محمد جمشیدی
گزارش؛

آیا سپیدرود پس از ۲۵ سال به سطح اول فوتبال ایران باز می گردد؟

آخرین حضور سپیدرود در سطح اول فوتبال ایران در سال ۱۳۷۱ بود که در لیگ دسته اول (همان لیگ برتر فعلی) فوتبال کشور حضور داشت.

آیا سپیدرود پس از ۲۵ سال به سطح اول فوتبال ایران باز می گردد؟

به گزارش ۸دی، سپیدرود رشت یکی از پر طرفدارترین و ریشه دار ترین تیم های باشگاه فوتبال ایران  که در سال ۱۳۴۷ در شهر رشت، مرکز استان گیلان بنیان‌گذاری شد نام سپیدرود برگرفته از بزرگترین رود گیلان و دومین رود ایران، سفیدرود است که در پیدایش تمدن گیلان تأثیر داشته است. این باشگاه دیرپاترین تیم فوتبال استان گیلان  که از بدو تاسیس پیوسته در لیگ‌های مختلف فعال بوده است.

در سال ۱۳۴۷ با تلاش غلامرضا صومی این تیم با نام سلامت‌بخش رشت شکل گرفت. این نام برگفته از یک باشگاه بدنسازی و کشتی زورخانه‌ای بود که در محله سبزه میدان رشت قرار داشت و در بدو تأسیس در فوتبال محلات شرکت کرد و بلافاصله به لیگ باشگاه‌های رشت صعود کرد. در لیگ رشت تیم‌هایی نظیر تاج رشت، ایرانمهر رشت، همایون رشت، دارایی رشت و پاس رشت نیز حضور داشتند. در سال ۱۳۵۲ قرار شد نخستین دوره مسابقات لیگ سراسری برگزار شود تا فوتبال از حالت محلات خارج شده و به سمت حرفه‌ای گام بردارد. برای این منظور قرار شد که مسابقات انتخابی برای حضور در لیگ تخت جمشید انجام شود. به همین جهت و در سال ۱۳۵۲ نام سپیدرود برای این باشگاه انتخاب شد.

آخرین حضور سپیدرود در سطح اول فوتبال ایران به سال ۱۳۷۱ بر میگردد که در دومین سال تشکیل لیگ آزادگان در لیگ دسته اول (همان لیگ برتر فعلی) حضور داشت. در گروه سپیدرود تیم‌های کشاورز تهران، استقلال تهران، تراکتورسازی تبریز، صنعت نفت آبادان، شهرداری جوان ساری، جنوب اهواز و کمای شیراز حضور داشتند.

نتایج سپیدرود در لیگ دسته اول آزادگان:
کشاورز ۴–۱ سپیدرود، سپیدرود ۱–۱ کشاورز
استقلال ۱–۰ سپیدرود، سپیدرود ۰–۰ استقلال
سپیدرود ۳–۰ صنعت نفت آبادان، صنعت نفت آبادان ۲–۰ سپیدرود
سپیدرود ۱–۲ تراکتورسازی، تراکتورسازی ۴–۰ سپیدرود
شهرداری جوان ساری ۱–۱ سپیدرود، سپیدرود ۱–۰ شهرداری جوان ساری
جنوب اهواز ۲–۱ سپیدرود، سپیدرود ۱–۲ جنوب اهواز
کمای شیراز ۲–۰ سپیدرود، سپیدرود ۰–۱ کمای شیراز

و حالا پس از ۲۵ سال دوباره رود همیشه پر آب شمال دارد به دریا می رسد . و پرچم های سرخ یکبار دیگر در آسمان بارانی ترین شهر ایران به پرواز در امده و نوید یک روز خوب بهاری را به مردمان دیار باران می دهد . این بار سپید رود در یک عصر دوشنبه بهاری در هفته پایانی لیگ دسته اول فوتبال، در آخرین گام خود میزبان تیم نساجی قائم‌شهر در ورزشگاه شهید عضدی این شهر می باشد و این دیدار برای صعود سپیدرود به رقابت‌های لیگ برتر بسیار حساس و سرنوشت‌ساز است.

تیم سپیدرود رشت در شرایط حساسی قرار دارد و در مکان دوم رده‌بندی جدول بوده و در صورت کسب پیروزی مقابل نساجی قائم‌شهر می‌تواند به لیگ برتر صعود کند.

سپیدرود رشت باید بتواند با حضور تماشاگران  پر شور خود و با ارائه یک بازی زیبا و تماشاگرپسند، حریف مازندرانی خود را شکست دهد و  اسب خود را برای حضور در لیگ برتر فوتبال ایران زین کند .

تیم فوتبال سپیدرود رشت  با کسب ۵۸ امتیاز پس از تیم پارس جنوبی جم که ۶۲ امتیازی بوده و صعود خود را هفته پیش به لیگ برتر فوتبال ایران مسجل کرد در مکان دوم قرار دارد و تیم نساجی قائم‌شهر با کسب ۴۶ امتیاز در مکان نهم جدول رده‌بندی رقابت‌های فوتبال لیگ دسته اول باشگاه‌های کشور قرار دارد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه