رئیس‌جمهور آمریکا جرأت مصاحبه ۵ دقیقه‌ای با خبرنگاران ایرانی را ندارد

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: در طول ۳۵ سال گذشته رؤسای ‌جمهوری آمریکا که مدعی آزادی بیان هستند، جرأت قرار گرفتن ۵ دقیقه‌ای مقابل خبرنگاران ایرانی را نداشته‌اند.

رئیس‌جمهور آمریکا جرأت مصاحبه ۵ دقیقه‌ای با خبرنگاران ایرانی را ندارد
به گزارش ۸دی نیوز به نقل از فارس، سردار محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین در مراسم رونمایی از گزارش وضعیت نقض حقوق بشر در آمریکا که صبح امروز در دانشکده حقوق دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: امروز در داخل آمریکا بدترین مدیریت ضد حقوق بشر از طرف حکومت اعمال می‌شود.

وی افزود: اکثر زندانیان آمریکا را سیاهان تشکیل می‌دهند در حالی که سیاه پوستان آمریکایی‌ جمعیت اقلیت هستند و نوعی تبعیض نژادی در خصوص آنها صورت می‌گیرد. همچنین اقدامات ضد حقوق بشری در قانون اساسی آمریکا نهادینه شده و سرخ‌پوستان خارج از مدار انسانیت محسوب می‌شوند.

نقدی تاکید کرد: ما هر روز خبر تازه از کشتار در دانشگاه‌ها و مدارس آمریکا می‌شنویم که این یک پدیده استثنا مربوط به آمریکاست.

وی با اشاره به گزارش تهیه شده از سوی بسیج در خصوص نقض حقوق بشر در آمریکا اظهار داشت: این سند یک هزارم واقعیت‌های ضد حقوق بشری آمریکاست. چون آنها اصلا اجازه بررسی در این خصوص نمی‌دهند. به عنوان مثال خبرنگار جمهوری اسلامی ایران در ۳۵ سال گذشته اجازه خروج از ۴۰ کیلومتری مقر سازمان ملل را نداشته و یا رئیس‌جمهور آمریکا در ۳۵ سال گذشته جرات نداشته ۵ دقیقه مقابل خبرنگار ایرانی قرار بگیرد. رئیس جمهورانی که ادعای آزادی بیان دارند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: اگر خبرنگاران ما آزاد باشند و به آمریکا بروند و خفقان گردش اطلاعات برداشته شود، حجم این گزارش چند صد برابر می‌شود.

نقدی با اشاره به قتل میریام کری و فرزندش و همچنین مالکوم شباز توسط آمریکایی‌ها گفت: وضعیت نقض حقوق بشر در آمریکا به گونه‌ای است که آتش آن دامن همه دنیا را گرفته است. آمریکا تا کنون یک روز بدون جنگ را نگذرانده . یا خودش به کشورها تجاوز کرده و یا حامی متجاوزان بوده است.

نقدی با بیان اینکه تکیه گاه همه دیکتاتورها آمریکاست، گفت: جنایتی که امروز در همه کشورهای دیکتاتوری و ضد حقوق بشر می‌بینید و جریان دارد به پشتوانه آمریکاست. آمریکا از شاه بحرین، شاه سعودی، صدام، پینوشه و هر که جنایتکارتر است حمایت می‌کند.

وی افزود: ریشه تمام ترورها آمریکاست که حتی بودجه برای اقدامات تروریستی نیز تخصیص می‌دهند. آنها از تروریست‌های شرق کشورمان، منافقین و همه گروهک‌های تروریستی پشتیبانی می‌کنند. به عنوان مثال بعد از اعترافات سنگین ریگی علیه آمریکا آنها برادرش را سازماندهی کردند و جنایاتی نیز انجام داد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه امروز بشریت از رژیم ضد حقوق بشر آمریکا به تنگ آمده است، اظهار داشت: آرامش دنیا و مردم آن در گروتغییر این رژیم و روی کار آمدن رژیمی بر اساس آراء مردم است.

وی ادامه داد: آمریکا برابر کل دنیا بودجه دفاعی دارد در حالیکه یک شبه جزیره است و اطرافش تهدید خاصی وجود ندارد و می‌تواند با نصف بودجه دفاعی ما هم از خودش دفاع کند. آمریکا سرمنشا همه رفتارهای ضد حقوق بشری دنیاست.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه