مردم عمارلوی رودبار طی طوماری خطاب به نماینده رودبار خواستار شدند؛

آقای نماینده از حق مردم عمارلو برای داشتن راه سالم دفاع کنید/ کامیون های معدن کرماک راه را ویرانه می کنند

مردم عمارلوی رودبار گیلان طی طوماری خطاب به نماینده رودبار خواستار توقف تردد کامیون های معدن کرماک شدند.

آقای نماینده از حق مردم عمارلو برای داشتن راه سالم دفاع کنید/ کامیون های معدن کرماک راه را ویرانه می کنند

به گزارش ۸دی به نقل از زیتون خبر، اهالی و اعضای شورای اسلامی روستاهای بیورزین، سنگرود، کرماک با امضای طوماری خطاب به نماینده رودبار در مجلس شورای اسلامی خواستار جلوگیری از ترددکامیون های حامل مصالح کوهی که جاده لوشان- جیرنده را تخریب کرده اند، شده اند.

در بخش اول این طومار آمده است: تنها راه دسترسی به روستای بیورزین و همچوم دیگر روستاهای بخش عمارلو جاده اصلی لوشان- جیرنده است که یک مسیر دو طرفه با عرض کم می باشد و آغاز عملیات تعویض روکش آسفالت این مسیر در سال۹۴ توسط استاندار گیلان جناب آقای دکتر نجفی کلنگ زنی و در همان سال افتتاح گردید.

اهالی منطقه عمارلو ادامه می دهند: یکی از دلایل حضور دکتر نجفی به جهت کلنگ زنی پروژه، پیگیری چندین ساله اهالی بخش عمارلو به خصوص اهالی روستای بیورزین به جهت از بین رفتن آسفالت این مسیر به واسطه تردد کامینهای کارخانه سیمان خزر از معدن سنگ روستای کرماک به لوشان بود، حرکت این کامیون ها باعث ویرانی این راه ارتباطی شده به طوری که در بیشترنقاط مسیر آسفالت جاده به تلی از خاک تبدیل شد.

در ادامه این درخواست آمده است: نتیجه از بین رفتن جاده کاهش تردد مسافران و زائرین به روستای بیورزین و بخش عمارلو و آسیب به مشاغل مرتبط با صنعت گردشگری شده به طوری که مسافربرهای شخصی حاضر به انتقال اهالی بیورزین به روستاهای اطراف از لوشان به این مناطق به واسطه وضعیت اسفناک جاده نبودند.

اهالی ادامه می دهند: پیگیری های مردم از طریق فرمانداری، استانداری و انعکاس صدای مردم از طریق رسانه ملی و شبکه استانی و منابع خبری دیگر باعث تعطیلی معدن کماک و انتقال ماشین آلات این معدن به معادن جایگزین با جاده اختصاصی به کارخانه سیمان شد.

در بخشهای پایانی این درخواست آمده است: جاده لوشان- جیرنده در محدوده روستای کرماک تا لوشان با صرف هزینه هنگفت آسفالت شد اما متاسفانه طی هفته جاری فعالیت این معدن از سر گرفته شده و کامیون ها با بار دهها تنی سنگ وارد جاده شده اند. لذا با توجه به آغاز فصول گرم سال و نرم شدن آسفالت دیری نخواهد گذشت که مسیری که با صرف هزینه های زیاد از بیت المال نوسازی شده به ویرانه تبدیل شود.

در پایان اهالی از نماینده رودبار خواسته اند: از نماینده شجاع و مردمی شهرستان رودبار خواهشمندیم با توجه به محبوبیت شما در بخش عمارلو از حق مردم منطقه به جهت داشتن راه ارتباطی سالم دفاع نموده و پیگیرها و دستورات لازم را در این خصوص مبذول دارید.

تردد کامیون های حامل دهها تن سنگ در جاده لوشان- جیرنده در هفته های اخیر

آسفالتی که بر اثر تردد کامیون ها در هفته های اخیر تخریب شد

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه