رئیس سازمان چای کشور خبر داد؛

وجود ۳ هزار تن چای به فروش نرفته در انبار کارخانه‌های چایسازی کشور

رئیس سازمان چای کشور از رسوب سه هزار تن چای خشک به‌فروش نرفته در انبار کارخانه‌های چایسازی خبر داد.

وجود ۳ هزار تن چای به فروش نرفته در انبار کارخانه‌های چایسازی کشور

به گزارش ۸دی، محمدولی روزبهان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در لاهیجان با اشاره به تولید ۳۱ هزار و ۴۰۰ تن چای خشک در سال گذشته در کشور اظهار کرد: ۹۰ درصد از چای خشک تولید شده توسط کارخانه‌های چای‌سازی به‌فروش رفته بدون آن‌که قیمت این محصول در بازار کاهش داشته باشد.

وی از رسوب سه هزار تن چای خشک در انبار کارخانه‌های چایسازی کشور خبر داد و افزود: برخی از کارخانه‌ها چایسازی مشتری داشتند اما برای پیدا کردن مشتریان بهتر محصول خود را نگه‌داشتند ضمن اینکه کشور ترکیه بازار صادراتی محصول چای ایرانی محسوب می‌شود.

رئیس سازمان چای کشور با بیان اینکه ۲۳ هزار تن چای خشک در سال ۹۴ توسط کارخانه‌های چایسازی در استان‌های گیلان و مازندران تولید شده است، تصریح کرد: فروش چای خشک داخلی نشان‌دهنده اقبال مصرف‌کننده ایرانی به محصول داخلی است.

روزبهان، چای داخلی را محصولی ارگانیک خواند و بیان کرد: در صنعت چای به نقشه راهی رسیدیم و مشاهده کردیم بهترین راهکار برای نجات این صنعت جلوگیری از اتخاذ تصمیم‌های لحظه‌ای است زیرا سیاست‌های لحظه‌ای آسیب‌های بسیاری به صنعت چای کشور وارد کرده است.

وی به مصوبه مجلس شورای اسلامی مبنی بر پرداخت ۱۲۰ میلیارد تومان برای خرید تضمینی برگ سبز چای در سال گذشته اشاره کرد و گفت: سال ۹۵ تولید برگ سبز چای از میزان پیش‌بینی شده بیشتر بود و بیش از مبلغ مذکور از طرف دولت به چایکاران پرداخت شده و روند روبه رشد صنعت چای در سال جاری تداوم دارد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه