دبیر ستاد بزرگداشت ارتحال آیت‌الله العظمی بهجت فومنی(ره)؛

برگزاری مراسم هشتمین سالگرد آیت الله بهجت/ پیشنهاد ثبت روزی به نام آیت الله بهجت(ره) در تقویم ملی

دبیر ستاد بزرگداشت ارتحال آیت‌الله العظمی بهجت (ره) از پیشنهاد ستاد به منظور ثبت روزی به نام آیت الله بهجت(ره) در تقویم ملی خبر داد.

برگزاری مراسم هشتمین سالگرد آیت الله بهجت/ پیشنهاد ثبت روزی به نام آیت الله بهجت(ره) در تقویم ملی

به گزارش هشت دی ، دبیر ستاد بزرگداشت ارتحال آیت‌الله العظمی بهجت فومنی(ره) در گفتگو با روشن خبر، در مورد برگزاری هشتمین سالگرد ارتحال این عارف عالیقدر و کارهایی که تاکنون ستاد بزرگداشت انجام داده است، گفت: ستاد بزرگداشت در سالگرد این مرجع ، هماهنگی جهت برگزاری مراسم استانی در شهرستان فومن را برعهده دارد  و مراسم در قم توسط بیت ایشان انجام می شود، هرچند معرفی و شناساندن مرجع و عارف وارسته ای چون آیت الله بهجت در یک بزرگداشت نمی گنجد.

وی افزود: تلاش ما بر این است که در بزرگداشت ایشان، بهجت افشانی کرده و آیت الله بهجت (ره)  را بعنوان یک الگو و در تراز یک انسان کامل که در مسیر پیامبر اعظم (ص) و ائمه معصوم (ع) خودش را ساخته و پرداخته به همگان معرفی کنیم.

جلایی با بیان اینکه وجود این عالم ربانی همان طور که در شعار و عملش خلاصه شده، عبودیت بود، گفت: هدف ما نشان دادن همین عبودیت به صورت چراغی فروزان برای سایر دلهای مشتاق و به ویژه جوانان است.

پیشنهاد ثبت روزی به نام آیت الله بهجت(ره) در تقویم ملی

دبیر ستاد بزرگداشت ارتحال آیت‌الله العظمی بهجت (ره)  در مورد ثبت روزی به نام آیت الله بهجت(ره) در تقویم ملی گفت: پیشنهاد تصویب نام ایشان در تقویم ملی به شورای فرهنگی عمومی استان که تحت مسئولیت نماینده ولی فقیه و استاندار استان است، ارائه شده و امیدواریم با طرح در مراجع بالاتر این امر محقق گردد.

وی با بیان اینکه به منظور انجام کارهایی در سطح وسیع تر، نیاز به ایجاد دبیرخانه دایمی است، اظهار داشت: در صورت ثبت روزی  به نام ایشان در تقویم ملی، می توان برنامه های گسترده تری را در داخل و خارج کشور برگزار کرد.

جلایی یکی دیگر از دغدغه های مریدان آیت الله بهجت (ره) را وضعیت منزل مسکونی ایشان در قم و فومن دانست و گفت: متاسفانه آن عزم جدی در بازسازی بیت ایشان در قم که در طرح توسعه حرم قرار گرفته است، دیده نشده است.

توقع کمک بیشتر از سوی مسئولین متناسب با شأن این مرجع عالیقدر

وی تصریح کرد: در مورد زادگاه ایشان در فومن که در قلب شهر قرار دارد، شهردار فومن با توجه به وجود عکس ها و آثار قول بازسازی را داده و سردار باقرزاده نیز از اعلام آمادگی خود برای قرار دادن چند شهید گمنام در آنجا به منظور ایجاد فضای معنوی برای استفاده عموم مردم را داده اند.

جلایی در ادامه در مورد توقع ستاد از مدیران استانی گفت: توقع ما از مدیران استانی کمک بیشتر برای باشکوه تر برگزار کردن این مراسم است، البته شور و اشتیاق در مسئولین وجود دارد اما در مقام عمل آن گونه که باید در شأن این مرجع عالیقدر باشد، هنوز فاصله دارد.

برگزاری مراسم هشتمین سالگرد ارتحال در ۱۴ اردیبهشت با سخنرانی سید احمد حسینی خراسانی

دبیر ستاد بزرگداشت ارتحال آیت الله العظمی بهجت (ره)  در مورد زمان و مکان برگزاری مراسم هشتمین سالگرد ارتحال ایشان گفت: بعلت تقارن تاریخ انتخابات با تاریخ رحلت این عالم ربانی که ۲۷ اردیبهشت است، تصمیم بر آن شد تا مراسم دو هفته زودتر در ۱۴ اردیبهشت برگزار شود.

وی تصریح کرد: این مراسم با سخنرانی آیت الله سید احمد حسینی خراسانی، عضو مجلس خبرگان رهبری استان خراسان رضوی و مداحی حاج مهدی رسولی و قرائت قرآن حاج محمود لطفی نیا ساعت ۵ بعداظهر در مسجد بالا محله فومن برگزار می گردد.

جلایی خاطر نشان کرد: مراسم سالگرد بیت ایشان در تاریخ ۲۱ اردیبهشت در مسجد اعظم قم بعد از نماز مغرب و عشا برگزار می گردد.

جلایی افزود: در مراسم امسال فرزند بزرگوار آیت الله بهجت (ره)  نیز حضور خواهند داشت و برنامه بر این است تا ایشان یک شب قبل از مراسم با حضور در گیلان در صدا و سیمای مرکز استان نیز حضور داشته باشند.

دیدار اعضای ستاد بزرگداشت با آیت الله مصباح یزدی و آیت الله قربانی

محمد جلایی در ادامه در مورد دیدار اعضای ستاد بزرگداشت با بعضی مسئولین و شاگردهای آیت الله بهجت (ره) ، بیان داشت: اعضای ستاد با نماینده ولی فقیه در استان، آیت الله قربانی و آیت الله مصباح یزدی از شاگردان آن عالم ربانی دیدار کردند.

وی تصریح کرد: آیت الله مصباح در دیدار با اعضای ستاد بر گسترش آثار و بیان سیره آیت الله بهجت (ره)  برای انتقال به نسل امروز تاکید کرده و این مراسم بزرگداشت را موج دینی خوبی در سطح جامعه دانستند.

جلایی با اشاره به موقوفه ی آیت الله بهجت (ره) در فومن که وقف حوزه شده است و مورد توجه و تاکید آیت الله مصباح نیز بودند ، گفت: بسیاری از طلبه ها از سراسر کشور به واسطه ی مزین بودن این حوزه به نام آیت الله بهجت به فومن می آیند.

وی در پایان از همه اعضای ستاد و کسانی که در برگزاری مراسم بزرگداشت همکاری می کنند تقدیر و تشکر کرد.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
موسوی
اینقدر احساسی سخن نگوییم اگر قرار است اسم آیت الله بهجت در تقویم ملی بیاید و اسم سایر مراجع تقلید درگذشته نیز بیاید واقعا این کار شدنی است؟؟؟؟؟!!!!!!!!!
در حاشیه