رقابت‌های قهرمانی آسیا- ترکمنستان

فوق‌سنگین‌های ایران در دو ضرب و مجموع مدال نگرفتند/ ایران بر بام آسیا ایستاد

تیموری و ربیعی وزنه‌برداران دسته فوق سنگین ایران به مدال حرکت دو ضرب و مجموع قهرمانی آسیا نرسیدند. با این حال تیم ایران بر سکوی قهرمانی ایستاد.

فوق‌سنگین‌های ایران در دو ضرب و مجموع مدال نگرفتند/ ایران بر بام آسیا ایستاد

به گزارش ۸دی ، رقابت های وزنه‌برداری قهرمانی آسیا با برگزاری مسابقه دسته فوق سنگین به پایان رسید و در نهایت دو نماینده کشورمان در حرکت دو ضرب و مجموع از رسیدن به مدال بازماندند.

*همایون تیموری نماینده فوق سنگین ایران که در حرکت یک ضرب چهارم شده بود در این حرکت دوضرب وزنه ۲۲۷ کیلوگرم ثبت کرد و چهارم شد. وی در اولین حرکت ۲۱۵ کیلوگرم را مهار کرده بود . تیموری در حرکت آخر خود نتوانست وزنه ۲۳۱ کیلوگرم را بالای سر نگه دارد و در نهایت چهارم شد. وزنه‌بردار دسته سنگین وزن ایران در مجموع با ۴۱۷ کیلوگرم به عنوان چهارمی دسته ۱۰۵+ کیلوگرم قاره آسیا بسنده کرد.

*رامین ربیعی دیگر نماینده سنگین وزن ایران نیز در دو ضرب با ثبت وزنه ۲۲۱ کیلوگرم در جایگاه پنجم دو ضرب قرار گرفت و در مجموع نیز پنجم شد. وی در این بخش از مسابقات ابتدا وزنه ۲۱۰ کیلوگرم را ثبت کرد. سپس به وزنه ۲۲۱ کیلوگرم حمله کرد که در بار اول ناکام ماند اما در سومین حرکتش توانست این وزنه را بالای سر خود به پرواز درآورده و در به عنوان پنجمی در این حرکت دست پیدا کند. ربیعی کارش را در این مسابقه با کسب مدال نقره حرکت یکضرب تمام کرد.

وزنه بردار چین تاپیه در حرکت دو ضرب وزنه‌ ۲۴۳ کیلوگرمی را مهار کرده و عنوان قهرمانی را به خود اختصاص داد. نماینده ازبکستان با ۲۴۱ کیلوگرم دوم شد و میزبان با ۲۳۰ کیلوگرم به مدال برنز رسید.

*در مجموع نیز ازبکستان با ۴۳۷ کیلوگرم، چین تایپه با ۴۲۸ کیلوگرم و ترکمنستان با ۴۲۷ کیلوگرم به ترتیب اول تا سوم شدند.

در پایان رقابت‌ها امتیازهای تمامی تیم‌های شرکت کننده در این رویداد محاسبه شد و تیم ملی ایران توانست در رقابتی نفس‌گیر و نزدیک با حریفان مدعی آسیایی به مقام قهرمانی قاره کهن برسد.

تیم ملی وزنه برداری کشورمان در این رقابت‌ها توانست ۵۶٢ امتیاز کسب کند و قهرمان شود، چین با ۵۴٨ امتیاز دوم و تیم وزنه‌برداری ازبکستان با ۵۱۱امتیاز سوم شد. ترکمنستان کشور میزبان این رقابت ها با ۴۹۰ امتیاز در جایگاه چهارم قرار گرفت.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه