عضو هیأت نظارت بر انتخابات رشت خبر داد؛

تأیید صلاحیت فله ای در انتخابات شورای شهر رشت / افراد با سابقه فساد مالی و اخلاقی توسط هیأت نظارت تأیید شدند

عضو هیأت نظارت بر انتخابات رشت گفت: متأسفانه باید بگویم افراد با سابقه فساد مالی و اخلاقی توسط هیأت نظارت تأیید شده اند.

تأیید صلاحیت فله ای در انتخابات شورای شهر رشت / افراد با سابقه فساد مالی و اخلاقی توسط هیأت نظارت تأیید شدند

به گزارش ۸دی، ۱۶ فروردین ماه مراجع چهارگانه استعلامی نتیجه بررسی پرونده نامزدهای انتخابات را به هیأت های اجرایی اعلام کردند و از آن تاریخ تا روز چهارشنبه ۲۳ فروردین مهلت اعلام نظر هیأت های اجرایی بود.

بنا بر تبصره ۱ ماده ۵۰ قانون انتخابات شوراهای اسلامی، داوطلبانی که صلاحیت آن‌ها در هیأت‌های اجرایی رد شده است، می‌توانند تا چهار روز از تاریخ اعلام نام نامزدهای انتخاباتی، شکایت خود را به ترتیب، داوطلبان شورای اسلامی روستا به هیأت نظارت شهرستان و داوطلبان شورای اسلامی شهر به هیأت نظارت استان تسلیم کنند؛ البته به استناد تبصره ۲ همین ماده، شاکیان می‌توانند شکایت خود را تا مهلت مقرر به هیأت اجرایی مربوطه نیز تسلیم کنند.

اما هیأت های اجرایی انتخابات شوراهای اسلامی استان گیلان بدون توجه به نتایج استعلام مراجع چهارگانه برخی افراد مسئله دار با سابقه فساد اخلاقی و مالی را نیز تأیید صلاحیت کردند.

تا روزهای گذشته بسیاری بر این عقیده بودند که بار مسئولیت رد صلاحیت افراد دارای مفاسد اجتماعی، مالی و اخلاقی بر دوش هیأت نظارت بر انتخابات گذاشته شده است اما در شهرستان رشت هیأت نظارت بر انتخابات بار دیگر بسیاری از این افراد را تأیید کرد. این هیأت بدون توجه به معیارهای اخلاقی و قانونی در بررسی صلاحیت ها، بسیاری از افراد مسئله دار را مورد تأیید قرار داد.

در همین خصوص یک عضو هیأت نظارت بر انتخابات رشت که نخواست اسمی از وی برده شود در گفتگو با ۸دی ضمن تأیید این خبر و انتقاد از عملکرد هیأت نظارت گفت: متأسفانه باید بگویم افراد با سابقه فساد مالی و اخلاقی توسط هیأت نظارت تأیید شده اند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
ناشناس
اقلا آقایان هیئت نظارت به مراجع چهارگانه اعتماد کنند. اگر افرادی که توسط مراجع قانونی دارای سابقه سوء اعلام شده اند با وتوی هیئت نظارت در انتخابات شرکت کنند در واقع هیئت تخلف کرده است. باید دید اعضای هیئت شهرستانها و استان به وظیفه عمل می کنند یا خیر. اگر هیئت به پاسخ استعلامها بی توجه باشد در واقع وجود چنین ساز وکاری برای نظارت بر انتخابات شورا قابل تامل است و خود افراد هیئت التزام به قانون ندارند.
در حاشیه