نویسنده: حامد رضائی فرد
کوتاه نوشت؛

به چه دولتی باید رای داد؟

جمهوری اسلامی خلاف نظامات لیبرالی غربی که دَم از دموکراسی می زنند و مدعی آنند، هرگز مبانی و اصول خود را به رای نگذاشته است.

به چه دولتی باید رای داد؟

به گزارش ۸دی، حامد رضایی فرد از فعالان رسانه ای استان گیلان در یادداشتی کوتاه نوشت:

پس از گذشت سالیان متمادی از پیروزی انقلاب اسلامی و برگزاری انتخابات متعدد که نشان از شکوه مردم سالاری دینی در کشور دارد، چند نکته حائز اهمیت است؛

نخست آنکه جمهوری اسلامی خلاف نظامات لیبرالی غربی که دَم از دموکراسی مطلق می زنند و مدعی آنند، هرگز مبانی و اصول خود را به رای نگذاشته و اتفاقا همین قید (دینی) در کنار مردمسالاری باعث ترقی آن است؛ چه اینکه امروز مدعیان دموکراسی مطلق از دل انتخابات در کشورهایشان ترامپ و بوش و …در می آید
لکن در جمهوری اسلامی هرگز مفاهیم بنیادین مانند مدیریت و مدبر بودن، عادل و عاقل بودن و قس علیهذا که از ملزمات یک حاکم در قواره رئیس جمهور است، به رای گذاشته نمی شود.

دوم آنکه جمهوری اسلامی سابقه درخشانی در اعتماد به رای مردم و ایستادن پای آن دارد، با نگاهی به فتنه سال ۸۸ در می یابیم در واقع اسلامیت نظام ضامن جمهوریت آن است.

نکته سوم اینجاست که اگر جمهوری اسلامی را جزئی از کلِّ انقلاب اسلامی بدانیم، باید بپذیریم که این جزء ممکن است دستخوش سلیقه ها و تفسیرها نیز بشود.

لذاست که از ابتدای انقلاب دولت های مختلف با سلائق سیاسی مختلف و برنامه های مختلف برسرکار آمده اند.

حال پرسش اینجاست که به کدام دولت باید رای داد؟

طبیعتا باید به سمت دولتی گروید که کمترین  فاصله ی گفتمانی را با انقلاب اسلامی  داراست. این یعنی یافتن فرد اصلح برای سپردن امانت مهم به او.

قطعا از نظر نگارنده دولت مستقر، حائز این ویژگی ها نیست.
والسلام

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه