دبیر خانه کارگر گیلان در گفتگو با 8دی:

انتظار جامعه کارگری از دولت سفره پر رنگ و اشرافی نیست/ امنیت شغلی کارگران گیلان جدی گرفته شود

دبیر خانه کارگری تشکیلات گیلان با تاکید بر جدی گرفتن امنیت شغلی کارگران استان، گفت: انتظار جامعه کارگری از مسئولان داشتن سفره پر رنگ و اشرافی نیست بلکه کارگران قانع هستند.

انتظار جامعه کارگری از دولت سفره پر رنگ و اشرافی نیست/ امنیت شغلی کارگران گیلان جدی گرفته شود

حسن ایزدی در گفتگو با خبرنگار ۸دی، فرمایشات مقام معظم رهبری را راهبرد و الگویی برای مسئولان نظام دانست و اظهار داشت: امیدواریم نظام جمهوری اسلامی با فرمایشاتی که مقام معظم رهبری در خصوص اشتغال و کار و کارگر فرمودند الگو و سرمشقی برای مسئولین دولتی و مجلس ما باشد.

وی با بیان اینکه جامعه کارگری و بازنشستگان مواردی را انتظار دارند که تنها با همت و پیگیری های مسئولین قابل حل خواهند بود، افزود: وضعیت معیشتی از اصلی ترین دغدغه های کارگران است چون این جامعه حداقل ترین حقوق و مزایا را در کشور دریافت می کنند که این وضعیت با توجه به تورم جامعه قابل مقایسه نیست.

دبیر خانه کارگر تشکیلات گیلان با اعلام اینکه حقوق قانون کار کفاف ادامه زندگی خانوار های کارگری را نمی دهد، گفت: به گفته کارشناسان اقتصادی و وزارت خانه ها و سازمان برنامه و بودجه حقوق مکفی برای یک خانواده چهار نفره ۲ میلیون و چهارصد هزار تومان است که در حال حاضر مشاهده می شود حقوق دریافتی کارگران با افزایش در نظر گرفته تنها ۹۳۰ هزار تومان است.

ایزدی با تاکید بر این جمله که کارگران امنیت شغلی ندارند و این موضوع باید در گیلان جدی گرفته شود، اظهار کرد: مشاهده می شود که کالاهای بی کیفیت در کشور تولید می شود که یکی از دلایل آن این است که کارگر از کارکردن در شرکت ها و کارخانجات امنیت شغل خود را مشاهده نمی کنند.

وی با تاکید بر اصلاح قوانین کار، افزود: مجلس و دولت باید همت کنند و دست به دست هم دهند و قراردادهای کار فی مابین کارگر و کارفرما را اصلاح کنند.

دبیر خانه کارگر گیلان به همسان سازی حقوق کارگران بازنشسته همچون سایر وزارتخانه ها تاکید داشت و بیان کرد: همسان سازی حقوق بازنشستگان کارگر از سال ۸۸ با توجه به اینکه قانون عملا اصلاح شده و باید اجرا شود متاسفانه باید گفت تنها این قانون برای بازنشستگان غیرکارگر اعمال می شود که این امر مستلزم بازنگری در سیاست های پیش رو است و انظار می رود همسان سازی حقوق برای بازنشستگان کارگری اجرایی شود.

ایزدی با اشاره به عدم واگذاری سهام عدالت به بخشی از جامعه کارگری استان، گفت: واگذاری سهام عدالت به بازنشستگان کارگری از دیگر مطالبات کارگران است.

در حال حاضر دهک دوم جامعه کارگری برگ سهام عدالت را دریافت کرده اند و بخش عظیمی از کارگران تاکنون برگ سهام عدالت را دریافت نکرده اند.

وی به کمبود تخت های بیمارستانی برای دارندگان بیمه های تامین اجتماعی خبر داد و مطرح کرد: در گیلان بیش از یک میلیون و سیصد هزار خانوار تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند در حالی که تنها در استان یک بیمارستان تامین اجتماعی وجود دارد و درمانگاه های سطح استان بیمه های تامین اجتماعی را قبول نمی کنند و باعث شده کارگران مریض ماه ها در نوبت بمانند.

دبیر خانه کارگر گیلان بیان کرد: کارگران از پیکره نظامند و بسیار قانع هستند اما نسبت به آنها بی مهری های فراوان شده است.

ایزدی با تاکید بر توجه بیشتر مسئولان به قشر کارگری گفت: در گیلان ما ۴۱۸ شهید کارگر جان خود را فدای نظام و اسلام و انقلاب کرده اند و صدها آزاده و هزاران بسیجی در حال حاضر در این قشر به جامعه و انقلاب خدمات ارائه می کنند و چرخه اقتصادی را می چرخاند که از این حیث باید بیشتر مورد توجه قرار گیرند.

وی کارگران را از روحیه اشرافی گری به دور دانست و متذکر شد: انتظار جامعه کارگری از دولت داشتن سفره پررنگ و اشرافی نیست بلکه کارگران به حداقل های قانونی خود قانع هستند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه