اگر مطبوعات دارای قلمهای آزاد باشند نشانه رشد ملت است/ دنبال مدیرانی هستیم که به دولت تدبیر و امید اعتقاد داشته باشند

استاندار گیلان گفت: ما دنبال فرمانداران و مدیران توسعه گرایی هستیم که با ولایت پذیری تجربه، کارایی و تخصص لازم به دولت تدبیر و امید اعتقاد داشته باشند.

اگر مطبوعات دارای قلمهای آزاد باشند نشانه رشد ملت است/ دنبال مدیرانی هستیم که به دولت تدبیر و امید اعتقاد داشته باشند

به گزارش ۸دی نیوز، محمد علی نجفی استاندار گیلان در نشستی خبری با اصحاب رسانه که با حضور ۱۰۴ نفر از خبرنگاران استان برگزار شد ضمن تشریح سیاستهای دولت تدبیر و امید در اداره گیلان و بیان بخشی از دستاوردهای عملکرد صد روزه از بهره برداری ۷۵۹ پروژه عمرانی در ایام الله دهه مبارک فجر خبر داد وگفت : انقلاب ما حماسه عشق، عقلانیت و تدبیر بوده و حضور مردم در پای صندوق های رای و روی کارآمدن دولت تدبیر و امید پس از ۳۵ سال پیروزی انقلاب اسلامی بیانگر ادامه تدبیر انقلاب است.

نجفی در این نشست افزود: در دهه مبارک فجر سال جاری با تلاش و کوشش کلیه دستگاه‌های اجرایی استان ۷۵۹ پروژه عمرانی و ۷۳۳۶ واحد مسکن مهرو ۲۳۵ واحد مسکن کمیته امداد با اعتباری بالغ ‌بر۶۲۷میلیارد و ۸۸۲میلیون تومان به بهره‌برداری می‌رسد.

وی ادامه داد : از این طرح ها  ۷۵۹پروژه با ۴۵۳میلیارد و ۴۲۱ میلیون تومان اعتبار بیشتر در زمینه ی های  گردشگری ، صنعتی ، کشاورزی ، شیلات ، عمران شهری وروستایی ، گاز رسانی ، آبرسانی ، برق رسانی ، آسفالت راه های روستایی ، فضاهای آموزشی وورزشی ، بهداشتی است .

  neshast (3)

نماینده عالی دولت در گیلان خاطرنشان کرد : همچنین دراین ایام مبارک ۷۳۳۶ واحد مسکن مهر با ۱۷۰میلیارد و ۹۳۶ میلیون تومان آماده بهره برداری است که از این تعداد ۶۵۰۰ واحد در قالب طرح ها ی ۹۹ ساله ،سه جانبه خودمالک وبافت فرسوده توسط اداره کل شهرسازی در مناطق مختلف گیلان  و ۸۳۶ واحد نیز توسط بنیاد مسکن در کیاشهر سیاهکل واملش آماده افتتاح است .

استاندار گیلان در ابتدای این نشست نیز  با بیان اینکه  انقلاب اسلامی ما از جمله مردمی ترین انقلاب ها در طول تاریخ بوده است گفت مجاهدت های مردم و اندیشه های پاک امام خمینی(ره) دستاورد بزرگ  انقلاب آزادی، استقلال و جمهوری اسلامی را به همراه داشته است.

وی با اشاره اینکه انقلاب ما حماسه عشق، عقلانیت و تدبیر بوده است گفت: بعد از ۳۵ سال از گذشت انقلاب بار دیگر با همین شعار دولت تدبیر و امید در ۲۴ خرداد با رای مردم پا به عرصه نهاده است.

نجفی ادامه داد: مردم ما در ۲۴ خرداد با حضور در پای صندوق رای با حفظ مشی انقلابی خود در سایه آزادی های سیاسی و انتخاباتی نشان دادند که دنبال تغییر هستند.

وی افزود: مردم ما رویکرد جدیدی را در ۲۴ خرداد امسال طلب کردند و این رویکرد نشان داده که همه مخصوصا مدیران اجرایی موظفند تا رویکرد عملیاتی را در مدیریت و توسعه استان برای رسیدن به این هدف مدنظر قرار دهند.

نماینده ی عالی دولت در گیلان با بیان اینکه باید مرحله به مرحله انتظارات مردم را برآورده کرد گفت: اندیشه و رویکرد ما اعتدال و تدبیر بوده است و فضایی که باید مدیریت استان ایجاد کند فضاسازی مثبت و سازنده است.

استاندار گیلان با اشاره به همگرایی نیروهای سیاسی گفت: همه تلاش من این بوده که با تعامل سازنده و با استفاده از همه ظرفیتها بتوانیم از اندیشه های نیروهای سازنده استفاده کنیم و هم اندیشی و جذب کاربردی استعدادهای استانی در دستور کارم بوده است.

دکتر نجفی با بیان اینکه ارتباط نزدیک با اصحاب رسانه و مطبوعات بنا به توصیه  رهبرمعظم انقلاب  همواره مورد تاکید است افزود: مقام معظم رهبری سه وظیفه نقد، نظارت و اطلاع رسانی را دارای اهمیت عنوان کردند، در این مهم هیچ تردیدی نداریم و جزو اصول اساسی قانون اساسی است و اگر مطبوعات دارای قلم های آزاد باشند نشانه رشد ملت است.

 neshast (5)

استاندار گیلان با بیان اینکه دکتر روحانی نیز معتقد است مردم انتظارات و نظرات بحقی دارند و البته دولت کارهایی که انجام می دهد نمی تواند بی نقص باشد، تصریح کرد: نقش رسانه ها نقشی دو سویه بین مردم و دولت است بنابراین نقد دلسوزانه می تواند کمک کند. نقشی که برای رسانه قائل بودم و طی همه دوران خدمتی در استان و طی ۲۰ سال گذشته داشته ام این است که رسانه ها در فرایند توسعه نقش آفرینند.

نجفی گفت: استانی که ادعای نخبگی دارد؛ در پارک علم فناوری شاخص های بالایی دارد، نمی تواند بدون حضور پررنگ رسانه که نقد منصفانه داشته باشند به توسعه پایدار برسد.

استاندار گیلان با بیان اینکه برای تحقق اهداف مدیریتی باید شناخت ها به کمک رسانه افزایش یابد گفت: جلسات مختلفی در بخش های مختلف داشته ام، وضعیت ستاد استانداری و مدیریت بخشی آن و بعضا ۱۶ فرمانداری و بخشداری که راه درازی داریم تا  هر کدام در نقش مدیریتی استان کمک می کنند.

نجفی افزود: در همین چارچوب در تلاشیم به گیلان بهتر و گیلان برتر دست یابیم. همه تلاش ها به این معطوف می شود، گیلان به ظرفیت واقعی خودش برسد و به شاخص های اصلی در توسعه دست یابد.

استاندار گیلان گفت: گیلان باید حداقل جزو ده استان بهتر کشور باشد ولی متاسفانه در آمار رسمی بیکاری در رده دوم کشور قرار می گیریم .

نماینده ی عالی دولت در گیلان بهبود مدیریت سرمایه گذاری، تقویت فضای تخصص گرایی، بهبود مناسبات فرهنگی را از راهکارهای توسعه اقتصادی استان عنوان کرد وافزود : ما بعداز گیلان بهتر به گیلان برتر می اندیشیم و حق واقعی استان وضعیت کنونی نیست.

وی با بیان اینکه کسانی که در خدمت دولت قرار می گیرند باید  اعتقاد به خط مشی اعتدالی داشته باشند گفت :برخی نوشته اند که بیشتر از اصولگراها استفاده کرده ام و برخی دیگر گفته اند که بیشتر اصلاح طلبان ومعتدلین را به کار گرفته ام اما نگاه من خط مشی دولت تدبیر وامید وبهره گیری از همه اندیشه ها یی است که این رویکرد را قبول دارند است.

نماینده ی عالی دولت در گیلان  افزود: در همین چارچوب ما دنبال فرمانداران و مدیران توسعه گرایی هستیم که با ولایت پذیری تجربه، کارایی و تخصص لازم به دولت تدبیر و امید اعتقاد داشته باشند.

استاندار گیلان با بیان اینکه اندیشه استفاده از نیروهای متخصص داخلی که سالها زحمت کشیدند و کارشناسان ارشدی که در پست های کارشناسی، کاردانی و مدیریتی بوده اند، در انتخاب مدیران وجود دارد افزود: در داخل استانداری ظرفیت های فراوانی وجود داشته که کمتر بهره گرفته شده بودند،شهامت می خواست که این افراد بکار گرفته شوند، با فضای مسمومی که در برخی بخش ها وجود دارد شاید کار ساده ای نباشد و به خدا توکل کردیم و اگرچه مشورت خواهیم کرد نیروی تحمیلی را نپذیرفته و نمی پذیریم.

نجفی خاطرنشان کرد: از عملکرد ادارات کل استان متناسب با  انتظاراتی که توسط مردم در  ۲۴ خرداد ماه شکل گرفته راضی نیستم و حتما باید تغییرات کارکردی انجام شود و عملیات فعال و پویایی در ادارات ببینیم خیلی از ادارات هنوز فعال نیستند و اصلا مورد پسند من نیست.

استاندار گیلان با بیان اینکه بعضی از تغییرات برای حل مشکلات وتوسعه گیلان ضروری است خاطرنشان کرد: در تغییر همه کسانی که در دولتهای سابق کار کرده اند و پاک دست بوده اند احترامشان باید حفظ شود، اگرچه نتوانستند موفق باشند.

 neshast (1)

وی اضافه کرد: تلاشمان این است که فارغ از همه گرایش های سیاسی دنبال انسان های معتدل باشیم و تعهد مدیران به من باید توسعه گرایی استان باشد.

نماینده عالی دولت با اشاره به تغییر فرمانداران تصریح کرد:در  انتخاب فرمانداران رفع بیکاری و توسعه، اشتغال، پویایی اقتصادی منطقه مدنظر است.

دکتر نجفی در بخش دیگری از سخنانش، با تاکید بر ضرورت رفع معضل بیکاری در گیلان، این مشکل را ریشه بسیاری از ناهنجاری های اجتماعی و مهمترین دلیل بالا بودن جرایم در استان عنوان کرد و ادامه داد: رویکرد من هیچ چیز جز استفاده از نیروهای بومی، متخصص، مجرب و پاک دست نبوده است البته ممکن است موردی را پیدا کنید که کامل نباشد ولی در کلیات از آستارا و تالش تا رودبار در این چارچوب قرار می گیرند.

وی به دیدارهای خود با نمایندگان، وزرا و رئیس جمهور اشاره کرد و گفت: در بخش های راه و ترابری، اقتصاد، کشاورزی، مدیران عامل جمعی از بانک ها دیدارهایی در راستای حل مشکلات انجام دادم. چند پروژه بزرگ استان ابتر مانده، بیشترین وقتم را تا کنون گرفته است و تامین دو هزار و یکصد میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل سه پروژه مهم استان یعنی راه آهن رشت – قزوین، ۱۱ کیلومتر باقیمانده آزادراه رشت – قزوین و سد شفارورد از طریق فاینانس در همین راستا بوده است.

وی همچنین به وضعیت نگران کننده معیشت کشاورزان استان اشاره و خاطر نشان کرد : کشاورزان گیلانی با پایین بودن سطح زیرکشت فقیرترین کشاورزان هستند .

استاندار گیلان بر تلاش برای بهبود این وضعیت تاکید کرد و از ابلاغ بخشودگی بدهی های کشاورزانی که در نتیجه خسارت های برف سنگین سال ۸۳ و ۸۶ وام دریافت کرده بودند، خبر داد .

neshast (2)

نجفی خاطر نشان کرد : بر اساس این ابلاغ، بانک کشاورزی اعلام کرد که بدهی کشاورزانی که زیر سه میلیون ریال به بانک بدهکارند، بخشیده می شود و بدهکاران بالای این مبلغ از پرداخت جرایم و سود پس از سررسید معاف می شوند .

وی تصریح کرد : پرداخت اصل بدهی بالای سه میلیون ریال کشاورزان بدهکار نیز در پنج سال تقسیط می شود .

استاندار گیلان این اقدام را گامی مهم در جهت کمک به کشاورزان در پرداخت بدهی شان و همچنین خروج از وضعیت خط قرمز بانک ها برای۵۲ هزار کشاورز برای  دریافت تسهیلات جدید عنوان کرد

وی همچنین بربهره گیری از ظرفیتهای منطقه آزاد  انزلی برای توسعه استان تاکید کرد.

نجفی در مورد تاسیس کارخانه زباله سوز در استان نیز خاطرنشان کرد:  ۵۰ میلیارد تومان برای سه استان گیلان، مازندران و گلستان اختصاص دادند که  فقط مازندران استفاده کرده بود و ما توانستیم با پیگیری ۲۵ میلیارد تومان را به تخصیص برسانیم

استاندار گیلان با بیان اینکه گیلانی‌ها یک‌هزار و ۷۵۰ میلیارد تومان بدهی بانکی دارند گفت: گیلان دومین استان بدهکار کشور است

neshast (4)

وی با بیان اینکه در تلاش هستیم دولت را برای بخشودگی بعضی از معوقه های استان توجیه کنیم افزود ۵۰ کارخانه چای‌سازی ۶۵۰ میلیارد تومان به بانک‌ها بدهکار هستند که این بدهی در ابتدا ۱۰۰ میلیارد تومان بوده است که بعد از سالها به این مبلغ رسیده است.

نماینده عالی دولت افزود: ضمن اینکه عده‌ای پول داشتند و پرداخت نکردند و ۵۲ نفر بیشترین بدهی به بانک‌ها را دارند.

استاندار گیلان احداث کارخانه پتروشیمی را از دغدغه‌های استان دانست و یادآور شد: سرمایه‌گذار احداث کارخانه پتروشیمی وارد گیلان شده و ۶۰ هکتار زمین در لوشان برای این منظور اختصاص داده شده است.

وی به وضعیت مسکن مهر در شهرهای مختلف گیلان اشاره کرد و یادآور شد: مسکن مهر سیاست دولت جدید نبوده اما برای خانه‌دار شدن مردم تلاش می‌کنیم و تا پایان سال ۹۳ مسکن مهر گیلان به اتمام می‌رسد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه