نشست خبری دومین جشنواره فیلم بسیج گیلان برگزار شد + تصاویر

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رشت گفت: افزایش شرکت کنندگان در دومین جشنواره ی دوسالانه فیلم بسیج استان حاکی از تحکیم جایگاه بسیج هنرمندان در میان قشر هنر دوست است.

نشست خبری دومین جشنواره فیلم بسیج گیلان برگزار شد + تصاویر

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی هنری ۸دی نیوز، رضا ثقتی ظهر امروز(دوشنبه) در نشست خبری دومین جشنواره فیلم بسیج گیلان هنر را نافذ ترین ابزار برای انتقال واژه ها و مفاهیم دانست و با بیان اینکه از مصادیق آن می توان به شعرها و سرودها در ابتدای انقلاب اسلامی اشاره کرد، اظهار کرد: می توان به وسیله هنر حضور مردم را در صفوف به هم پیوسته در قالب یک حرکت انقلابی  به نمایش گذاشت.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رشت در ادامه با بیان اینکه افزایش شرکت کنندگان در دومین جشنواره ی دوسالانه ی فیلم بسیج استان حاکی از تحکیم جایگاه بسیج هنرمندان در میان قشر هنردوست است خاطر نشان کرد: این جشنواره دارای ویژگی هایی هم چون گزینش موضوعات مرتبط با مسایل روز و در نظر گرفتن جوایز نفیس برای برگزیدگان می باشد که می توان آن را در میان جشنواره های بسیج کم نظیر دانست.

film-basij00002

وی هم چنین خاطرنشان کرد: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رشت نیز به نوبه خود به برگزیدگان در این جشنواره  تسهیلاتی همچون پوشش بیمه هنرمندان، کارت تماشای رایگان فیلم های اکران شده در سینماهای استان به مدت یک سال و کارت مهمانان ویژه جشنواره فیلم فجر را به آنها اهدا خواهد کرد.

کیومرث دولتی مسئول بسیج هنرمندان استان گیلان نیز در این نشست خبری در خصوص دومین جشنواره فیلم بسیج استان گفت: فراخوان این جشنواره از ابتدای تیر ماه  سال جاری در میان کانون های بسیج و ادارات استان آغاز شد و مهلت ارسال آثار تا اواسط دی ماه به طول انجامید در این مدت ۷۴ فیلم در قالب فیلم کوتاه، انیمیشن و۳۴ فیلم نامه تخت عنوان مضامین جشنواره عبارتند از تحقق شعار سال جاری یعنی حماسه سیاسی و اقتصادی، آرمان و ارزش های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، بیداری اسلامی، انتظار، مضامین آیینی و سبک زندگی اسلامی به دبیرخانه ارسال شد.

film-basij00003

وی در ادامه ضمن بیان اینکه هیات داوران این جشنواره متشکل از داوران کشوری و استانی بوده اذعان داشت: ۳۰ فیلم برگزیده ی جشنواره در روزهای ۹ و ۱۰ بهمن ماه در سالن دکتر رحمدل اکران خواهند شد.

دولتی همچنین زمان پخش فیلم های منتخب را در دو روز چهارشنبه و پنج شنبه هفته جاری صبح ها ساعت  ۱۰ الی ۱۲ و بعدظهرها ساعت  ۱۵ الی ۱۷ اعلام کرد.

مسئول بسیج هنرمندان گیلان در پایان اضافه کرد: اختتامییه ی این جشنواره هم زمان با شروع دهه ی فجر(۱۲ بهمن) در سالن ابراهیم انصاری (وارش) برگزار خواهد شد و ازبرگزیدگان در بخش های گوناگون هم چون بازیگری، کارگردانی، فیلم نامه و….قدردانی خواهد شد.

film-basij00002  film-basij00004

film-basij00005

film-basij00001  film-basij00003

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه