اولین موضع گیری رسمی جلیلی درباره کاندیداهای انتخابات؛

جلیلی: رئیسی را کارآمد و اصلح می دانم و از ایشان حمایت خواهم کرد/ نیاز فوری کشور دولتی مقتدر و هوشیار است

سعید جلیلی گفت: بنده در بین این نامزدها آقای دکتر رئیسی را اصلح می‌دانم و از ایشان نیز حمایت خواهم کرد.

جلیلی: رئیسی را کارآمد و اصلح می دانم و از ایشان حمایت خواهم کرد/ نیاز فوری کشور دولتی مقتدر و هوشیار است

به گزارش ۸دی، به نقل از رجانیوز، سعید جلیلی در اولین و مهمترین موضع انتخاباتی خود درباره کاندیداهای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت که در بین ۶ نامزد احراز صلاحیت شده، حجت‌الاسلام رئیسی را اصلح می‌داند و از او حمایت خواهد کرد.

 جلیلی در گفت‌وگو با تسنیم، با بیان اینکه در بین ۶ نامزد احراز صلاحیت شده، حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی کارآمدتر است، گفت: بنده در بین این نامزدها آقای دکتر رئیسی را اصلح می‌دانم و از ایشان نیز حمایت خواهم کرد.
به گزارش رجانیوز، همچنین دکتر سعید جلیلی در مراسم اولین اکران دانشگاهی مستند «فروشنده» در دانشگاه امیر کبیر عمده ترین پاسخ ارائه شده در انتخابات ۹۲ به مطالبه اقتصادی مردم را راهکار گفتگو با غرب عنوان کرده و گفت به نظر می رسد اکنون و پس از ۴ سال این فرصت پدید آمده باشد تا معتبر بودن این راهکار مورد ارزیابی قرار بگیرد.
 نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی عصر امروز یکشنبه با حضور در مراسم اولین اکران دانشجویی مستند «فروشنده» در دانشگاه امیر کبیر، برای حاضرین در این مراسم به ایراد سخنرانی پرداخت.
دکتر جلیلی با اشاره به آغاز ایام تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری گفت: یکی از جنبه های قابل توجه انتخابات این است که به مردم این فرصت را خواهد داد تا بفهمند چه کسی می تواند به  نیازهاو مشکلات اصلی آنها  پاسخ و راهکار معتبر ارائه کند؟
وی با اشاره به شعارهای مطرح شده در انتخابات گذشته ریاست جمهوری افزود: عمده ترین سوال و مشکل مردم در سال ٩٢ مسائل و موضوعات اقتصادی مانند اشتغال و رونق اقتصادی بود که یکی از پاسخ های ارائه شده در آن ایام برای حل مشکلات مردم، راهکار گفت و گو با غرب بود.
عضو شورای راهبردی روابط خارجی با اشاره به مناظره های انتخاباتی سال ۹۲ ادامه داد: این پاسخ هم از جانب آقای روحانی و هم دیگرانی چون آقای ولایتی داده شد که جمع بندی مردم نیز  این شد که این فرصت چهار ساله را در اختیار کسانی بگذاریم که مدعی هستند مشکلات کشور را می توان در قالب گفتگو با غرب حل کرد و با این روش و نگاه می خواهند کشور را اداره کنند.
وی در ادامه گفت: به نظر می رسد حالا و چس از گذشت چهار سال، زمان آن باشد تا قضاوت کنیم که آیا این پاسخ به نیاز مردم، پاسخ معتبر و صحیحی بوده است؟ امروز صاحبان این نگاه خودشان به این نتیجه رسیده اند که ما به همه تعهدات خود عمل کرده ایم اما آمریکا نه تنها به روح برجام بلکه به متن برجام هم پایبند نبوده است.
دکتر جلیلی با اشاره به تجربه پر هزینه چهارسال گذشته برای رسیدن به این باور افزود: این باید یک عبرت و تجربه بزرگ برای ما باشد که آیا نگاهی که حل مشکلات کشور را فقط در گفتگو با غرب می دید، می تواند مشکلات را حل کند و به این تجربه در انتخاب های پیش رو باید اعتنا کرد یا اینکه آزموده را آزمودن خطاست؟!
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: تجربه اندوزی یعنی نقاط قوت و تدبیر را حفظ و تقویت کنیم و  عاقبت اندیشی یعنی آنکه فرجام موضوعات را ببینیم.
وی با اشاره به انتخابات پیش رو و شرایط نابسامان مدیریتی در کشور گفت: نیاز امروز ما این است که سرنوشت ملت به کسانی سپرده شود که اگر تدبیر ندارند و آینده را نمی بینند، حداقل واقعیات روز را ببینند. دولتی که ضعف تدبیر داشته باشد، نمی تواند از فرصت های بزرگ در سیاست خارجی به خوبی استفاده کند. استفاده به موقع و صحیح از فرصت ها در تعامل با کشورهای دنیا به دولتی توانا و دانا نیاز دارد.
نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی، نیاز فوری کشور را بر سر کار آمدن دولتی مقتدر و هوشیار برای تعامل صحیح در عرصه روابط بین الملل عنوان کرده و افزود:  دولتی که ضعیف است نمی تواند حتی نوزاد نارس برجام را مراقبت کند. اگر دولت قوی نداشته باشیم، دشمن از همین برجام هم عبور خواهد کرد. چنانکه امروز با گستاخی آن را نقض می کند.
عضو شورای راهبردی روابط خارجی به نقض مکرر برجام از سوی طرف مقابل اشاره کرده و ادامه داد:  نباید در برابر نقض عهد های مکرر دشمن به بیانیه خواندن اکتفا کرد. باید مطمئن بود تنها با توییت و فشار ایمیلی نمی توان حقوق یک ملت را پاس داشت. دفاع از منافع و حقوق یک ملت به دیپلماسی هوشمند در استفاده به موقع و صحیح از فرصت ها در صحنه جهانی نیاز دارد.
دکتر جلیلی با اشاره به اولویت فوری کشور در ایجاد اشتغال و رونق تولید ملی افزود:  اگر صحبت از اشتغال و تولید ملی می شود، یک رکن تولید ملی در یافتن بازارهای خارجی است. از دولتی که نتواند در تعامل با همسایگانی چون عراق و افغانستان، از فرصت های اقتصادی استفاده لازم را ببرد و دیگران گوی سبقت را از او ببرند، نمی توان انتظار زیادی داشت.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: چرا سهم ما از ۴ میلیارد دلار صادرات دارو به عراق تنها ۲۴ میلیون دلار است. چرا سهم ما از ۱۱ میلیارد دلار واردات صیفی جات روسیه تنها ۱۲۰ میلیون دلار است. آهنگ سیاست خارجی باید باز کردن دروازه های صادرات کشور باشد نه واردات غیر ضرور. آهنگ حرکت دولت باید بی اثر کردن تحریم ها برای همیشه و خارج کردن اهرم تحریم از دست دشمن باشد. دولتی موفق و قوی است که با اتکاء به درون و با استفاده از تعامل صحیح در صحنه جهانی، برای همیشه تحریم های دشمن را بی اثر سازد.
دکتر جلیلی در ادامه به شرایط حساس بین المللی اشاره کرده و خطاب به نامزدهای حاضر در عرصه انتخابات گفت: امروز در صحنه انتخابات بر همه نامزدها است که با نگاه ملی با تمام توان از حقوق و منافع ملی دفاع کنند و در برابر دشمن نقاط قوت ملت را به رخ بکشند.
نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی در ادامه با اشاره به اکران مستند «فروشنده» گفت: ساخت مستند یعنی کمک به واقع بینی و حافظه تاریخی یک ملت آنهم درست در زمانی که  تمام تلاش دشمن معطوف به آن شده تا نقاط قوت یک ملت را بپوشاند و واقعیت ها را وارونه جلوه دهد.
دکتر جلیلی با اشاره به نمونه های موفق مستندسازی در تاریخ انقلاب اسلامی ادامه داد: اهمیت مستند هایی چون روایت فتح، در این است که به ما نشان می دهد خرمشهرها چگونه آزاد شد و چه کسانی آن را آزاد کردند. روایت فتح است که به ما یاد می دهد شهرهای محاصره در بیکاری نیز چگونه خرم و آباد خواهند شد.
انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه