رئیس کمیته تحقیق و تفحص مجلس از صندوق ذخیره فرهنگیان:

دولت روحانی دنبال سرپوش گذاشتن روی فسادهای اقتصادی خود است / ۹۰ درصد مسئولان زندانی از دولت یازدهم هستند

نماینده مردم رشت در مجلس گفت: دولت در نزدیکی انتخابات به‌دنبال سرپوش گذاشتن و عبور از فسادهای اقتصادی خود است.

دولت روحانی دنبال سرپوش گذاشتن روی فسادهای اقتصادی خود است / ۹۰ درصد مسئولان زندانی از دولت یازدهم هستند

به گزارش ۸دی، جبار کوچکی‌نژاد در گفت‌وگو با تسنیم درباره آخرین وضعیت پرونده تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان اظهار داشت: صندوق ذخیره فرهنگیان شرایط نامساعدی دارد و ما در حال پیگیری هستیم تا هر چه زودتر به نتیجه‌ای جهت شفاف‌سازی دست پیدا کنیم.

رئیس کمیته تحقیق و تفحص مجلس از صندوق ذخیره فرهنگیان تصریح کرد: طبق بررسی‌های انجام شده و همان طور که سخنگوی قوه قضاییه هم اعلام کرده است بالای ۸ هزار میلیارد تومان تخلف در این صندوق محاسبه شده است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود: این مبلغ تنها از بانک سرمایه بوده است و به غیر از آن تخلفاتی نیز در سایر شرکت‌های سرمایه‌گذاری انجام شده است که اسناد آن در دادگاه انقلاب، دادستانی و سازمان بازرسی در حال بررسی است.

کوچکی‌نژاد اذعان داشت: تلاش اعضای کمیته تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی از صندوق ذخیره فرهنگیان بر این است که تا پیش از انتخابات، این فساد بزرگ را ریشه‌یابی و شفاف‌سازی کنند ولی با مشکل کمبود زمان روبه‌رو هستیم.

نماینده مردم رشت در مجلس با بیان اینکه بیش از ۱۰۰ شرکت و بنگاه اقتصادی درگیر فساد صندوق فرهنگیان هستند گفت: همین مقدار از اسناد به‌دست آمده برای معرفی متخلفان کافی است ولی معتقدیم برای حل ریشه‌ای این مشکل باید تمام ابعاد صندوق را بررسی و سپس اعلام کنیم.

رئیس کمیته تحقیق و تفحص مجلس از صندوق ذخیره فرهنگیان با اشاره به اینکه دولت درصدد خروج خود از باتلاق فسادهای اقتصادی است ابراز داشت: روحانی اوایل برای تبرئه خود گفت فسادی در کار نیست و معوقه بانکی است و بعدها اعلام کرد بانک سرمایه فاسد بوده است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: روحانی زمانی که نتوانست منکر سوءاستفاده‌های کلان از صندوق ذخیره فرهنگیان شود اعلام کرد کار دولت‌های گذشته بوده است.

کوچکی‌نژاد با بیان اینکه ۹۰ درصد مسئولان زندانی از دولت یازدهم هستند، خاطرنشان کرد: بر اساس این آمار و اسناد موجود، دولت روحانی نمی‌تواند از این فساد و سایر فسادهای انجام شده فرار کند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: دولت در نزدیکی انتخابات به‌دنبال سرپوش گذاشتن و عبور از فسادهای اقتصادی خود است ولی ما با اعلام واقعیت‌ها و در جریان گذاشتن فرهنگیان این مسئله را شفاف‌سازی می‌کنیم.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه