‌صادرات بیش از ۶۰ هزار کیلو خرچنگ از گیلان به اروپا

مدیرکل دامپزشکی گیلان از صادرات مقدار ۶۰ هزار و ۷۰۰ کیلوگرم خرچنگ از گیلان به کشورهای اروپایی خبر داد.

‌صادرات بیش از ۶۰ هزار کیلو خرچنگ از گیلان به اروپا

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از ایسنا،دکتر سهراب عاقبتی گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون به مقدار ۶۰ هزار و ۷۰۰ کیلوگرم خرچنگ از گیلان به کشورهای اروپایی صادر شد.

وی با بیان اینکه این خرچنگ‌ها در استخرهای استان پرورش یافته اند، اضافه کرد: کشورهای آلمان، فرانسه و بلژیک از جمله بازارهای خوب مصرف خرچنگ‌های گیلانی هستند.

وی ارزش ریالی این محموله را ۱۵ میلیارد و ۹۲۸ میلیون و ۵۰۰ ریال عنوان کرد.

دکتر عاقبتی تصریح کرد: صادرات خرچنگ‌ها از گیلان به این کشورهای اورپایی ۶۳۷ هزار و ۱۴۰ دلار برای کشور ما ارزآوری داشته است.

مدیرکل دامپزشکی گیلان گفت: استخرهای پرورش دهنده خرچنگ در شهرستان‌های رشت، انزلی و تالش فعالیت دارند.

وی اضافه کرد: افزایش پرورش خرچنگ را در گیلان شاهد نیستیم، زیرا بازارهای جدیدی برای فروش خرچنگ‌ها نداشتیم.

دکتر عاقبتی با بیان اینکه خرچنگ‌ها بازار داخلی ندارد، تصریح کرد: در صورت افزایش تولید آنها باید به فکر شناسایی بازارهای جدیدی باشیم.

مدیرکل دامپزشکی گیلان گفت: در حال حاضر بیشترین میزان صادرات در گیلان به ماهی پرورشی اختصاص دارد و کشور عراق بزرگترین بازار مصرف ماهی‌های پرورشی گیلان است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
همین نزدیکی ها
8دی عزیز این خبر دوشنبه 7بهمن ماه رو سایت دامپزشکی بود لازم نبود به نقل از ایسنا که سه شنبه 8بهمن خبر رو کار کرده بزنی ،یکم زرنگ شو توام از سایت دامپزشکی برمی داشتی یکم از اطلاعات گذشته بهش اضافه می کردی به نام خودت میزدی ،میزدی در گفت و گو با سایت 8دی مثل بقیه خبرگزاری های استان،اخه تو کی میخای رقابت سالم رو از همکارات یاد بگیری ،ببین ایسنا زده در گفت و گو
در حاشیه