عضو شورای شهر لاهیجان مطرح کرد؛

ماجرای جلسه عجیب آقای نماینده با اعضای شورا/ ندیمی: اگر می خواهید رای بیاورید باید شهردار را عزل کنید

عضو شواری شهر لاهیجان گفت: آقای ندیمی به شورای شهر آمدند و توصیه کردند اگر میخواهید رای بیاورید باید شهردار لاهیجان را عزل کنید.

ماجرای جلسه عجیب آقای نماینده با اعضای شورا/ ندیمی: اگر می خواهید رای بیاورید باید شهردار را عزل کنید

به گزارش ۸دی، رحیم کشاورز عضو ادوار گذشته و عضو فعلی شورای شهر لاهیجان که برای حضور در پنجمین دوره شورای شهر نام نویسی نکرد در گفتگوی تفصیلی با پایگاه خبری «لاهیجان»، ازبرخی مسائل پشت پرده در شورای شهر و شهرداری که شهروندان از آن بی خبر هستند پرده برداشت. وی با باین اینکه جلسات شورای شهر روزهای یک شنبه و سه شنبه هر هفته و کمیسیون های آن صبح ها برگزار می شود گفت: یک شنبه هفته گذشته، جلسه ای با حضور آقای شهردار جلسه ای برگزار شد و یکی از نطق های قبل از دستور کار، متعلق به آقای مهربان سخنگوی شورای شهر بود.

وی با بیان اینکه ایشان در رابطه با مسائل عمرانی مسائلی مطرح کردند که در آخر صحبت هایشان، موضوعی مبهم و سربسته ای مطرح کردند که خیلی زود از کنار آن رد شدند گفت: آنهایی که در جریان بودند موضوع را متوجه شدند و آنهایی که در جریان نبودند چیزی متوجه نشدند.

آقای ندیمی(نماینده سابق لاهیجان) به آقای مهربان دستور عزل آگشته را داد

رحیم کشاورز با بیان اینکه آقای مهربان گفتند که پنج شنبه گذشته اتفاقی در شورای شهر لاهیجان افتاد که من از ده سال عمر گذشته خودم پشیمان شدم و بدم آمد افزود: کمی کنجکاو شدیم که موضوع چه بوده است؛ در آخر جلسه، نشست دونفره ای با آقای شهردار داشتیم که متوجه شدم، آقای ندیمی (نماینده سابق لاهیجان) به شورای شهر آمدند و توصیه کردند که اگر میخواهید رای بیاورید باید شهردار لاهیجان را عزل کنید.

کشاورز با بیان اینکه بنده به آقای شهردار گفتم، اینها افرادی هستند که شما را برای آقای ندیمی آوردند تا کارهایی برای ایشان انجام دهید افزود: این ها تا ندیمی شما را می خواستند و بعد از اینکه ایشان رای نیاورد شما نیز برایشان سودی نخواهید داشت.

وی در ادامه با بیان اینکه الان هم برای من سوال است که اعضای شورای شهر با چه انگیزه ای توانستند آقای آگشته را به لاهیجان بیاورند؟ اظهار داشت: البته در این مقطع و این دوره بنده بارها و بارها از رئیس شورا شنیدم که به لنگرود رفته و به آقای لاهوتی رای خواهم داد، حال چه شده که شش نفر از ۹ نفر اعضای شورا در ستاد انتخاباتی نماینده سابق حضور یافتند و برای موفقیت ایشان تلاش کردند؛ نمی دانم.

**لاهیجان: خب موضوع و هدف آقای مهربان از بیان این جمله چه بود؟

آقای مهربان گفتند که در خیابان شهر، خیلی اتفاقی آقای ندیمی را دیدند، ایشان را سوار ماشین کردند و آقای ندیمی گفتند که فتوکپی کارت شناسایی دارند و من به ایشان گفتم به دفتر شورا بیایید تا برایتان کپی کنیم.

وی با بیان اینکه آقای مهربان مطالب دیگری نیز بیان کردند گفت: ایشان گفتند که آقای ندیمی در ماشین به من توصیه کرد که در ارتباط با رضاکحالی (شهردار سابق لاهیجان و شهردار فعلی لنگرود) موضوع گیری نداشته باشم و چرای این موضوع را نیز از وی نپرسم.

آقای ندیمی (نماینده سابق لاهیجان) به اعضای شورای شهر گفتند آگشته باید عزل شود

کشاورز افزود: در نهایت آقای ندیمی به جلسه شورای شهر دعوت شدند که برخی از اعضای شورا نیز حضور داشتند، گویا نماینده سابق به برخی از اعضای شورا می گوید که شما چرا خودتان را کاندیدا کردید؟ اگر شما می خواهید با سرافرازی کنار روید و مطرح نباشید باید پول نیروهای شرکتی شهرداری را پرداخت کنید(البته این مسائل را به صدای بلند مطرح کردند تا افرادی که بیرون اتاق نشسته بودند هم بشنوند)، و باید آقای آگشته را هم استیضاح کنید که آقای مهربان با اشاره به همین موضوع گفتند که من با شنیدم این حرف، یخ کردم.

**لاهیجان: مگر یک فرد عادی که در گذشته مسئولیتی در این شهر داشته و اکنون نیز حتی در شهر لاهیجان زندگی نمیکند، می تواند برای اعضای شورای شهر تا این اندازه تعیین تکلیف کند؟

خب ، ببینید موضوعی در این بین وجود دارد، آقای مهربان این را تعریف کردند چون انگیزه آوردن آقای آگشته برای آقای ندیمی بود و حتما هماهنگی هایی با آقای ندیمی صورت گرفته بود و ناراحتی آقای مهربان از این حیث بود که چرا نگاه آقای ندیمی به آقای آگشته تغییر یافته است. زیرا دوستان شورای شهر تمامی امکانات شهرداری و خود شهردار را نیز برای انتخابات نمایندگی مجلس پای کار بردند.

عضو ادوار گذشته و فعلی شورای شهر لاهیجان در ادامه با بیان این موضوع که به آقای شهردار هم گفتم که مردم لاهیجان از دست اعضای شورای شهر ناراحت و خشمگین هستند و می خواهند به اعضا بد و بیراه بگویند ولی چون شما بیگانه هستید تمام این حرفها رو به شما میزنند افزود: چون آقای شهردار منتخب این اعضای شورا است و من تعجب میکنم که ایشان را چگونه به لاهیجان آوردند، چون جنس آگشته با اعضای شورای شهر جور نیست.

**لاهیجان: پس بازگشت به دوران کحالیسم خواسته آقای ندیمی بود؟

بله، خصوصیات آقای ندیمی با خصوصیات آقای کحالی یکی است و خیلی به هم شباهت دارند، لذا این نگاه بیشتر به سمت آقای کحالی ها تا آگشته ها است.

 

**لاهیجان: تفاوت عمده آگشته با کحالی چیست؟

کشاورز گفت: بنده در مدت حضور آقای کحالی هیچ درخواستی از وی نداشتم و گاهگاهی ایشان را نصیحت میکردم، آقای کحالی در ریخت پاش و عوام فریبی نمونه بودند، برعکس آقای آگشته اهل دودوتا چهارتاست ولی نمی گویم ریخت و پاش ندارد، چرا! ولی ساختار شهرداری لاهیجان به گونه ای است که خواستار افرادی مثل کحالی هستند.

عضو شورای شهر فعلی لاهیجان در ادامه افزود: نگاه اکثر قریب به اتفاق افرادی که در شهرداری مشغول به کار هستند، سوای افراد مومن و با خدایی که در شهرداری حضور دارند و البته در حاشیه و اقلیت هستند، به سمت حضور مجدد رضا کحالی در شهرداری لاهیجان است.

با توجه به وقوف اعضای شورای شهر به مسائله عدم درآمدهای مکفی شهردای به توصیه آقای ندیمی، آقای تمیزکار نائب رئیس شورای شهر نیز به آقای شهردار اصرار میکنند که یک طوری باید این موضوع حل شود و پول نیروهای شرکتی ها پرداخت شود.

آگشته بخشی چشمگیری از بدهی های انباشت شده لاهیجان را پرداخت کرد

کشاورز در ادامه با بیان اینکه میلیاردها تومان بدهی و غرامت شهرداری لاهیجان که از قبل مانده بود توسط آقای آگشته پرداخت شد و مبالغ قابل توجه دیگری نیز مانده است افزود: در واقع آقای آگشته آمدند تا بدهی های انباشت شده شهر لاهیجان را پاک کنند.

برخی از کارمندان برای آگشته سنگ اندازی میکنند

وی در ادامه با بیان اینکه متاسفانه افراد قلیلی در شهرداری حضور دارند که به افرادی که از شهرداری طلبکار هستند خط دهی می کنند و بین معامله ای سه جانبه صورت میگیرد که شهردار و شهرداری در جریان آن نیستند گفت: کارمند شهرداری با طلبکار شهرداری ارتباط میگیرد و به وی برای دریافت بدهی ها خط دهی میکند.

کشاورز افزود: اگرچه طلب مالکین حق آنهاست ولی چرا در زمان رضاکحالی این قبیل موضوعات وجود نداشت و این سنگ اندازی ها برای چیست؟

**لاهیجان: خب مشخص است؛ تا آگشته را وادار کنند که از این شهر برود.

بله به همین خاطر میگویم مجموعه صاحب قدرت در شهرداری لاهیجان امثال رضاکحالی را طلب می کنند.

عضو شورای شهر لاهیجان با اشاره به جذب بی ضابطه نیروهای مازاد در شهرداری لاهیجان با بیان اینکه متاسفانه افراد جدیدی که طی چندسال اخیر به شهرداری اضافه شدند متخصص نیستند بلکه سفارشی هستند و از طریق کانال های خاص به شهرداری ورود کرده اند افزود: مثلا یک عضو شورا به خودش حق داده که چون به شهردار رای داد، افرادی را بیاورد؛ چون فردا در انتخابات شورای شهر به دردش می خورند و این افراد نیز عضو قراردادی، رسمی، شرکتی و پیمانکاری شهرداری شده اند.

وی افزود: آزمون های زیادی برای جذب نیرو برای شهرداری ها برگزار شده ولی چون شهرداری لاهیجان مازاد نیرو داشته نتوانسته نیرویی جذب کند!

**لاهیجان: پس با این مازاد نیرو می توانیم شهردار کوچکی در کنار شهرداری لاهیجان ایجاد کنیم.

صددرصد این کار ممکن است و در زمان رضا کحالی این موضوع مطرح شد که منطقه بندی شود ولی شهر لاهیجان ظرفیت و گنجایش لازم را نداشت.

ادامه دارد…

پایان پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه