رشد ۳۶ درصدی صدور کارت بازرگانی در منطقه آزاد انزلی در سالجاری

علی اکبری گفت: فرایند صدور کارت بازرگانی برای فعالین اقتصادی منطقه از سال ۸۸ با همکاری اتاق بازرگانی،صنایع، معادن و کشاورزی استان گیلان آغاز شده که تا کنون ۱۱۰ کارت بازرگانی از سوی این سازمان صادره شده است.

رشد ۳۶ درصدی صدور کارت بازرگانی در منطقه آزاد انزلی در سالجاری

به گزارش ۸دی نیوز، حمید رضا علی اکبری مدیر بازرگانی این سازمان با اعلام خبر رشد ۳۶ درصدی کارتهای بازرگانی صادر شده طی ده ماهه سال جاری  اظهار داشت: از ابتدای فروردین تا انتهای دی ماه سال ۹۲ از سوی این سازمان۳۰ کارت بازرگانی صادر شده ، درحالیکه در مدت مشابه سال گذشته این تعداد ۲۲ کارت بوده است.

علی اکبری  با بیان اینکه کارتهای صادره از سوی این سازمان دارای گستره ملی می باشند افزود : فرایند صدور کارت بازرگانی برای فعالین اقتصادی منطقه از سال ۸۸ با همکاری اتاق بازرگانی،صنایع، معادن و کشاورزی استان گیلان آغاز شده که تا کنون ۱۱۰ کارت بازرگانی از سوی این سازمان صادره شده است.

مدیر بازرگانی سازمان  منطقه آزاد انزلی ارائه خدمات و تسهیلات متعدد جهت ایجاد مزیت مضاعف به منظور بهره برداری سرمایه گذاران از مزایا و معافیتهای قانونی منطقه را یکی از مهم ترین اولویت های سازمان متبوع خود اعلام و تصریح کرد : کارت بازرگانی و تسهیلاتی که به سرمایه‌گذاران و بازرگانان دارای این کارت ارائه می‌شود یکی از فرصت ها و مشوق های سازمان منطقه آزاد انزلی برای جذب سرمایه‌گذار می باشد.

وی اضافه کرد: به موجب ماده ۲ قانون صادرات و واردات مصوب مجلس شورای اسلامی در تاریخ دوم تیر ماه سال ۱۳۷۲، کارت بازرگانی مجوزی است با اعتبار یکساله و دارای قابلیت تمدید اعتبار، که به دارنده آن اعم از شخص حقیقی یا حقوقی اجازه داده می‌شود تا به امر تجارت خارجی بپردازد.

علی اکبری کارت بازرگانی را سندی به منظور شناسایی، نظام مندی فعالیتهای تجارو بازرگانان کشور اعلام و در خصوص کاربردهای کارت بازرگانی افزود: ثبت سفارش و ترخیص کالا، واردات از مناطق آزاد، حق العمل کاری در گمرک و صادرات کلیه کالاهای مجاز از جمله کاربردهای کارت بازرگانی است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه