عضو شورای شهر رشت مطرح کرد؛

ماجرای درج نام یکی از نامزدهای زن رشت در سالنامه شهرداری / شباهت‌های جالب دو یادداشت!

نام ایشان در تقویم شهرداری رشت چه می کند؟ به چه دلیلی اعتراض نکردند که چرا باید نام شان در تقویم شهرداری رشت منتشر شود؟

ماجرای درج نام یکی از نامزدهای زن رشت در سالنامه شهرداری / شباهت‌های جالب دو یادداشت!

به گزارش ۸دی، محمود باقری خطیبانی عضو شورای شهر رشت در واکنش به انتشار یادداشت هلن حق دوست درباره انتشار تقویم سال ۹۶ از سوی شهرداری رشت نوشت:

یادداشت سرکار خانم حقدوست را در پایگاه های خبری خواندم ابتدا قصد داشتم پاسخی به آن نگویم اما لازم می دانم برای آگاهی ایشان و افکار عمومی توضیحات زیر را ارایه کنم :

یک. تا آنجا که اطلاع دارم خانم حقدوست یک بانوی محترم و دارای کسوت معلمی هستند و من به احترام جامعه بزرگ زنان و معلمان از خطای فاحشی که در نوشتن این یادداشت مرتکب شده اند در می گذرم . من نه ایشان را می شناسم و نه گفت و گویی بین ما در گرفته است و بدیهی است که مخاطب من در نامه ارسالی برای آقای استاندار هیچ گاه شخص ایشان نبوده اند. من به عنوان عضو شورای شهر که نماینده مردم و حافظ حقوق آنان هستم موظفم نسبت به تخلفات متعدد شهردار به ویژه در انتشار سالنامه شهرداری رشت و با بودجه شهرداری واکنش نشان دهم.

دو. در صفحه ای از تقویم سال ۹۶ شهرداری رشت نام خانم حق دوست منتشر شده است. اولین بار سایت جارستان این خبر را در خروجی خود قرار داد و به سرعت هم در شبکه های اجتماعی توزیع شد و چند عضو شورا با من تماس گرفتند و این موضوع را اطلاع دادند؛ بنابر این پی گیری این موضوع وظیفه قانونی من بوده است و اعتراض ایشان به نامه من به استانداری هیچ وجاهتی ندارد و حتی پرسش برانگیز نیز هست.

سه. از همکاری نزدیک خانم حقدوست در انتخابات دوره چهارم با شهردار چیزی نمی گویم و خودشان هم در یادداشت اخیر تصریح نموده اند که چند ماه قبل با شهردار دیداری داشته اند! و از سوی دیگر کاندیدای شورای شهر هم هستند و هم چنین شهردار هم که لیست حادث می بندد و این خبرها هم در شهری که اکثرا همدیگر را می شناسند، سریعا منتشر می شود. اینک می توانم سوال کنم که نام ایشان در تقویم شهرداری رشت چه می کند؟ اگر قرار است کسی را متهم کنند قاعدتا من نیستم بلکه شهرداری است پس به چه دلیلی اعتراض نکردند که چرا باید نام شان در تقویم شهرداری رشت منتشر شود؟ آیا سرکار خانم با همین دیدگاه می خواهند وارد شورا شوند و از منافع مردم دفاع نمایند؟ من قسم حضرت عباس را باور کنم یا دم ناله کن سحری را؟

چهار. بین متن یادداشت ایشان و شهردار رشت از نظر استفاده از کلمات و اتهامات و زمان انتشار آن، مشابهتی وجود دارد و به نظر می رسد این متن را همان کسی نوشته است که متن سخنرانی شهردار را. باید به این خانم محترم عرض کنم کسانی که به شما توصیه کردند زیر بار انتشار این نوشته بروید تا با مجادله نوشتاری با من و حمله من به شما، پایگاه رای تان بالا برود، آدرس اشتباهی به شما  داده اند. واقعا یا خیلی ساده هستید و سازوکار انتخابات را ساده فرض کرده اید و یا شناخت شما از مردم بسیار ساده انگارانه است. مردم عاقل و بالغ اند و با هوچی گری به کسی رای نمی دهند و زیبنده شما نیست که اعتبار و منزلت صنفی و اجتماعی تان را در راهی هزینه کنید که فرجام خوشی ندارد.

پنج. ایشان در یادداشت مذکور از اسناد تخلفات احتمالی من سخن گفته اند، پرسشم این است که ممکن است بفرمایند کدام سند تخلف احتمالی را از من دارند؟ آیا این خانم درک درستی از این نوع سخن گفتن دارند؟ آیا من هم مجازم با همین ادبیات راجع به ایشان داوری کنم؟ چرا به موضوعاتی که ارتباطی به وی ندارد ورود کرده اند و به سادگی ابزار تبلیغی دیگران می شوند؟ آیا من به عنوان عضو شورا که مسئولیت شرعی و قانونی دارم، حق ندارم از حوزه وظایفم دفاع کنم؟ برای ایشان چه پرونده ای ساخته ام؟ یا چه پرونده ای داشته و یا دارند که مرا متهم به ساختن آن کرده اند؟ نکند عامل ممانعت از حضور وی در انتخابات دوره چهارم شورا من بوده ام؟ چرا باید دفاع من از منافع مردم رشت در سوء استفاده از اموال شهرداری در جهت تبلیغ به نفع ایشان، نگران شان کرده باشد؟ من به وظیفه ام عمل کردم و اگر فکر می کنند به اعتبارشان اسیب وارد شده است چرا از شهرداری شکایت نمی کنند؟

شش. من مواضعم را به صورت روشن با مردم بیان می کنم و نمی توانم نسبت به مفاسد مالی و اداری و رانت ها و تاراج شهر، سکوت کنم و فریاد من بخشی از یک استراتژای برای دفاع از حقوق مردم است و اگر کسی در خصوص مواضع من تردیدی دارد می تواند با مراجعه به من پاسخ هایش را دریافت کند نه این که نادیده و نادانسته به تخریب روی آورد. من آدم متظاهری نیستم. من همان محمودم و نامم جک نیست! و از سکینه به یک اسم رومی تغییر نام نداده ام ! از پایگاه مذهبی ام فرار نمی کنم و برای رای آوردن تغییر ماهیت نمی دهم. این مواضعم به اندازه لازم گویاست و  امیدوارم که از سوی ایشان به خوبی درک شود!.

هفتم. احتمالا ایشان در لیست انتخاباتی شورای شهر شهردار رشت به نام حادث و با حساسیت های ایجاد شده به نام دیگری حضور خواهند داشت و قرار گرفتن در لیست انتخاباتی شهردار به معنای برخوراری از نوعی رانت از جمله ستادهای مجانی، اقلام تبلیغاتی مجانی و … است. این که این گونه به مصاف آمده اند، نوعی تایید احتمالاتی است که در شهر مطرح می شود. فقط امیدوارم که موضوع تحت فشار قرار دادن ایشان از سوی شهردار برای طرح برخی مسایل علیه من واقعیت نداشته باشد که اگر چنین باشد باید از هم اکنون فاتحه صداقت و قانونمندی و حقوق مردم و شورای آینده را خواند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه