ایراندوست، بازیگر سینما و تلویزیون ؛

بازیگرانی که به شبکه‌های ماهواره‌ای می‌روند بعد از مدتی سرخورده می‌شوند/ بعضی کارگردانان مرا بایکوت کردند

ایراندوست گفت: آن طرف هم خبری نیست. می روند و بعد از چند ماه سرخورده می شوند چون به هر حال هنر باید در وطن به اوج برسد.

بازیگرانی که به شبکه‌های ماهواره‌ای می‌روند بعد از مدتی سرخورده می‌شوند/ بعضی کارگردانان مرا بایکوت کردند

به گزارش ۸دی، احمد ایراندوست بازیگری که بیش از همه به واسطه فیزیک متفاوتش نزد مخاطبان شناخته شده است در گفتگو با فرهنگ نیوز درباره تازه ترین فعالیتهای بازیگریش گفت: بازی در فیلم «سازش» با نام قبلی «پا تو کفشم نکن» را اخیرا پشت سر گذاشتم. این فیلم درونمایه ای طنازانه دارد و اولین تجربه کارگردانی حسین فرحبخش در حیطه سینمای کمدی است. فرحبخش پیش از این فیلمهایی با درونمایه سیاسی مثل «زندگی خصوصی» یا اجتماعی مانند «مستانه» را انجام داده بود اما «سازش» فیلمی است کاملا کمدی.

ایراندوست درباره فضای حاکم بر «سازش» اظهار داشت: فیلم در کنار رگه های طنز، مایه های فانتزی هم دارد و سعی شده کنتراستی ایجاد شود میان آنچه در واقعیت می بینیم با آنچه در رویاهایمان با آن روبرو هستیم. تیم بازیگران کار و از جمله علی صادقی، سیروس گرجستانی، سحر قریشی و بهنوش بختیاری چهره هایی هستند که پیشتر آنها را در آثار کمدی دیده ایم و اینجا من نقش برادر سحر قریشی را ایفا می کنم؛ نقشی با مایه های کمدی موقعیت.

احمد ایراندوست با اشاره به نوعی از سینمای بدنه که «پویافیلم» شرکت متبوع فرحبخش را به آن میشناسند اظهار داشت: به هر حال پویافیلم موسسه ای متعلق به بخش خصوصی است و طبیعی است که به سمت سینمای تجاری و مورد پسند مخاطبان در گیشه ها برود؛ در چنین سینمایی برای آن که قدرت ریسک پایین بیاید باید برنامه ریزی دقیقی برای صرف بودجه داشت. آنچه من در همکاری با فرحبخش کارگردان دیدم تسلطش بر دکوپاژ دقیق و منطبق با فیلمنامه بود ضمن اینکه به لحاظ عمل به تعهدات مالی هم انصافا همه چیز به موقع انجام شد.

پیشنهادات سطحی را نمی پذیرم حتی اگر صدمیلیون بدهند
بازیگر آثاری نظیر «اخراجیها۲» و «بیداری رویاها» با اشاره به پیشنهادات تلویزیونی به فرهنگ نیوز گفت: پیشنهاد هست اما برخی از پیشنهادات آن قدر سطحی، مسخره و تحقیرآمیز است که ترجیح میدهم حتی اگر صدها میلیون بدهند ایفای نقش نکنم. همه جای دنیا بازیگرانی دچار فیزیک آماده و قدبلند بهترین گزینه ها برای ایفای نقشهای اکشن هستند اما در اینجا چون دور ژانر اکشن را خط کشیده ایم همه می خواهند به ابلهانه ترین شکل ممکن این بلندی قد را عاملی کنند برای خنده گرفتن که اصلا منطقی نیست.

وی ادامه داد: مسأله ای که اخیرا هم برایم پیش آمده بود این است که برخی از کارگردانان چون در راه پیمایی ۲۲ بهمن شرکت کردم مرا بایکوت کردند! برایم عجیب است وقتی به خاطر ملیتم در راه پیمایی ۲۲ بهمن شرکت کردم از یک طرف رسانه های معاند مانند بی.بی.سی و رادیوفردا به تمسخر پرداختند و از آن سو برخی از کارگردانان صراحتا حتی با وجود داشتن قرارداد، مرا از ترکیبشان حذف کردند! این مسأله را به مدیران حراست سازمان صداوسیما هم گوشزد کردم و دیگر نمی دانم پیگیر ماجرا شدند یا نه.

گعده گرایی عامل افت کیفی محصولات تلویزیونی است
احمد ایراندوست با ذکر «گعده گرایی» به عنوان عاملی دیگر بر کم کاری برخی بازیگران به فرهنگ نیوز گفت: کلا در سینما و تلویزیون یک سری گعده یا باند وجود دارد که هموار با هم هستند و از پشت صحنه تا جلوی دوربین را پر میکنند شاید برای همین است که ناگهان می بینی در شش ماه یک بازیگر ۵ فیلم بازی میکند و یکی دیگر دو سال است بیکار است. شاید یک دلیل افت کیفی محصولات بخصوص در تلویزیون هم همین گعده گرایی است. فقط یاد گرفتیم ظاهر را درست کنیم و مدام در شعار از اهمیت توجه به تخصص بگوییم اما در باطن نه.

بازیگر مجموعه هایی همچون «مختارنامه» و «شبهای برره» با اشاره به رقابت شدیدی که در این سالها میان رسانه ملی و مدیومهایی دیگر مانند شبکه خانگی و البته ماهواره پیش آمده گفت: به نظرم هنوز هم اگر کار را به کاردان بسپرند و از کارگردانان و تهیه کنندگان امتحان پس داده استفاده کنند شک نداشته باشید که مخاطب باز هم سراغ تلویزیون خودمان می آید. ما زمانی «خنده بازار» را با حداقل هزینه روی آنتن داشتیم که به اندازه خود مخاطب هم داشت اما دیگر چنین برنامه های کم هزینه ای هم تولید نمی شود و به جایش شبکه های مختلف پر شده اند از برنامه های گفتگومحور!

آنها که به سراغ شبکه های ماهواره ای میروند بعد از مدتی سرخورده میشوند
ایراندوست با اشاره به مهاجرت برخی بازیگران به شبکه های ماهواره ای اظهار داشت: آن طرف هم خبری نیست. می روند و بعد از چند ماه سرخورده می شوند چون به هر حال هنر باید در وطن به اوج برسد.

وی ادامه داد: خودم از بالیوود چندین بار پیشنهاد داشتم آن هم به واسطه «آکشی کومار» که جزو دوستان نزدیکم است و البته پول خوبی هم می دادند اما نرفتم چون دوست دارم در کشورم دیده شوم.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه