در گفتگوی تفصیلی با فرهاد عظیما مطرح شد:

رفتار زشت حوزه هنری در اکران ” نبرد خلیج فارس ۲ ” / فروش اینترنتی به زودی آغاز می شود

فرهاد عظیما گفت: هم فیلم‌مان و هم خودمان را به با این نحوه اکران تحقیر کردند و رفتار حوزه هنری در خصوص اکران بسیار زشت بود.

رفتار زشت حوزه هنری در اکران ” نبرد خلیج فارس ۲ ” / فروش اینترنتی به زودی آغاز می شود

به گزارش ۸دی، به نقل از فرهنگ، کارگردان “نبرد خلیج فارس ۲” گفت: دیگر نمی‌خواهیم حوزه هنری اکران «نبرد خلیج فارس ۲» را ادامه دهد؛ چرا که هم فیلم‌مان و هم خودمان را به با این نحوه اکران تحقیر کردند و رفتار حوزه هنری در خصوص اکران فیلم بسیار زشت و اشتباه بود.

به گزارش فرهنگ نیوز، فرهاد عظیما در گفتگو با خبرنگار فرهنگی «فرهنگ نیوز»؛ گفت: در حال ایجاد کانالی در فضای مجازی برای فروش اینترنتی انیمیشن «نبرد خلیج فارس ۲» هستیم البته قرار است این کانال در آینده اقدام به  فروش  سایر محصولات گروه انیمیشن سازی فاطمه زهرا (س) کند، چرا که منتظر هستیم تا تعداد اعضا به ۳۰ هزار نفر برسد و بعد از آن فروش اینترنتی را آغاز کنیم.

وی ادامه داد: متاسفانه حوزه هنری در خصوص «نبرد خلیج فارس ۲» در حوزه اکران کار بسیار زشت و اشتباهی را انجام داد و اعتراض ما که در قالب مصاحبه در رسانه ها مطرح کردیم، نه تنها وضعیت را بهتر نکرد، بلکه اکران این انیمیشن در همان چند سالن سینمایی نیز وضعیت بدتری پیدا کرد. به عبارت دیگر سانس های اختصاص داده شده به «نبرد خلیج فارس ۲» در سینما مشهد، بعد از اعتراض ما کمتر شد، همچنین سانس های اختصاص داده شده به دانش آموزان نیز وضعیت بدی را پیدا کرد؛ از این رو به این نتیجه رسیدیم که گویی حوزه هنری کاری برای این اثر انجام نمی دهد، به همین دلیل خودمان دست به فروش اینترنتی زدیم.

کارگردان «نبرد خلیج فارس ۲» اظهار داشت: متاسفانه ۴ سالن و بدترین سانس ها به اثر ما اختصاص پیدا کرد ولی با این حال «نبرد خلیج فارس ۲» به  فروش ۱۰۵ میلیون تومان در کل کشور رسیده است و قطعا این مسئله نشان دهنده محتوا و کیفیت خوب اثر است؛ چرا که یک اثر بی کیفیت هیچگاه نمی تواند بدون تبلیغات و با در نظر گرفتن بدترین سانس ها به چنین فروشی برسد.

اگر همه مولفه‌ها برای اکران در “نبرد خلیج فارس ۲” رعایت می‌شد، فروش بالای یک میلیارد داشتیم

عظیما بیان داشت: طبیعتا اگر سالن های بیشتری به فیلم اختصاص پیدا می کرد و همچنین سانس خوب و تبلیغات مناسبی برای آن در سطح کشور در نظر گرفته می شد؛ فروش «نبرد خلیج فارس ۲» بالای یک میلیارد تومان بوده است؛ چرا که این اثر بازتاب های جهانی زیادی داشته است و اگر مولفه های گفته شده در کنار این مهم قرار می گیرد، قطعا فروش خوبی داشتیم.

وی افزود: گاهی گفته می شود که مردم از دیدن چنین آثاری راضی نیستند، این مسئله درست نیست؛ چرا که مردم وقتی به تماشای این اثر در همان تعداد محدود سینما نشستند، از سالن ها راضی بیرون می آیند و حتی کامنت هایی که مردم در یکی از سایت های فروش بلیط آثار سینمایی می گذاشتند، این مسئله را تایید می کند؛ البته باید بگویم که در همان کامنت ها نیز تعداد زیادی از افراد به نحوه اکران فیلم توسط حوزه هنری اعتراض داشتند.

کارگردان «نبرد خلیج فارس ۲» گفت: در تهران که به عنوان پایتخت به شمار می رود، تنها یک سینما این اثر را آن هم در بدترین شرایط اکران کرده است؛ همچنین در یکی از سینماهای مشهد علی رغم تذکر چندین باره مان، تیزر اشتباهی «نبرد خلیج فارس ۲» را پخش می کند و قطعا این مسئله به اکران اثر ضربه می زند. همچنین گاهی در سینمای سپید تهران که تنها سینمای نمایش دهنده «نبرد خلیج فارس ۲» است با مخاطبان رفتار تحقیرآمیز داشتند و گاهی نیز با چراغ روشن اقدام به نمایش اثر می کردند.

نحوه اکران انیمیشن در چند سینما بسیار تحقیرآمیز بود

عظیما اظهار داشت: متاسفانه «نبرد خلیج فارس ۲» در سینماهای درجه سوم کشور به نمایش درآمده است و در یکی از سینماها نیز سانس فیلم را با خودکار بر روی یک تکه کاغذ به مخاطبان می گفتند که قطعا چنین اقداماتی تحقیر فیلم و مخاطبان فیلم به شمار می رود، این مسئله در حالی است که خبرگزاری بلومبرگ اعلام کرده بود که «نبرد خلیج فارس ۲» نقش بازدارنده ایران را نشان می دهد و این اثر تا حدی پیشرفته است که صحبت های مقام معظم رهبری را به تصویر کشیده است؛ با این حال شاهد هستیم که حوزه هنری که پشت بسیار از فیلم ها با تمام توان می ایستد، «نبرد خلیج فارس ۲» را تنها گذاشت و سالن های بسیار کمی را در اختیار این اثر گذاشته است.

وی گفت: بعد از مصاحبه ای که از بنده در رسانه ها در اعتراض به نحوه اکران «نبرد خلیج فارس ۲» منتشر شد، متاسفانه دوستان، مرا از گروه تلگرامی که برای «نبرد خلیج فارس ۲» ایجاد شده بود، اخراج کردند و حتی به مسئولان حوزه هنری گفتم که ما چندین سال برای تولید این اثر زمان گذاشتیم تا تنها اقتدار اسلام را نشان دهیم و شما دل مان را با این نوع برخورد شکستید که چند ثانیه بعد از این حرف، یکی از دوستان حوزه هنری ما را از گروه تلگرامی اخراج کرد.

کارگردان «نبرد خلیج فارس ۲» ادامه داد: حوزه هنری در گوشه ای ایستاده و هیچ اقدامی برای اکران این اثر انجام نداده است؛ در حالی که ۴ سال و نیم زمان صرف تولید این اثر کردیم و ۵۰۰ میلیون تومان نیز هزینه کرده ایم، ولی نه تنها پول مان برنگشت، بلکه باید به دنبال شغل دیگری هم برویم تا بتوانیم وام های خودمان را پرداخت کنیم؛ البته با ما رئیس حوزه هنری نیز صحبت کرده ایم، ولی هیچ اتفاق عملی رخ نداده است، در حالی که وی با تمام قدرت پشت یک نماهنگ ایستاد ولی هیچ اقدامی برای «نبرد خلیج فارس ۲» انجام نشده است. از سوی دیگر تبلیغات رسانه ملی ما به طور کلی قطع شد و تبلیغات شهری هم نداشته ایم و هیچ حمایتی از ما صورت نگرفته است، با این حال شاهد هستیم که چنین اتفاقاتی برای سایر آثاری که توسط حوزه هنری اکران می شود، رخ نداده است.

دیگر نمی‌خواهیم حوزه هنری به اکران “نبرد خلیج فارس ۲” ادامه دهد

عظیما بیان داشت: شاهد بودیم که یکی از دوستان حوزه هنری اعلام کرده بود که عظیما درخواست داشته که ابتدا از مشهد اکران شود که نسبت به این مسئله نیز اعتراض کردیم و اصلا اینگونه نبوده که ما درخواست داشته باشیم که چنین روند اکرانی را داشته باشیم؛ از این رو می خواهیم دیگر به سازمان ها و نهادهای دولتی و فرهنگی تکیه نداشته باشیم و به صورت خودجوش و مردمی فروش «نبرد خلیج فارس ۲» را انجام دهیم.

وی گفت: دیگر نمی خواهیم حوزه هنری اکران «نبرد خلیج فارس ۲» را ادامه دهد؛ چرا که هم فیلم مان و هم خودمان را به با این نحوه اکران تحقیر کردند و حوزه هنری رفتارش نسبت به اکران فیلم به گونه ای بود که در بدترین شرایط و آن هم با ۴ یا ۵ سالن در کل کشور اکران شده است؛ البته قطعا این مسئله عمدی نبوده و به خاطر بی تدبیری رخ داده و در حقیقت فیلم مان را نابود کردند.

کارگردان «نبرد خلیج فارس ۲» بیان داشت: درباره تبلیغات شهری هم باید بگویم که ما تنها دو هفته آن هم در سطح شهر مشهد تبلیغات داشتیم و به جز آن دیگر در هیچ شهری تبلیغات نداشتیم، البته این را هم بگویم که هیچگاه فیلم ما در کل کشور به نمایش در نیامد و تنها در چند شهر آن هم به صورت محدود و نامنظم به نمایش گذاشته شده است و قرار بود حوزه هنری در تهران اکران دانش اموزی اثر را هم داشته باشد ولی زمانی که فیلم به اکران تهران رسید، حوزه هنری به طور کامل منکر این مسئله شد و این مهم نیز محقق نشد.

وی تصریح کرد: ما دیگر از سینما به  طور کلی دل کندیم؛ چرا که متاسفانه فیلم ما نه تنها در جشنواره مقاومت کاندید نشد، بلکه در جشنواره فیلم فجر و اکران هم بایکوت شدیم و طبیعتا دیگر نباید کار انقلابی بسازیم و حتی در فضای مجازی با هشتگ اعلام کردیم که مردم پای کار بیایند؛ چرا که ما دیگر نمی توانیم به طور شخصی دست به تولید اینگونه آثار بزنیم و مشکل اصلی ما نفاق میان مسئولان فرهنگی کشور است. به عبارت دیگر زمانی که کار ارزشی می سازیم، هیچ کس پشت آن نمی ایستد، این در حالی است که ما شاهد هستیم آثاری مانند آرگو با چه حمایتی ساخته و با چه حمایتی اکران می شود ولی زمانی که ما دست به ساخت آثاری می زنیم که با اینگونه آثار مقابله کند، هیچ حمایتی نمی شود.

عظیما خاطر نشان کرد: علاقه مندان به خرید اینترنتی «نبرد خلیج فارس ۲» می توانند عضو گروه تلگرامی ما به نشانه b_p_2@ شوند.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه