رئیس هیأت نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری گیلان:

مسئولان اجرایی انتخابات در گیلان در حمایت از کاندیدایی خاص تخلف کرده اند

رئیس هیأت نظارت بر انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری در گیلان از تخلف انتخاباتی برخی از دست‌اندرکاران هیأت‌های اجرایی از کاندیدای خاص در این استان خبر داد.

مسئولان اجرایی انتخابات در گیلان در حمایت از کاندیدایی خاص تخلف کرده اند

به گزارش ۸دی، حجت‌الاسلام مجتبی اشجری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به برگزاری دو انتخابات مهم ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهر و روستا اظهار کرد: تمام دست‌اندرکاران نظارتی و اجرایی انتخابات زمینه‌سازی می‌کنند تا مردم انقلابی ایران اسلامی حضوری حماسی در این انتخابات داشته باشند.

وی به تشکیل هیأت نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری از روزهای نخست اشاره کرد و افزود: جلسه‌های متعددی برگزار شده تا بتوان با معرفی هیأت‌های نظارت در شهرستان‌ها و بخش‌ها فرآیند قانونی انتخابات طی شود.

رئیس هیأت نظارت بر انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری در گیلان با بیان اینکه هیأت‌های اجرایی در فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها تشکیل شده است، تصریح کرد: در ایام تبلیغات انتخاباتی هستیم و به تمام ستادهای انتخاباتی توصیه می‌کنم تلاش کنند به موازین قانونی اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

اشجری بر پرهیز از تخریب کاندیداها توسط ستادهای انتخاباتی تأکید کرد و گفت: ستادهای انتخاباتی کاندیداهای مورد نظر خود را معرفی کنند ضمن اینکه در قانون انتخابات آمده، دست‌اندرکاران اجرایی و نظارتی حق ندارند له یا علیه کاندیدای خاص فعالیت داشته باشند.

وی با اشاره به تخلف قانونی انتخاباتی برخی از دست‌اندرکاران اجرایی طبق گزارش‌های رسیده به هیأت نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری گیلان، بیان کرد: در ساعت‌های اداری استفاده از بیت‌المال و وسیله نقلیه دولتی ممنوع است و فعالیت کردن برای کاندیدای خاص به طور قطع خلاف قانون محسوب می‌شود.

رئیس هیأت نظارت بر انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری در گیلان به برگزاری همایش‌های رأی اولی و حضور حداکثری در شهرها و بخش‌های مختلف استان اشاره کرد و یادآور شد: اگر در همایش‌های مذکور افرادی مردم را ترغیب و تشویق به حضور بیشتر در صحنه انتخاباتی کنند ایرادی ندارد اما در برخی از همایش‌ها طبق مستندات موجود افرادی با عنوان دولتی سخنرانی کرده و دانش‌آموزان را به طرف کاندیدای خاص هدایت می‌کنند و این خلاف قانون است و قوه قضائیه با آن برخورد می‌کند.

اشجری با بیان اینکه قوه قضائیه با افرادی که مرتکب تخلف‌ها و جرم‌های انتخاباتی شوند برخورد قانونی می‌کند، اظهار کرد: توقع داریم به معنای واقعی پاسدار آرای مردم باشیم زیرا پاسداری از آرای مردم حق‌الناس است و این امر با زبان نمی‌شود بلکه باید با عمل اعتماد مردم را به خود جلب کنیم و به آنها قول دهیم نمی‌گذاریم حقی از حقوق آنها ضایع شود.

وی در پایان متذکر شد: امیدواریم در روزهای باقی‌مانده تمام افراد با اهتمام ویژه به موازین قانونی زمینه حضور حداکثری مردم را فراهم کرده و مردم با انتخاب فرد اصلح برگ زرین دیگری در تاریخ انقلاب اسلامی ثبت کنند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه