استاندار گیلان:

در دولت تدبیر به خودکفایی پایدار گندم رسیدیم/افزایش ۲ میلیون بشکه‌ای صادرات نفت از دستاوردهای برجام است

استاندار گیلان گفت: افزایش صادرات نفت از یک میلیون بشکه به ۳ میلیون و پانصد هزار ازجمله دستاوردهای برجام است.

در دولت تدبیر به خودکفایی پایدار گندم رسیدیم/افزایش ۲ میلیون بشکه‌ای صادرات نفت از دستاوردهای برجام است

به گزارش ۸دی، به نقل از ایلنا، استاندار گیلان در جمع مردم شهرستان رضوانشهر در روستای مسیح محله بخش پره‌سر اظهار داشت: بسیار خرسندم که امروز به بهانه افتتاح این پروژه در جمع مردم عزیز و خوب رضوانشهر حضور دارم.

محمدعلی نجفی به همکاری و وحدت خوب موجود در استان اشاره کرد و افزود: اگر این همکاری، همیاری و اندیشه مشترک خدمت‌رسانی به مردم نبود قطعاً این توفیقات در استان حاصل نمی‌شد.

وی با بیان اینکه از افتخارات این نظام و دولت است که مدیریت شهری و روستایی آن به خود مردم واگذار شد، افزود: همواره انتخاب مردم، انتخابی خوب و ارزشمند است و همه باید در این راستا کمک کنیم.

استاندار گیلان از تامین امنیت شغلی دهیاران خبر داد و افزود: بلاتکلیفی این عزیزان یکی از مشکلات دیرینه از بدو تأسیس شوراهای اسلامی بود که به یاری خداوند از این وضعیت خارج خواهند شد.

وی افزود: با تحقق این مهم؛ دیگر دهیاران عزیز تصور نخواهند کرد که در عرصه خدمت‌رسانی میهمان و از صفوف خدمت خارج هستند.

نجفی به بهره‌گیری از فرصت حضور بانوان در عرصه‌های خدمت رسانی اشاره کرد و افزود: به دنبال آن هستیم تا هرچه بیشتر از حضور بانوان در سمت‌های مختلف اجرایی و خدمت‌رسانی به مردم بهره گیریم.

وی از حضور بیش از ۱۴۰ دهیار زن در استان خبر داد و افزود: حضور بانوان در عرصه‌های مدیریتی و تصمیم‌گیری‌های کشوری را یک کار بسیار خوب و مورد توجه دولت است.

وی بیان کرد: امروز بسیاری از بانوان کشور ما در مناطق مختلف به عنوان بخشدار و فرماندار مشغول خدمت هستند که یک اقدام شایسته تلقی می‌شود.

نجفی با اشاره به اهمیت اجرایی پروژه آبرسانی سایت رودکنار پره سر اظهار داشت: در این پروژه که به طول ۱۰۰ کیلومتر لوله گذاری انجام پذیرفت بیش از ۸.۵ میلیارد تومان هزینه شد.

استاندار گیلان با اشاره به توفیقات حاصل شده در دولت یازدهم تصریح کرد: در دولت تدبیر و امید خدمات بسیاری صورت گرفته اما متأسفانه عده‌ای نمی‌خواهند این خدمات را ببینند و آگاهانه درصدد تخریب دولت هستند.

وی با طرح این سوال که چرا برخی نمی‌خواهند عینک بدبینی خود را پاک کنند، افزود: چقدر خوب است که سخنان غیرواقعی را به مردم نگوییم.

نجفی افزود: عده‌ای که از تهمت زدن به شهید بهشتی پشیمان شدند، متأسفانه امروز نیز به شخصی که برای نخستین بار نام امام را در سخنرانی‌های قبل از انقلاب بکاربرد اتهام می‌زنند.

وی ارتقای گازرسانی را ازجمله اقدامات ارزشمند صورت گرفته در دولت تدبیر و امید برشمرد و افزود: شاخص گازرسانی در دولت تدبیر و امید از ۶۳ درصد به بالای ۹۵ درصد ارتقا یافت و گیلان مقام نخست کشوری را در بخش گازرسانی به خود اختصاص داده است.

نماینده عالی دولت در گیلان به برگزاری نشست مجمع استانداران گیلان در هفته گذشته اشاره کرد و با بیان اینکه در این نشست میزبان استانداران گیلان پس از انقلاب با اندیشه‌های مختلف بودم، افزود: دولت تدبیر و امید، اندیشه اعتدال را دنبال می‌کند.

وی به سخنان طاهایی، استاندار سابق گیلان و جزو باسابقه‌ترین استانداران کشور اشاره کرد و افزود: وی در جلسه رسمی اذعان داشت که این همه خدمات صورت گرفته در استان چرا اطلاع رسانی نمی‌شود تا مردم از آن آگاه شوند.

 نجفی همچنین به سخنان  سعادتی استاندار اسبق گیلان اشاره کرد و افزود: وی نیز در بازدید از منطقه آزاد انزلی اذعان کرد که آرزو داشتم این اتفاقات صورت پذیرد.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه خدمات دولت را باید برای مردم مطرح کرد، افزود: با تلاش‌های خوب صورت گرفته رتبه اشتغال گیلان بر حسب گزارش مرکز آمار و همچنین مرکز پژوهش مجلس شورای اسلامی بهبود یافته است.

استاندار گیلان با بیان اینکه در سال گذشته جمعیت یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفری تا یک میلیون و پانصد هزار نفری فارغ‌التحصیلان به صفوف بیکاران افزوده شدند، افزود: این عده در سال‌هایی که ایجاد اشتغال در کشور به صفر رسیده بود سخنی به زبان نمی‌آوردند.

نجفی افزود: سخنرانی کنید اما در سخنان خود توهین و ناسزا نگویید و مردم را نا امید نکنید.

 استاندار گیلان با اشاره به عده‌ای که می‌گویند دولت خدمت نمی‌کند این را بی‌انصافی دانست و افزود: عدم راستگویی موجب بی‌اعتباری و بی‌اعتنایی مردم  خواهد شد.

وی اظهار داشت: باید با برنامه با مردم سخن گفت و مردم خود تشخیص می‌دهند.

نجفی افزود: ایران متعلق به همه کسانی است که در آن زندگی می‌کنند از همگان تقاضا دارم که به هیچ کاندیدایی توهین نکنند.

وی افزود: باید تلاش کنیم تا زمینه آرامش مردم و فرصت حضور آنان در انتخابات را فراهم کنیم.

وی با طرح این سوال که آیا با ناامید کردن مردم مشارکت حداکثری پای صندوق رأی تحقق خواهد یافت، افزود: مشارکت حداکثری مدنظر رهبر معظم انقلاب باید شکل گیرد.

وی افزود: شور و شوقی که امروز در سطح کشور با حضور نامزدهای انتخاباتی شوراهای اسلامی شهر و روستا ایجاد شده، کل کشور و جامعه ما را تحت‌الشعاع قرار داده و مردم‌سالاری دینی را عینیت بخشیده است.

نجفی گفت: با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید برای نخستین بار توانستیم در عسلویه و پارس جنوبی سهم کشور را از میدان نفتی و گازی استحصال کرد، افزود: در این دولت برای نخستین بار برداشت ما بیش از کشور قطر گردد.

وی با بیان اینکه در پارس جنوبی و عسلویه پس از گذشت ۳ تا ۴ دهه اکنون حدود ۸۰ هزار شغل ایجاد شد، افزود: متأسفانه در سال‌های گذشته عده‌ای به دروغ گفتند که در سایت نفتی رودسر ۱۰۰ هزار اشتغال ایجاد خواهد شد، این در صورتی است که باتوجه به قرار گرفتن این میدان نفتی در عمق ۸۹۰ متری دریای خزر هنوز نفت و گازی از آن استحصال نگردیده، هر چند که به دنبال آن هستیم این مهم تحقق یابد و زمین این سایت نفتی را نیز آزاد کرده‌ایم.

وی به عدم برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و آذربایجان در سال‌های گذشته اشاره کرد و اظهار داشت: در دولت تدبیر و امید این کمیسیون مشترک پس از ۱۱ سال برگزار شد.

استاندار گیلان با انتقاد از عده‌ای که می‌گویند از برجام چیزی ندیده‌ایم، افزود: افزایش صادرات نفت از یک میلیون بشکه به ۳ میلیون و پانصد هزار از جمله دستاوردهای برجام است.

وی در ادامه با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید کشور در تولید گندم به خودکفایی پایدار دست یافت، افزود: باید برنامه محور بود و برنامه‌های خود را برای مردم بازگو کرد.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه