مدیر کل اسبق ارشاد گیلان در واکنش به سخنان رئیس سازمان بودجه استان:

طیف روحانی، اقتصاد مملکت را فلج کردند/ غیر از دوره احمدی نژاد، تمام دولتها از این طیف بوده است

مدیر کل اسبق اداره ارشاد گیلان گفت: این طیف با روی کار آمدن، اقتصاد مملکت را فلج کردند، مردم را بدهکار بانکها کردند.

طیف روحانی، اقتصاد مملکت را فلج کردند/ غیر از دوره احمدی نژاد، تمام دولتها از این طیف بوده است

به گزارش ۸دی، به نقل از روشن خبر، دکتر حمید پورعیسی، عضو هیات علمی دانشگاه گیلان، در واکنش به سخنان کیوان محمدی، رئیس سازمان برنامه و بودجه گیلان در تالش،  اظهار داشت: باید به آقای محمدی گفت؛ غافل از وعده وعیدهای تبلیغاتی جناب آقای روحانی که گفته بود در قالب برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و دراز مدت می توان اقتصاد را ساماندهی کرد، گویا این اقتصاد از دوره اول ریاست جمهوری آقای هاشمی تا شروع ریاست جمهوری دولت روحانی، بی اصل و ریشه بوده و در مدت چهارسال نیاز به فقط طراحی برای ساماندهی دارد؛ غافل از اینکه غیر دوره ۸ ساله ریاست جمهوری احمدی نژاد، تمام دولتها از این طیف بوده است.
وی با بیان اینکه اگر اقتصاد خراب بود مگر امثال نعمت زاده ها و امثالهم در گذشته سکاندار بخشی از نهادهای دولتهای گذشته نبودند، افزود: چرا در آن زمان قدرت اصلاح را نداشتند یا بفکر جذب سرمایه گذار خارجی نشدند.
پورعیسی تصریح کرد: این سیاست یک بام و دو هوا برای انتخابات است؛ چنان هاله ای از شکست در انتخابات آنان را فرا گرفته و بدنبال انحصاری نشان دادن برنامه های دولت روحانی برای نجات اقتصاد کشور هستند که اگر کسی اینها را نشناسد فکر میکند، اینها منجی اقتصاد هستند.
مدیر کل اسبق اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان تاکید کرد: این طیف با روی کار آمدن، اقتصاد مملکت را فلج کردند، مردم را بدهکار بانکها کردند و  بدهکاران بانکها را با بحران ایجاد شده و رکود موجود، فلج کردند.
پورعیسی با انتقاد از وضع موجود در مسکن، عدم وجود نقدینگی در بازار گفت: نابرابری اجتماعی به حد بالای خود رسیده و فاصله بین غنی و فقیر محسوس است. بیکاری موجی از سرگردانی را در بین جوانان جویای کار ایجاد کرده و تعطیلی کارخانه ها روز به روز بیشتر می شود که به تبعه آنها مردم و خصوصا جوانان از ارزشها فاصله گرفتند.
این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه حقوقهای نجومی طوفانی از بی اعتمادی را ایجاد کرده است، بیان داشت: در سطوح مدیریتی بعضا کسانی وارد شدند که مدت مدیدی است با نظام ولایی سرشاخ شدند، آنان چه گلی برسر نظام ولایی خواهند زد که امروز مسئولیت دارند.

 

 

وی با اشاره به اینکه برخی از آن ها آمده اند تا نارضایتی را در بین مردم زیاد کنند، افزود: تاکنون نظر مردم این است که هیچ قدم مثبتی در کشور برداشته نشده است.
پورعیسی خاطر نشان کرد: دولت برجام را علم کرد تا بتواند به مقصود خود برسد؛ اما سرمایه های هسته ای را از دست مان گرفتند، به مردم قول برداشتن تحریم ها را دادند؛ نه تنها تحریم ها برداشته نشد بلکه دشمنان ایران اسلامی بیشتر هجومانه و طلبکارانه شروع به تحریم های دیگر کردند.
وی با انتقاد از افتتاح های عجیب و غریب در زمان انتخابات نیز گفت: رئیس جمهور به گیلان می آید و متاسفانه وزیر بهداشت اش بیمارستان افتتاح شده و در حال کار را افتتاح می کند.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه