فوتبالیستی که از رفتگری و چوپانی به دروازه‌بانی تیم‌ملی رسید

علیرضا بیرانوند که شب گذشته مهمان «خندوانه» بود از مسیر سخت فوتبالیست شدنش گفت.

فوتبالیستی که از رفتگری و چوپانی به دروازه‌بانی تیم‌ملی رسید

به گزارش ۸دی، به نقل از خبرآنلاین، علیرضا بیرانوند دروازه‌بان تیم ملی و پرسپولیس شامگاه گذشته مهمان برنامه «خندوانه» با اجرای رامبد جوان از شبکه نسیم شد.

او که به همراه پسرش طاها به «خندوانه» آمده بود در ابتدای برنامه با اشاره به شرایط سختی که برای ورودش به دنیای فوتبال داشته گفت: «من برای فوتبالیست شدن خیلی زجر کشیدم. وقتی برای رسیدن به هدفم وارد تهران شدم حتی به خانواده ام هم اطلاع نداده بودم و پول کرایه ماشین هم نداشتم. از یکی از آشناها مقداری پول گرفتم و به تهران آمدم.»

بیرانوند افزود: «اینجا هم کسی را نداشتم و تنها یک عمه‌ام اینجا زندگی می‌کردند که آن هم نمی‌شد به مدت یکسال پیش اش بمانم و ۳-۴ ماه پیششان زندگی کردم. برای اینکه بتوانم خرج و مخارجم در تهران را بگذارنم و چون جای خواب هم نداشتم در کارواش و پیتزا فروشی کار کردم. حتی افتخار این را داشتم که مدتی رفتگری هم بکنم. در کارواش عاشق این بودم که ماشین‌های شاسی بلند را بشویم، چون قدم بلند بود راحت می‌توانستم این کار را کنم.»

دروازه‌بان تیم ملی در ادامه توضیح داد: « من ابتدا در فوروارد بازی می‌کردم، زمانی که مدرسه فوتبال می‌رفتم یک روز دروازه‌بان تیم مصدوم شد و من به جایش ایستادم. از همان روز مربی‌ام گفت از جایت تکان نخور و در همین پست باش.»

بیرانوند در ادامه درباره زندگی عشایری‌اش گفت: «ما ۱۲-۱۳ سال به صورت عشایری زندگی می‌کردیم و در خود شهر نبودیم. الان هم خودم حدود ۱۲۰-۱۳۰ گوسفند و بز دارم و دیگر مجبور شدم برایشان چوپان بیاورم. البته خودم هم مدتی چوپانی کردم.»

این دروازه‌بان در بخش دیگری از صحبت‌هایش به رابطه خوبش با علیرضا حقیقی اشاره کرد و گفت: «رابطه‌ام با علیرضا حقیقی و بقیه دروازه‌بان‌ها خوب است. کسی که به عنوان دروازه‌بان تیم ملی انتخاب می‌شود واقعا باید کارش خوب باشد تا آقای کی‌روش او را انتخاب کند. ما در زمان تمرین رابطه خیلی جدی با هم داریم و حتی یکبار در تمرین جام ملت‌های آسیا اینقدر در کار جدی بودیم که حرفمان شد اما بعد از تمرین دوباره همان رابطه دوستانه و صمیمانه بین‌مان برقرار شد. من با بقیه دروازه‌بان‌ها هم خوب هستم و حتی گاهی اوقات به هم دستکش هم قرض می‌دهیم.»

بیرانوند در پایان صحبت‌هایش در پاسخ به سوال رامبد جوان درباره پیوستن‌اش به باشگاه‌های خارجی گفت: «من ابتدا با پرسپولیس قرارداد یک ساله بسته بودم اما بعد این قرارداد را به مدت ۵ سال تمدید کردم. من به هواداران قول یک قهرمانی داده‌ام و با همه توان آمده‌ام تا هر چه دارم را برای تیم بگذارم.»

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه