چرا روحانی این روزها فعال شده است؟

روحانی هم فریاد «روحانی برو» را شنیده است/ جنجال تبلیغاتی برای افتتاح پروژه‌هایی که دیگران ساخته‌اند

هیاهو و جنجال تبلیغاتی برای افتتاح پروژه‌هایی که دیگران ساخته‌اند؛ تنها راهکار دولت برای فرار از «اولین رئیس‌جمهور چهار ساله» شده است.

روحانی هم فریاد «روحانی برو» را شنیده است/ جنجال تبلیغاتی برای افتتاح پروژه‌هایی که دیگران ساخته‌اند

به گزارش ۸دی، کابینه دولت یازدهم و رئیس دولت که در طول چهار سال گذشته دستاوردی به جز «رکود تاریخی» برای صنعت و اقتصاد کشور نداشتند، در روزهای اخیر به شدت فعال شده و هر روز با حضور در مناطق مختلف کشور از پروژه‌ها و طرح‌های گوناگون اقتصادی بهره‌برداری و رونمایی می‌کنند.

به گزارش رجانیوز، اگرچه اینگونه اقدامات تبلیغاتی در آستانه انتخابات تبدیل به امری کلیشه‌ای در میان افکار عمومی شده و مردم به خوبی تفاوت کار واقعی برای اقتصاد و اقدامات نمایشی – آن هم با دستاوردهای دولت‌های قبلی – را متوجه می‌شوند اما نکته مهم در این میان، علت حقیقی این جنب و جوش غیرعادی روحانی و کابینه‌اش است.

شناخت چهار ساله از دولت حسن روحانی نشان می‌دهد که «دولت پیر و خسته» حتی برای اقدامات نمایشی و تبلیغاتی هم رمقی ندارد و حاضر نیست تا برای نمایش هم که شده اقدامی در راستای منافع مردم و خارج کردن چرخ اقتصاد کشور از چاه رکودی که همین دولت کنده است، انجام دهد.

پس علت این فعالیت‌های پشت سر هم و افتتاح طرح‌هایی که چندین بار پیش از این افتتاح شده‌اند، چیست؟

پاسخ را باید در نگرانی جدی شخص آقای روحانی از وضعیت افکار عمومی و نارضایتی گسترده مردم از او جستجو کرد. به نظر می‌رسد که اگر در حال حاضر دولت یازدهم به چنین تکاپویی افتاده، ناشی از شنیده شدن فریادهای «روحانی برو» از سوی مردم است؛ مردمی که به امید چرخیدن چرخ کارخانه‌ها به حسن روحانی رای دادند اما حالا شاهد مزخرف نامیده شدن طرح‌هایی برای تامین مسکن خود هستند.

جدی شدن یک دوره‌ای شدن دولت روحانی و تبدیل آن به اولین دولت چهار ساله تاریخ جمهوری اسلامی ایران، این روزها کابوس اصلی ساکن ساختمان نهاد ریاست جمهوری در خیابان پاستور است؛ کابوسی که باعث شده تا روحانی همه ظرفیت‌های خود را برای مقابله با این خواسته عمومی به کار گیرد.

استفاده غیرقانونی و مجرمانه از اموال دولتی برای تبلیغات انتخاباتی، افتتاح پروژه‌های دولت‌های قبلی، انجام پشت سر هم سفرهای استانی، بخشش بی‌ضابطه بیت‌المال تحت عنوان پاداش در وزارت‌خانه‌هایی نظیر نفت و همچنین حمله گسترده رسانه‌ای به متقدین، آخرین تقلای روحانی برای ایستادگی در برابر موج «روحانی برو» است.

اقدام غیرقانونی و مجرمانه روزنامه دولتی ایران در تبلیغ برای یک نامزد انتخاباتی از بیت‌المال

 روزنامه دولتی ایران که با بودجه عمومی و از بیت‌المال اداره می‌شود، در شماره امروز خود رسما تبدیل به بولتن انتخاباتی حسن روحانی شده و بدون توجه به جرم بودن استفاده از اموال عمومی برای تبلیغات انتخاباتی، صفحه نخست خود را به تصویر رئیس دولت در هنگام ثبت نام برای دور جدید انتخابات ریاست جمهوری اختصاص داده است.

با این حال به نظر می‌رسد که حتی حامیان دولت هم به این نتیجه رسیده‌اند که کارنامه خالی روحانی و تیم‌اش به قدری مردم را دلزده و سرخورده کرده که حتی این تلاش‌های تبلیغاتی در دقیقه نود هم نمی‌تواند مانع از سقوط دولت شود و آقای روحانی کم کم باید خود را برای شنیدن عبارت «رئیس‌جمهور سابق» آماده کند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه