رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات؛

کلید ضریح اهدایی امامین عسکریین (ع) به دیوان وقت شیعه عراق تحویل داده شد

پلارک گفت: شب گذشته طی مراسمی کلید ضریح اهدایی مردم ایران به حرم امامین عسکریین (ع) تحویل دیوان وقت شیعه عراق شد.

کلید ضریح اهدایی امامین عسکریین (ع) به دیوان وقت شیعه عراق تحویل داده شد

به گزارش ۸دی،حسن پلارک در گفتگو با «فرهنگ نیوز»؛ گفت: شب گذشته طی مراسمی کلید ضریح اهدایی مردم ایران به امامین عسکریین (ع) تحویل دیوان وقت شیعه عراق شد و امروز هم ضریح به طور رسمی به روی زائرین بازگشایی شده است.

وی ادامه داد: در حال مذاکره برای شروع طرح توسعه حرم امامین عسکریین (ع) هستیم و این پروژه، برنامه جدید ستاد بازسازی عتبات عالیات در سال جدید به شمار می رود که در دو حوزه تملک زمین و شروع عملیات اجرایی دنبال می شود.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات بیان داشت: طراحی طرح توسعه حرم امامین عسکریین (ع) سال گذشته به اتمام رسیده و در صورت به نتیجه رسیدن مذاکرات، عملیات اجرایی آن را امسال آغاز خواهیم کرد؛ البته هنوز زود است که درباره پایان زمان پروژه صحبت کنیم.

پلارک خاطر نشان کرد: بر اساس پروژه طرح توسعه حرم امامین عسکریین (ع) شعاع ۳۰۰ متری اطراف حرم برای گسترش حرم پیش بینی شده است و بعد از تملک زمین ها، عملیات اجرایی را آغاز می کنیم.

گفتنی است، این ضریح در مدت ۴ سال و زیر نظر دفتر آیت الله سیستانی ساخته شده و در آن  ۱۰ و نیم تن چوب ساج، ۴ و نیم تن نقره، ۷۰ کیلوگرم روکش طلا و ۳ تن مس استفاده شده است.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه