مدیر کل بنیاد شهید گیلان در گفتگو با دی:

مسکن خانواده شهید سنگری با مشارکت نهادهای انقلابی ساخته می شود

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان گفت: مسکن خانواده شهید سنگری با مشارکت نهادهای بهزیستی و سپاه ساخته می شود.

مسکن خانواده شهید سنگری با مشارکت نهادهای انقلابی ساخته می شود

عبداله پاکاری در گفتگو با خبرنگار ۸دی، در واکنش به اخبار منتشر در ۸دی درباره‌ی خانواده شهید سنگری که در یک منزل محقر و قدیمی ساکن هستند و تاکنون نهادی برای ساخت مسکن این خانوده اقدامی ترتیب نداده، اظهار داشت: بنیاد شهید و امور ایثارگران بر اساس قوانین و دستورالعمل ها رسیدگی به امور افراد تحت تکفل را بر حسب وظیفه انجام می دهد.

وی افزود: طبق دستور العمل ها و قوانین ارائه خدمات به برادر و خواهر شهید جز در خصوص صدور برخی معرفی نامه ها و سهمیه ها نمی باشد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان با اعلام اینکه بنیاد شهید در راستای فرهنگی به برادران و خواهران شهدا خدمات ارائه می کند، گفت: البته باید اعلام کرد که بنیاد شهید برای برادران و خواهران شهدا و ایثارگران برنامه هایی را از قبیل خدمات دهی در امور فرهنگی نظیر سهیمه دانشگاه و برخی تسهیلات شغلی برخوردار می باشند.

پاکاری در خصوص مسکن بستگان درجه یک خانواده های شهدا اظهار کرد: تسهیلات  مسکن نیز به والدین و همسران شهدا و همچنین جانبازان مطابق قانون  پرداخت  می شود و در خصوص این مورد خاص هم با توجه به فوت پدر و مادر شهید در سالهای دور امکان ارائه این تسهیلات نیز مقدور نمی باشد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان ادامه داد: با توجه به رسالت کار ما در بنیاد و وظیفه اصلی ما در خصوص رسیدگی به امور خاندان معظم شهدا و ایثارگران بلافاصله پس از انتشار این گزارش رئیس بنیاد شهرستان رشت بعنوان مسئول این امر دستور بررسی و ارائه گزارش اعزام شد که طی بازدید میدانی از این برادر و خواهر شهید و بررسی موضوع مشخص شد این خانواده تحت حمایت نهادهای خدماتی کمیته امداد امام (ره) و بهزیستی می باشند.

پاکاری خاطرنشان کرد: بنا براین مقرر شده تا اقداماتی درخصوص مکاتبه و پیگیری در زمینه ساخت مسکن مدد جویی صورت پذیرد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان با بیان اینکه برای ساخت مسکن این خانواده شهید با نهاد های خدمات رسان مذاکره می شود، بیان کرد: ما با رایزنی های ویژه ای که با سایر دستگاه های خدمات رسان همچون، سپاه، بهزیستی و کمیته امداد که در حال حاضر اقدام به ساخت مسکن مددجویی و مستضعف را دارند، انجام خواهیم داد تا ساخت مسکن برای این خانواده شهید تسریع پیدا کند.

مدیرکل بنیاد شهید وامورایثارگران استان گیلان در پایان ضمن تقدیر و تشکر از رسانه ها بعنوان چشمان مسئولین در  جامعه گفت : ما قدردان زحمات و تلاشهای خبرنگاران محترم در تمامی عرصه ها هستیم و بیان می داریم کارهای ما خالی از اشکال نخواهد بود ولی انتظار داریم در صورت مشاهده موارد اینچنینی برای حفظ حرمت و عزت خاندان معظم شهدا پیش از انتشار به نهادهای مربوطه منعکس و پیگیری گردد تا زمینه سوء استفاده دشمنان را از اینگونه موارد مهیا نشود.

شایان ذکر است که در خانه ای که در تصاویر بالا دیده می شود ۷ نفر از اعضای درجه یک شهدای بخش سنگر زندگی می کنند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه