نائب رئیس کمیسیون آموزش مجلس در گفتگو با 8دی:

اصلاح ثبت نام از نامزدهای ریاست جمهوری مستلزم تصمیم مشترک شورای نگهبان و مجلس است

نماینده مجلس گفت: اصلاح ثبت نام از نامزدهای ریاست جمهوری مستلزم تصمیم مشترک شورای نگهبان و مجلس است.

اصلاح ثبت نام از نامزدهای ریاست جمهوری مستلزم تصمیم مشترک شورای نگهبان و مجلس است

جبار کوچکی نژاد در گفتگو با خبرنگار ۸دی با انتقاد از شیوه ثبت نام از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت:  ثبت نام بی حساب و کتاب عده ای از افراد جامعه علی الخصوص یک دختر سه ساله در انتخابات ریاست جمهوری یک نوع تمسخر گرفتن نظام جمهوری اسلامی است.

وی با بیان اینکه اصلاح شرایط ثبت نام مستلزم تصمیماتی مشترک مجلس با شورای نگهبان است، افزود: شورای محترم نگهبان و مجلس شورای اسلامی باید ساز و کار های لازم برای ثبت نام انتخابات را اصلاح و حل و فصل کنند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در نظر گرفتن شرایط ویژه و خاص را برای ثبت نام کاندیدای ریاست جمهوری مهم شمرد و گفت: همانطور که برای ثبت نام اعضای شورای های شهر و روستا و مجلس دارای قوانین مشخص و مدون هستیم در انتخابات ریاست جمهوری نیز لازم است شرایط های خاصی مدون شود.

نائب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به عدم صلاحیت بسیاری از نامزدهای ثبت نام کننده در انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: افراد زیادی از آحاد جامعه در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرده اند که خودشان هم اقرار می کنند ما صلاحیت نداریم.

کوچکی نژاد با تاکید بر اینکه باید شرایط مدون و مختص به ریاست جمهوری در مرحله ثبت نام تدوین و اعلام شود، متذکر شد: همانطور که ما اعلام می کنیم برای شوراهای روستا و شهر نیازمند مدرک دیپلم و لیسانس و یا اینکه برای مجلس نیازمند فوق لیسانس و غیره هستیم، باید شرایط ثبت نام در ریاست جمهوری علاوه بر شرایط عمومی شرایط خاص نیز در نظر گرفته شود.
وی با اعلام وقت گیر بودن ثبت نام و بررسی صلاحیت های کاندیدای ثبت نام شده مطرح کرد: در ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری عده ای بی حساب و کتاب ثبت نام کرده اند که ثبت نام از آنها و بررسی صلاحیتشان وقت دستگاه های امر را می گیرد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه