌کنیم، تصریح کرد: بررسی کارکردهای استان باید توسط رسانه‌ها دنبال شود.

وی شناخت مدیریتی از استان را حائز اهمیت دانست و بیان کرد: شکل‌گیری «گیلان بهتر و گیلان برتر» را دنبال می‌کنیم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه