با وجود وعده فرماندار؛

به دلیل بی توجهی مسئولین، نارنج پره صومعه‌سرا را هر لحظه بیم فرو ریختن است

پس از گذشت بیش از ۴۰ روز از بازدید فرماندار از روستای نارنج پره صومعه سرا تاکنون اقدامی جدی برای رفع خطر در این روستا صورت نگرفته است.

به دلیل بی توجهی مسئولین، نارنج پره صومعه‌سرا را هر لحظه بیم فرو ریختن است

به گزارش ۸دی به نقل واران نیوز، از اواخر بهمن ماه سال گذشته بود که خبری با عنوان رانش زمین در پایگاه های خبری شهرستان و استان گیلان پخش شد.

پس از انتشار این اخبار در سایت های مختلف، دومین روز از اسفند ماه سال گذشته فرماندار با جمعی از مسئولین به این روستا رفت تا از نزدیک مشکلات روستائیان را رصد کند

در این بازدید که بیش از ۳ ساعت طول کشید فرماندار با حضور در خانه چندین خانواده این روستا ،قول پیگیری هر چه سریع تر این مشکل و فراهم کردن راهی درست و منطقی برای رانش زمین به ساکنان روستا داد.(در اینجا بخوانید)

نارنج پره روستایی است کوه پایه ایی که تقریبا از ۴ سال گذشته شروع به رانش های خفیف نموده و سال گذشته این رانشهای زمین محسوس تر شد و باعث شکسته شدن و ترک برداشتن بسیاری از خانه های اهالی محل شده است و تقریبا ۱۶ خانوار از ۴۵ خانواده ساکن در روستا در خطر جدی رانش  در این منطقه هستند.

پس از خروج فرماندار از روستا ،اولین اقدام برای بهبودی وضع موجود صورت گرفت؛راه های ارتباطی روستا که بر اثر رانش زمین غیر قابل استفاده شده بودند ترمیم شدند.

این اقدام سریع فرماندار در رفع مشکل جاده نوید اتفاقات خوب میداد و دریچه امیدی در دل روستائیان و تمام کسانی که نگران جان مردم آن روستا بودند باز کرد؛ دلیلش هم این بود که فرماندار کمر همت بسته تا روستائیان را نجات دهد.

فرماندار در یکی از جلسات با اشاره به خطر زندگی در این منطقه گفت این خانواده های باید به یک مکان امن انتقال یابند (این خبر را اینجا بخوانید) ؛ رسانه ها این مصاحبه فرماندار را اینگونه تفسیر کردند که این مقام مسئول متوجه خطر موجود که در کمین روستائیان است ،شده و قرار است به زودی این خطر را رفع کند.

از آن زمان که ماشین های راهسازی جاده ارتباطی این روستا را صاف کردند بیش از ۴۰ روز میگذرد اما تا کنون اقدامی از سوی فرمانداری که رسانه ایی شده باشد نشده(این جمله را یکی از روستائیان نارنج پره به خبرنگارمان گفته)

امکان داشت رانش زمین در لحظه تحویل سال صورت گیرد و یا در این ۱۳ روز عید ، آن وقت چگونه میتوانستیم این فاجعه بزرگ را قبول کنیم، اینکه کاری از دست ما بر می آمد اما انجام ندادیم، چگونه با این موضوع کنار می آمدیم؟

با گذشت بیش از ۴۰ روز از دیدار فرماندار و مسئولین با روستائیان، تازه امروز (۲۴ فروردین)فرماندار شهرستان مان جلسه ایی تشکیل داده و می گوید  وضعیت بومیان نارنج‌پره تنیان تعیین تکلیف خواهد شد ؛ این گفته فرماندار  یعنی تا کنون اقدامی برای روستائیان انجام نشده و قرار است کارهایی انجام شود.

آیا  این موضوع به این زودی تعیین تکلیف میشود یا خیر؟

آیا قرار است چند ماه دیگر جلسه ایی برپا شده و باز بگویید “این بار وضعیت نارنج پره تعیین میشود” ؟

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه