کارشناس هواشناسی پیش‌بینی کرد

بارندگی هوا و وزش باد شدید در گیلان

کارشناس هواشناسی گیلان هوای این استان برای روزهای آینده را بارندگی و وزش باد در برخی نقاط شدید پیش‌بینی کرد.

بارندگی هوا و وزش باد شدید در گیلان

به گزارش ۸دی، یوسف میره‌جینی در گفت‌وگو با فارس با اشاره به وضعیت شرایط جوی گیلان در چهار روز آینده اظهار کرد: وزش باد گرم از عصر و شب گذشته آغاز شده و در برخی مناطق به‌ویژه ارتفاعات و دامنه‌ها شدید است.

وی با اشاره به اینکه از امروز با نفوذ تدریجی سامانه پرفشار، افزایش ابر، مه‌آلود بودن هوا، بارندگی و وزش باد در بعضی نقاط شدید پیش‌بینی می‌شود، افزود: نقشه هواشناسی نشان‌دهنده نفوذ تدریجی سامانه کم‌فشار به منطقه بوده و بر این اساس شرایط برای وزش باد گرم مهیاست و گاهی صبح و شب با شمالی شدن جریانات سطح زمین وقوع پدیده مه در برخی نقاط جلگه‌ای دور از انتظار نیست.

کارشناس هواشناسی گیلان با بیان اینکه از امروز با نفوذ تدریجی سامانه پرفشار مواجه هستیم، گفت: به همین منظور افزایش ابر، مه‌آلود بودن هوا، بارندگی و وزش باد و در بعضی نقاط شدید پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: امروز آسمان گیلان قسمتی ابری تا ابری و وزش باد در پاره‌ای نقاط شدید به‌ویژه در ارتفاعات پیش‌بینی می‌شود و در بعضی ساعات بارندگی و کاهش دما است.

میره‌جینی هوای گیلان برای روز سه‌شنبه را نیمه‌ابری تا ابری و مه‌آلود و در برخی ساعات بارندگی و وزش باد شدید پیش‌بینی کرد و گفت: دریا نیز برای انجام فعالیت دریانوردی نامناسب است.

وی با اشاره به اینکه هوای روز چهارشنبه ابری و مه‌آلود و بارندگی پیش‌بینی می‌شود، خاطرنشان کرد: کاهش دما و اواخر وقت کاهش ناپایداری بوده و روز پنجشنبه هفته جاری نیز آسمان گیلان نیمه ابری تا ابری و مه‌آلود در برخی نقاط بارندگی و به تدریج کاهش ابر پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس هواشناسی گیلان به شرایط جوی این استان در روز جمعه هفته جاری اشاره کرد و یادآور شد: روز جمعه آسمان استان صاف تا نیمه ابری و بعضی نقاط مه و افزایش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود.

انتهای پیام/

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه