سامانی خبر داد؛

مناظره‌های کاندیداها به صورت ضبط شده پخش می‌شود

سخنگوی وزارت کشور گفت: با تصویب کمیسیون بررسی تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری مقرر شد مناظره های انتخاباتی نامزدها به صورت ضبط شده و گفتگوهای تلویزیونی به صورت زنده پخش شود.

مناظره‌های کاندیداها به صورت ضبط شده پخش می‌شود

به گزارش ۸دی به نقل از فارس، سید سلمان سامانی سخنگوی وزارت کشور از تشکیل دومین جلسه کمیسیون بررسی تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری به ریاست وزیر کشور خبر داد.

وی افزود: در این جلسه که با حضور حجت الاسلام والمسلمین منتظری دادستان کل کشور، علی عسکری رئیس سازمان صدا و سیما، قاضی‌زاده هاشمی نماینده مجلس و عضو شورای نظارت بر سازمان صدا و سیما، مسئولان ستاد انتخابات کشور و نماینده ناظر شورای نگهبان به ریاست وزیر کشور برگزار شد، به منظور برخورداری برابر نامزدها از امکانات صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، ضوابط و چارچوب های تولید و پخش برنامه‌های انتخاباتی دوازدهمین دوره ریاست جمهوری مورد بررسی و تصویب قرار گرفت.

سخنگوی وزارت کشور ادامه داد: در این مصوبه موضوعاتی که نامزدها و نمایندگان آنها در برنامه‌های تولیدی، زنده و مستندهای تلویزیونی می‌توانند به آنها بپردازند و همچنین مواردی که از آنها منع شده اند به تفصیل مورد توجه قرار گرفته است.

سامانی تصریح کرد: مطابق این مصوبه نامزدها مجاز به تبیین و تشریح برنامه‌ها و اولویت‌های کاری خود در عرصه‌های مختلف سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی در امور داخلی و خارجی می باشند.

وی بیان کرد: در این مصوبه بر عدم مغایرت برنامه‌های نامزدها با اصول قانون اساسی، سیاستهای کلی نظام و سایر قوانین و مقررات، عدم ارائه برنامه یا وعده های انتخاباتی فراتر از حدود اختیارات ریاست‌جمهوری، حفظ اتحاد، همبستگی و منافع ملی و پرهیز از ایراد اتهام، افترا، تخریب یا هتک حرمت سایر اشخاص و خودداری از هرگونه سیاه نمایی از وضعیت کشور و خدمات و اقدامات دستگاههای اجرایی، دولتی، تقنینی و قضایی مورد تاکید قرار گرفته است.

سخنگوی وزارت کشور خاطرنشان کرد: در بندهای دیگر این مصوبه نیز به شرایط و اصول حاکم بر برنامه‌های تولیدی صداوسیما اعم از مناظرات، مستندهای انتخاباتی، گفتگوهای زنده و ویژگی های فنی و پخش این برنامه ها با رویکرد حفظ بی طرفی و برابری نامزدها پرداخته شده است.

همچنین مقرر شد کمیسیون بررسی تبلیغات به ریاست قاضی زاده هاشمی و باعضویت نمایندگان تام الاختیار سایر اعضاء، از روز شنبه دوم اردیبهشت ماه ضمن استقرار در سازمان صدا و سیما بر نحوه اجرای این دستورالعمل در کلیه برنامه ها نظارت نماید.

وی در پایان تاکید کرد: باتصویب کمیسیون مقرر شد مناظره های انتخاباتی نامزدها به صورت ضبط شده وگفتگوهای تلویزیونی به صورت زنده پخش شود.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
ناشناس
نگرانی مربوط به مناظره ها و نقد عملکرد دوره یازدهم تدبیر شد. مبارک است/علی ب ر ک ت...
من
خوش بحال شون هرجا خواستن سانسورش کنن کسی نمیفهمه
در حاشیه