رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان:

بیمارستان های رشت وضع مطلوبی ندارند / اختصاص ۲۰۰ میلیارد تومان برای تجهیزات بیمارستانی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: با اینکه رشت از استان های پیش رو در ساخت بیمارستان بود اما بیمارستان های رشت وضعیت مطلوبی ندارند.

بیمارستان های رشت وضع مطلوبی ندارند / اختصاص ۲۰۰ میلیارد تومان برای تجهیزات بیمارستانی

به گزارش هشت دی، شاهرخ یوسف زاده چابک ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه شهر رشت اظهار داشت: در آستانه هفته سلامت هستیم و به ارائه گزارشی از عملکرد دانشگاه علوم پزشکی گیلان خواهم پرداخت.

وی با اشاره به طرح تحول نظام سلامت تصریح کرد: این طرح برای این بوجود آمد تا کسانی که به بیمارستان مراجعه می کنند دغدغه ای بجز بیماری خود نداشته باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه این طرح با موفقیت انجام شد گفت: بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان برای طرح سلامت هزینه شده است

یوسف زاده با بیان اینکه این مبلغ ۳ درصد دفترچه بیمه روستایی و ۶ درصد از هزینه های دیگر را متقبل می شود افزود: این در شرایطی است که پیش از این بیمارستان برخی هزینه ها را تقبل نمیکرد، این لطف الهی و فرصت خیلی خوب فراهم شد تا خدمت گزاران هزینه‌های تحمیل شده به مردم و خانوار کاهش یابد.
وی با اشاره به تجهیز بیمارستان ها و نوسازی فضای بیمارستان ها اظهار کرد: طی این مدت کوتاه بیمارستان های املش، ماسال، سیاهکل، شفت و اخیرا رضوانشهر و آستارا به بهره برداری رسید، تجهیزات سایر بیمارستان ها نیز نوسازی شد و این هزینه جدای آن ۲۰۰ میلیارد تومان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه تا پایان امسال بیمارستان های لنگرود تالش و لاهیجان به بهره برداری می رسد تأکید کرد: ۵۰۰ تخت بیمارستانی نیز در سال جاری اضافه خواهد شد.

وی با اشاره به وجود ۲۳۰۰ تخت بیمارستانی پیش از این دولت اذعان کرد: ۱۷۰۰ تخت تا پایان امسال اضافه می شود و این فرصت خوبی برای گیلانی هاست تا از فضای فیزیکی مناسب برخوردار شوند.

یوسف زاده از افزودن ۹ بلوک زایمانی تا پایان امسال خبر داد و تصریح کرد: هم زمان مراکز جامع بهداشتی درمانی تا این هفته بهره برداری می شود.

وی از مجهز کردن بیمارستان های انزلی و پورسینا به دستگاههای جدید سی تی اسکن خبرداد وگفت: ظرف هفته های آینده این دو بیمارستان به این دستگاهها مجهز خواهند شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان ادامه داد: بیمارستان شهرستان های استان تا پایان امسال بازسازی خواهند شد اما بیمارستان های شهر رشت هنوز به وضعیت مطلوب خود نرسیدند.

وی رشت را از نخستین شهرهای مجهز به بیمارستان کشور دانست و خاطرنشان کرد: بیمارستان پورسینا ۹۰ سال پیش به بهره برداری رسید و بعد از بیمارستان سینا تهران دومین بیمارستان در کشور بود.

یوسف زاده تصریح کرد: علیرغم اینکه شهر رشت پیشتاز بود شرایطی پدید آمد که امروز نیاز به عظم جدی داریم تا بیمارستان های شهر رشت را باز سازی کنیم.

وی به افتتاح بیمارستان ۴۰۰ تخت خوابی در لاکان اشاره کرد و یادآور شد: کلنگ این بیمارستان توسط پروفسور سمیعی شده شد و تا پایان سال ۹۷ به بهره برداری می رسد.

یوسف زاده افزود: آنچه در حوزه سلامت اهمیت دارد و دانشگاه به عنوان متولی سلامت مردم به آن توجه ویژه دارد این است که ۷۶ درصد مرگ و میر ناشی از بیماری های غیر واگیر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی با بیان اینکه در گذشته افراد به علت ابتلا به بیماری هایی نظیر وبا یا سل می مردند گفت: الحمدالله با اقدامات پیشگیرانه این بیماری ها مهار شدند و امروزه میزان امید به زندگی ۷۶ سال برای آقایان و ۷۳ برای خانم ها است اما بیماری هایی مثل دیابت، فشار خون و بیماریهای قلبی و عروقی مغز و سرطان ها مشکلات عدیده ای را برای مردم پدید می آورند.

یوسف زاده ۷۶ درصد علت مرگ را ناشی از تروما و بیماری های روانی دانست و خاطر نشان کرد: رسالت دانشگاه علوم پزشکی استکه این بیماریها را در ابتدای بروز شناسایی کرده و با افزایش طول عمر دوران کهنسالی با نشاطی به ارمغان آوریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی با بیان اینکه مدت نشستن پشت میز به ماهش فعالیت فیزیکی افراد منجر شده است اظهار کرد: ازطرفی رژیم غذایی نیز تغییر پیدا کرده است تغییر ذائقه به سمت غذاهای سفت فودی که انرژی زیادی دارند مجموعه ای دو عاملی برای بروز چاقی و افزایش فشار خون است.

وی تغییر سبک زندگی را راه درمان بسیاری از بیماری ها دانست و گفت: این سبک زندگی با افزایش فعالیت ورزش در سطوح مختلف باید صورت بگیرد آموزش به صورت همگانی بخصوصی نوجوانان و جوانان بسیار حائز اهمیت است.

یوسف زاده با بیان اینکه افراد در زمان جوانی برای دوران کهنسالی ذخیره ی مادی می کنند تصریح کرد: متأسفانه در جوانی در فکر این نیستیم که ذخیره ای برای سلامت خود داشته باشیم بسیاری از این بیماری ها باید در جوانی با رعایت رژیم مصرف پیشگیری شوند.

وی پوکی استخوان را از مواردی دانست که با فعالیت فیزیکی در جوانی پیشگیری می شود و اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی در این خصوص تدابیر زیادی دیده است ما در حال ساخت ۱۰ کلینیک در شهرستان های رودسر، لنگرود آستارا، رشت، فومن، صومعه سرا، رودباری تالش و انزلی هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تصریح کرد: در این کلینیک ها بیماریها را شناسایی کرده و ان شالله از بسیاری از این بیماری ها به ویژه سرطان با شناسایی و درمان به موقع سلامت مردم را تامین کنیم.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه