یارانه نقدی گداپروری بود، اما سبد کالا گداپروری نیست؟/برخی از وزرا هنوز دارایی‌های خود را اعلام نکرده‌اند

رسایی نماینده مردم تهران در مجلس گفت: زمانی که به مردم یارانه نقدی داده می‌شد برخی ها اسم آن را گداپروری گذاشتند، اما چرا اکنون دادن سبد کالا به مردم گداپروری محسوب نمی‌شود؟

یارانه نقدی گداپروری بود، اما سبد کالا گداپروری نیست؟/برخی از وزرا هنوز دارایی‌های خود را اعلام نکرده‌اند
به گزارش ۸دی نیوز، حمید رسایی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در ادامه جلسه علنی صبح امروز پارلمان در اخطاری با استناد به اصل ۵۳ و ۱۴۲ قانون اساسی گفت:‌ بر اساس اصل ۵۳ قانون اساسی تمامی دریافت‌ها و پرداخت‌ها باید در چارچوب مصوبات قانونی باشد؛ دولت محترم یک مصوبه‌ای در زمینه کالا به برخی از اقشار دارد که ما از دولت تشکر می‌کنیم که به فکر مردم هستند، همچنین از مجلس هم که به این موضوع کمک می‌کند و تعامل خوبی با دولت دارد تشکر می‌کنم.

وی ادامه داد: منتهی قبلا پرداخت یارانه نقدی را گداپروری می‌دانستند. وقتی پول به مردم داده می‌شد تا با مدیریت خودشان خرج شود را گداپروری می‌نامیدند، اما چرا اکنون دادن سبد کالا به مردم گداپروری نیست؟ چطور بازگشت به سیاست‌های کوپنیزم گداپروری نیست؟

این نماینده مجلس همچنین تصریح کرد: وقتی از وزیر صنعت در تلویزیون سوال کردند که چرا می‌خواهید در این بسته‌ها برنج خارجی بدهید…

علی لاریجانی در همین لحظه با قطع سخنان رسایی خطاب به وی گفت: تذکر شما راجع به چیست؟ تذکر مربوط به این موضوع است که اگر هیئت رئیسه آیین‌نامه را اجرا نکرده، نمایندگان تذکر دهند اما اکنون راجع به عملکرد دولت و هدفمند کردن یارانه‌ها صحبت می‌کنیم که ربطی به دستور کار جلسه ندارد.

رسایی در ادامه گفت: وزیر صنعت در همان برنامه گفت که بسته‌بندی ۱۰ کیلویی برنج ایرانی در بازار وجود ندارد و واقعا این موضوع جای سوال دارد.

وی با اشاره به اصل ۱۴۲ قانون اساسی هم تصریح کرد: بر اساس این اصل، وزرا باید اموال خود را اعلام کنند، اما متاسفانه برخی از وزرا هنوز دارایی‌های خود را اعلام نکرده‌اند.

لاریجانی باز هم با قطع سخنان رسایی گفت:‌ بنده به شما گفتم که اگر تذکر مربوط به جلسه است، بدهید. این حرف‌ها که اظهارنظر شماست و باید در نطقتان بگویید اما اگر وقت جلسه را بخواهید بگیرید باید تذکر در خصوص عملکرد هیئت رئیسه باشد و اگر هیئت رئیسه آیین نامه را اجرا نکرده باشد، می‌توانید تذکر دهید./ خانه ملت

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه