عضو شورای شهر رشت مطرح کرد؛

از عدم شفاف سازی شهرداری درباره عملکردش تا دروغ های زنجیره ای به مردم/ نمونه های فراوان فساد در عملکرد شهردار رشت وجود دارد

متاسفانه باید اعتراف کنم که شورای رشت در برخورد با فساد اداری و مالی عملکرد موفقی نداشته است و نمونه های فراوانی از فساد در نحوه عملکرد شهردار رشت وجود دارد.

از عدم شفاف سازی شهرداری درباره عملکردش تا دروغ های زنجیره ای به مردم/ نمونه های فراوان فساد در عملکرد شهردار رشت وجود دارد

به گزارش ۸دی، محمود باقری خطیبانی عضو شورای شهر رشت ضمن یادداشتی نوشت:

سال جدید از سوی رهبر فرزانه انقلاب اسلامی سال اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال نام گذاری گردیده است و امیدوارم که ما اعضای شورای اسلامی شهر رشت به عنوان نمایندگان مردم  رشت در پارلمان شهری بتوانیم با درک این پیام مهم و مسئولیت پذیری یشتر در تحقق این شعار استراتژیکی بکوشیم و در عمل، صدق گفتار خود را در تلاش برای آرمان‌های بلند انقلاب که اینک خط مقدم همه اولویت‌ها ، اجرای درست اقتصاد مقاومتی است، به اثبات برسانیم .

باید گذشته را چراغی فراروی آینده قرار دهیم و برای تحقق آرمان‌ها، حفظ دستاوردها و شناسایی و رفع و دفع همه آسیب‌ها و مظاهر فساد در عرصه‌های اخلاق، اقتصاد، امنیت، فرهنگ و  … با روحیه انقلابی و جهاد گری بکوشیم و وصیت امام راحل (ره) یادمان باشد که فرمود نگذارید انقلاب به دست نا اهلان و نامحرمان بیفتد .

از نظر من یکی مهم ترین موانع تحقق پیشرفت در حوزه اقتصاد و تولید و اشتغال، وجود فساد اداری و مالی و اقتصادی است که متاسفانه باید اعتراف کنم که شورای رشت در برخورد با این منبع ضد توسعه ، عملکرد موفقی نداشته است و نمونه ای فراوانی از فساد در نحوه عملکرد شهردار رشت در حوزه مدیریت سازمانی و صدور حدود ۴۰۰۰ حکم جابه جایی، تشکیل یک حلقه وابسته مدیریتی و بله قربان گو در مدیریت شهرداری ، سارماندهی کی باند رسانه ای وابسته و حقوق بگیر، استفاده از موقعیت اداری شهرداری برای فعالیت های سیاسی، عقد قراردادهای غیر قانونی با پیمانکاران فاقد صلاحیت، بدهی کلان شهرداری و انحرافات مالی در پروژه ها و عدم همکاری با شورا و … دیده می شود که شورای اسلامی شهر نسبت به آن واکنش مناسبی نداشته است و شهروندان خواستار شفاف سازی و پاسخ گویی درباره آن هستند؛ اما آزار دهنده ترین برخورد این است که نه تنها شفاف سازی نمی شود بلکه مدام به مردم دروغ زنجیره ای گفته می شود.

شهردار رشت پس از مرخصی غیر قانونی و سفر خارجی اش و گردش در سواحل یک کشور عربی مجددا در آستانه ۱۲ فروردین، اطلاعیه ای منتشر کرده است و به یاد شهداء، انقلابی گری، گفتمان عدالت افتاده است و کلا همه این عناوین ارزشی را به پروژه پیاده راه فرهنگی که عامل ترافیک، دور زدن قوانین، ولنگاری مالی، ورشکستگی بازار، اختلال در گردشگری شهری، اقتصاد شهر و … شده، پیوند داده است.

بسیار روشن است که شهردار برای تبلیغ و حساسیت زدایی از جامعه دین مدار ما چیزهایی لقلقه زبانش هست. کسی که ابایی ندارد و در علن و خفا بگوید من برنامه هایم را با زر و زور و تزویر پیش می برم بدیهی است کسی اداهایی که او در می آورد را باور نمی کند. ایشان نباید اصراری به آن چه که نیست ، داشته باشد  و قبلا به ایشان هشدار داده بودم از عناوین مقدس استفاده ابزاری نکند و زر و زور و تزویرش را جای دیگری استفاده کند و خود را با خشم مردم ، درگیر نکند .

در فضای مجازی تصاویر سفر اخیرشخص ایشان پخش شد و ما زا آن طرف تصاویر بی اطلاعیم!؟ پس نه از شهدا مایه بگذارد و نه به عدالت بچسبد که بد وصله ای است به عدالت و ملکوک می کند آن را !؟  همین که در فکر حساب چک های برگشتی اش باشد و  ۴۰ میلیارد تومان ثروت نداشته اش و بده و بستان با پیمانکاران و دلالان آنها و … رسیدگی کند، کفایت می نماید.

اقتصاد مقاومتی و توسعه رشت با خیمه شب بازی بدست نمی آید و توسعه رشت فقط در بی آرتی بی خاصیت و پیاده راه فرهنگی که حتی به طرح اصلی آن وفادار نماندند و  آثارش را در بحران برف دیدیم خلاصه نمی شود و نمی توانید با بستن شهر و پوشش سرامیک و کاشی و اسفالت یک محدوده مشخص و نصب تلویزیون در محدوده میدان شهرداری و نصب ۴ تا مجسمه و صندلی و … شهروندان را فریب دهید و بگویید توسعه آن چیزی است که شما تعریف می کنید . آدم عاقل به توسعه ای که شهردارتعریف می کند و موجد انواع رابطه و رانت و فساد است حتی نزدیک هم  نمی شود.

اهمیت افتتاح پیاده راه فرهنگی که مقارن با ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی است برای شهردار رشت که کارنامه ای جز تکیه بر آن ندارد، یک نقطه عطف است اما آقای شهردار هیچ گاه به ابهامات فنی این پروژه پاسخ نداده است و حتی فرزندان متخصص و برنامه ریز این شهر را با اتکاء به حلقه رسانه ای وابسته اش و با زبان اتهام رانده است . اطمینان  دارم که بزودی چهره مالی ، فنی ، مهندسی ، فرهنگی و اقتصادی  این پروژه افشاء خواهد شد تا آن روز خیلی دیر نیست.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه