ایران سرزمینی زیبا و امن؛

روایت گردشگران آلمانی و اوکراینی از گیلان / رفتار بزرگ منشانه ایرانیان با خارجی ها تا معماری حیرت انگیز

دو زوج خارجی که مهمان آستارا هستند چهره واقعی ایران را چیزی بسیار متفاوت تر از آنچه که در غرب نشان داده می شود عنوان کردند.

روایت گردشگران آلمانی و اوکراینی از گیلان / رفتار بزرگ منشانه ایرانیان با خارجی ها تا معماری حیرت انگیز

به گزارش ۸دی، دو زوج جهانگرد و دوچرخه سوار  آلمانی و اوکراینی با هدف آشنایی با فرهنگ و ملیت ها، به کشورهای مختلف  سفر کرده و در جریان  سفر خود که با دوچرخه انجام می شود، دوشنبه شب وارد شهرستان مرزی بندر آستارا شدند.

«ایرینا گیشو» و  همسرش «آندره دریاتکوف» زوج علاقه مند به دوچرخه سوای و جهانگردی هستند که در اولین سفر طولانی خود از کشور اوکراین، پس از سفر هوایی از شهر «لیویو» این کشور به شهر «باکو» پایتخت جمهوری آذربایجان و اقامت سه روزه در این شهر تاریخی، مسافت این شهر تا شهرستان مرزی آستارا را در مدت پنج روز رکاب زده و دوشنبه شب از طریق مرز زمینی آستارا وارد خاک جمهوری اسلامی ایران شدند.

این زوج که قصد دارند پس از آستارا از شهرهای گردشگر پذیر رشت، قزوین، تهران، کاشان، اصفهان، یزد، شیراز، خرم آباد و همچنین تبریز نیز دیدن کنند، قرار است تا از طریق مرز زمینی «نوردوز» ایران رکاب زنان به سمت کشور ارمنستان و سپس از آنجا به کشور گرجستان سفر کرده تا با جذابیت های گردشگری این کشور ها نیز آشنا شوند

استقبال و برخورد بسیار خوب با اتباع خارجی در مرز زمینی آستارا

بانوی جهانگرد اوکراینی با اشاره به اینکه به محض ورود به جمهوری اسلامی ایران از مرز آستارا و از طریق کارکنان امور گمرکی، مرزی و انتظامی با برخورد و رفتار بسیار خوبی مواجه شده است، به خبرنگار مهر می گوید: گردشگران خارجی برای سفر به کشور ایران نباید از هیچ چیزی نگران باشند چرا که ایرانی ها بسیار با فرهنگ بوده و مهمان نواز هستند.

 «ایرینا گیشو» ادامه می دهد: دو سال پیش در سفری که با دوچرخه به کشور ترکیه و شهر استانبول داشتیم در مسیر با یک گروه موتور سوار چند ملیتی توریست آشنا و هم صحبت شدیم و همه آنها با اشاره به سفر خود به ایران از برخورد بسیار خوب و مهمان نوازی ایرانیان تعریف و تمجید می کردند و ترکیه برای آنها جذاب نبود و همین موضوع باعث شد تا برای یک سفر طولانی مدت و با هدف آشنایی با فرهنگ و آثار تاریخی کشور پهناور ایران برنامه ریزی کنیم.

وی می افزاید: در اولین روزی که در ایران و شهر مرزی آستارا اقامت داشتیم جوجه کباب زعفرانی با برنج اصیل  ایرانی و آش دوغ محلی از طرف میزبانان مهربان در اختیار  ما قرار  گرفت و ما از اینکه در یک کشوری هستیم که امن بوده و دارای مردمان مهمان نوازی است بسیار خوشحال هستیم.

 ایرانیان؛ مهمان نواز و خیر خواه

«آندره دریاتکوف» نیز به خبرنگار مهر می گوید: مردم ایران افراد خوش مشرب، با نزاکت و بسیار مهمان نواز و خیرخواه هستند و حاضرند  بدون توقع  کمک کرده و اصول رفتار خوب را به دیگران نشان دهند.

 وی با بیان اینکه چای و  هندوانه  ایرانی که در منزل میزبان و با مهربانی اطرافیانمان صرف کردیم ، خستگی سفر را از ما دور کرد، می افزاید: شهرهای آستارا، رشت، اصفهان، شیراز و تهران نام های آشنا برای مردم اوکراین هستند

رفتار بزرگ منشانه ایرانیان با خارجی ها

«آسترید هرمان» و « ژوهانس هرمان» آلمانی نیز دو زوج دوچرخه سوار و جهانگرد دیگری هستند که اهل شهر اشتوتگارت بوده و از طریق کشور ارمنستان و مرز زمینی نوردوز  وارد جمهوری اسلامی ایران شده و پس از اقامت چند روزه در شهرهای جلفا، مرند، تبریز، سراب، بستان آباد و اردبیل، در جریان سفر طولانی خود که با دوچرخه انجام می شود، به آستارا آمده اند.

این زوج دوچرخه‌سوار آلمانی قصد دارند پس از سفر به استان گیلان و  سپس تهران پایتخت ایران از سمت جاده شمال ایران و دریای خزر  به سمت مشهد مقدس حرکت کرده و سپس از طریق شهر مرزی سرخس در استان خراسان رضوی به کشور ترکمنستان سفر کنند.

 خانم آسترید هرمان در گفتگو با خبرنگار مهر از مهمان نوازی ایرانیان در مدت سفر خود به ایران ابراز شگفتی کرده و می گوید: ایرانی ها بسیار مودب، دوست داشتنی و مهمان نوازند و با خارجیان رفتار بزرگ منشانه دارند.

وی با بیان اینکه ایران زیباست و امنیت بالایی دارد، اظهار می کند: تمامی دوچرخه سواران و جهانگردانی که به ایران سفر کرده اند، ایران را یکی از زیباترین کشورهای توریستی جهان معرفی کرده و علاقه بسیاری برای سفر به این کشور تاریخی در ما ایجاد کردند.

این بانوی آلمانی ادامه می دهد: ما هیچ ترسی از سفر به جمهوری اسلامی ایران نداشتیم و مردم ایران در طول مسیر بسیار با محبت و مهربانی و سخاوتمندانه از ما پذیرایی می کردند و این ماندگارترین چیزی است که از سفر به ایران در ذهن خود داریم.

هرمان می افزاید: در ایران مردم به ما هدیه های مختلف داده و با نهار، شام  و صبحانه رایگان از ما پذیرایی کردند.

وی خاطرنشان می کند: در کشورهای مختلفی که بودیم مردمان آن کشورها از ما در قبال دریافت خدمات،  مبلغ مورد نظر خود را دریافت می کردند، اما  در ایران مردم و از قشرهای مختلف  به ما کمک و راهنمایی کرده و بدون هیچ چشم داشتی از ما پذیرایی کردند.

 معماری حیرت انگیز و  سنتی ایرانی

ژوهانس هرمان نیز از سفر خود به ایران ابراز خوشحالی کرده و به خبرنگار مهر می گوید: معماری بسیار زیبا و حیرت انگیز ایرانی در طول مسیر توجه ما را به خود جلب کرد.

وی با بیان اینکه ایرانی ها هنر و خلاقیت خود را با معماری تلفیق کرده اند و طراوت و تازگی در بناهای قدیمی ایرانی موج می زند، اظهار می کند: از بناهایی ایرانی به عنوان شگفتی های معماری  دنیا یاد می شود

 ایران بهشت غذاهای خوشمزه و متنوع محلی

این جهانگرد آلمانی با اشاره به اینکه تمام غذاهای ایرانی خوشمزه و جذاب هستند و آش دوغ محلی نیز یکی از آنهاست، می گوید: ایران بهشت غذاهای خوشمزه و متنوع  محلی است.

هرمان تصریح می کند: برای سفر به ایران برنامه ریزی و تحقیقات گسترده ای انجام دادیم و در این راه نیز افراد جهانگرد زیادی تاثیرگذار بودند و کتاب ها و فیلم های بسیاری را  در رابطه با کشور ایران مطالعه و مشاهده کردیم.

وی ادامه می دهد: تصمیم به سفر به جمهوری اسلامی ایران در یک روز و مدت کوتاهی شکل نگرفته و ما از هر توریستی که به ایران سفر کرده و کتاب و تصایر مربوط به ایران را منتشر کرده بود، همکاری خواستیم و هم اکنون بسیار خوشحالیم که به کشور ایران که از امنیت بسیار خوبی برخوردار بوده و مردمانی مهربان را در خود جای داده است سفر کردیم.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه