در نماز جمعه این هفته شهر رشت مطرح شد:

شورای نگهبان یادگار امام است آقایان حق تخطی ندارند/ اگر کسی از رهبری عبور کند ملت از او عبور میکند

امام جمعه موقت رشت گفت: اگر کسی بخواهد از خط قرمز ما که رهبری است عبور کند این ملت از خود او عبور خواهد کرد.

شورای نگهبان یادگار امام است آقایان حق تخطی ندارند/ اگر کسی از رهبری عبور کند ملت از او عبور میکند

به گزارش هشت دی، یوسف صدیق عربانی امام جمعه موقت رشت در نماز جمعه این هفته این شهر پس از دعوت مردم به تقوای الهی اظهار داشت: تقوا زره ای است که اگر انسان آن را به جان خود بپوشد از تیر رس شیطان در امان خواهد بود.

وی با بیان اینکه امروز  آخرین جمعه ماه رجب است تصریح کرد: خدا را قسم می دهیم که مارا از وساوس شیطان در امان دارد.

عربانی با اشاره به ایام مبارک مبعث حضرت رسول که پیش رو است گفت:  خداوند عالم آدم را به طفیل خاطر پیامبر اعظم آفریده است پس برای طلب کردن حاجات خود باید با درود بر پیامبر این خواست را طلب کنیم.

وی افزود: از ابتدای تاریخ تولد اسلام نام هیچ کس به اندازه نام پیامبر اعظم بر زبان ها نیست.

امام جمعه موقت رشت عوامل زیادی را در ماندگاری اسلام دخیل دانست و اظهار کرد: بنابر آیات قرآن یکی از علل ماندگاری اسلام فطری بودن دین است، این دین قیم، دین پایدار خداست.

صدیق عربانی با بیان اینکه سه آیه در قرآن بر این امر گواهی می دهند افزود: خدا وعده داده است یک روز دین پیامبر همه دنیا را می گیرد، اما متأسفانه ادیان ساختگی بشر امروز در دنیا حاکم است.

وی با بیان اینکه با آمدن حضرت عصر دین خدا همگانی می شود تصریح کرد: همانطور که نبی اسلام فرمودند بهترین مردم کسی است که عاشق عبادت و بندگی باشد، در دین هیچ جبری وجود ندارد چرا که چنین ایمانی ارزش ندارد.

خطیب جمعه شهر رشت با بیان اینکه مسلمانان باید عاشقانه پیشانی به خاک بسایند گفت: انسان عاشق حتی شب را تا پایان نمی خوابد بلکه در نیمه شب برای سخن گفتن با معبودش بر می خیزد.

عربانی یکی از علل ماندگاری اسلام را آسان بودن مبانی اسلام دانست و افزود: خدا از هیچ نفسی بیشتر از توانایی و ظرفیت آن چیزی نخواسته است، اگر از انسان جهاد خواسته است مشروط بر توانایی جهاد از سوی فرد است.

امام جمعه موقت رشت اسلام را دین مساوات دانست و با ذکر حکایتی از زندگی امیرالمؤمنین (ع) تأکید کرد: بندگی خدا باید خالصانه باشد، هیچ دینی به اندازه اسلام بر علم و دانش سخن نگفته است.

وی با بیان اینکه در عربستان افراد اندکی سواد داشتند گفت: در بین چنین افرادی نخستین آیاتی که بر پیامبر نازل شد، امر بر خواندن بود ( إقرأ بٍاسْمِ رَبِّکَ الَّذی خلق).
صدیق عربانی یکی دیگر از علل ماندگاری اسلام را توجه به مستضعفین دانست و یادآور شد: این امر دستگیری از محرومان است نه گداپروری، خداوند افراد ثروتمند را از این طریق می آزماید.
خطیب جمعه شهر رشت ادامه داد: پیامبر کسی است که هیچ پیامبری مانند او اذیت نشد و آزار ندید اما بجز طلب آمرزش برای دشمنان خویش چیزی نخواست.
عربانی در خطبه دوم نماز جمعه رشت ضمن.عرض تسلیت به مناسبت شهادت امام کاظم (ع) گفت: اگر بعثت نبود عالم در ضلالت می ماند.
خطیب جمعه شهر رشت با بیان اینکه پیامبر مردم را تزکیه کرد افزود: پیامبر با آمدن خود علم کتاب را به مردم آموخت.
وی با اشاره به روز زمین پاک اظهار کرد: این حجم از زباله در سراوان و نفوذ شیرآبه ها به رودخانه ها انواع بیماری ها به مردم سرایت می کند، ما باید محیط زیست خود را از این آلودگی ها نجات بدهیم.
امام جمعه موقت رشت با اشاره به حادثه سیل در برخی استان های کشور تصریح کرد: باید آستین همت را بالا بزنیم و نگذاریم مردم عزیزمان در این مشکلات
صدیق عربانی تعداد افراد ثبت نام کننده در انتخابات را شگفتی آور دانست و افزود: کشوری که دشمن به تعداد موهای سرشان برای نابودی آنها برنامه ریزی کرده است چطور هرکس به خود اجازه می دهد کاندید شود!
وی با بیان اینکه کشور ما کشور قانون مداری است گفت: اگر کسی بخواهد از خط قرمز ما که رهبری است عبور کند این ملت از خود او عبور خواهد کرد.
خطیب جمعه شهر رشت با بیان.اینکه شورای نگهبان یادگار امام راحل است خاطر نشان کرد: اگر بخواهند علیه کیان اسلام نکاتی را مطرح کنند تنها خواهند ماند اگر در این شرایط دشمن را خوشحال کنند، با مرگ هم به آرزوهای خود نخواهند رسید.
عربانی با اشاره به بیانات رهبر انقلا،ب اذعان کرد: تمام افرادی که در کشور مسئول هستند توسط مردم انتخاب می شوند، با اعتقاد به مسئله ایمان به خدا مردم ما برای رضایت خدا رای خواهند داد.
وی به روز تأسیس سپاه گفت: این عزیزان اگر نبودند ایران نبود، دشمن می داند اگر غلطی از او سر بزند این افراد اورا سر جایش خواهد نشاند.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه