از وظیفه شهرداری تا وظیفه شهروندان؛

اقدام تاسف بار شهروند صومعه سرایی / گلهای وسط خیابان برای دیدن است نه چیدن! + عکس

طی اقدامی تاسف بار یکی از شهروندان صومعه سرا گلهای لاله خیابان ولیعصر را که شهرداری برای زیباسازی محیط شهری کاشته بود چید.

اقدام تاسف بار شهروند صومعه سرایی / گلهای وسط خیابان برای دیدن است نه چیدن! + عکس

به گزارش ۸دی، به نقل از واران خبر: یکی از مشخصه های شهر زیبا و با طراوت فضای سبز آن می باشد؛ در بسیاری از کشور های جهان برای هر شهروند سرانه فضای سبزی مشخص میکنند و شهرداری ها و یا سازمانهای مربوط وظیفه دارند تا این سرانه را تامین کنند.

در کشور عزیز ما نیز تا حدودی چنین است و سعی شده تا جایی که امکان دارد فضای سبز برای شهروندان توسط شهرداری ها ایجاد شود.

ایجاد فضای سبز در شهر کاری پسندیده و قابل ستایش است اما آنچه مهم است مراقبت بعد از کاشت است؛ آبیاری ،هرس و یا تعویض خاک گیاه است که معمولا توسط ماموران زحمت کش شهرداری انجام میگیرد.

اگر وظایف شهرداری به خوبی انجام پذیرد نوبت به وظیفه شهروندان میرسد که چگونه با این فضای سبز برخورد خواهند کرد که این وظایف عبارت است از راه نرفتن روی چمنها ،نشکستن شاخه درختان و له نکردن گل ها!

قبل از سال نو شهرداری صومعه سرا اقدام به ایجاد فضای سبز و کاشت گلهای فراوان در سطح شهر کرد که حال و هوای شهرمان را در آغاز سال نو تغییر داد.

تا اینجا شهرداری وظایفه خود را انجام داد و فضای سبز و چشم اندازهای زیبای را برای شهروندان ایجاد کرد، اما متاسفانه چندی پیش عکسی در گروه های تلگرامی شهرستان صومعه سرا دست به دست میشد که در آن فردی در حال چیدن گل های لاله در میدان ولیعصر صومعه سرا بود.

این تصویر بسیار ناراحت کننده نشان که در زیر مشاهده می کنید فردی را در حال چیدن گلهای لاله با پیاز گل در خیابان ولیعصر صومعه سرا را نشان میدهد .

باید دانست که این فضای سبز حق مردم شهر است و با آسیب به آن علاوه بر تخریب اموال عمومی و تضییع بیت المال چهره شهر نیز به زشتی میرود.

امیدواریم مردم شهر صومعه سرا با دیدن چنین صحنه های اعتراض خود را به شخص خاطی اعلام کنند و با امر به معروف و نهی از منکر شخص را متوجه کار اشتباهش بکنند.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه