رئیس مجمع نمایندگان گیلان در گفتگو با 8دی:

خواستار افزایش ۱۲ درصدی قیمت برگ سبز چای هستیم/ چای سال ۹۵ در کارخانجات بلاتکلیف مانده است

رئیس مجمع نمایندگان گیلان به ارائه گزارش عملی دولت تاکید کرد و گفت: خواستار افزایش ۱۲ درصدی قیمت برگ سبز چای از شورای اقتصاد هستیم.

خواستار افزایش ۱۲ درصدی قیمت برگ سبز چای هستیم/ چای سال ۹۵ در کارخانجات بلاتکلیف مانده است

اسدالله عباسی در گفتگو با خبرنگار ۸دی، با بیان اینکه باید دولت توجه بیشتری به صنعت چای داشته باشد، اظهار داشت: از سال ۹۵ چای تولید شده و در انبارهای کارخانجات ما موجود است و هنوز تعیین و تکلیف نشده است.

وی با بیان اینکه نرخ خرید تضمین برگ سبز چای پایین است، افزود: ما درخواست داشتیم تا وزیر جهاد کشاورزی بعنوان متولی این امر در شورای اقتصاد پیگیری کنند تا قیمت چای تغییر کند.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ما پیشنهاد افزایش ۱۲ درصدی قیمت چای را اعلام کرده ایم، گفت: اکنون قیمت فعلی برگ سبز چای پایین است و مورد رضایت چایکاران نمی باشد.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان با بیان اینکه باید وزارت جهاد توجه بیشتری به نوغان، زیتون و مرکبات گیلان داشته باشد، اظهار کرد: با پرداخت به بخش کشاورزی اشغال فراوانی در گیلان ایجاد می شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی به تحقق اقتصاد مقاومتی با پرداختن به فرصت کشاورزی در گیلان اشاره کرد و افزود: دولت می تواند با ساماندهی کشاورزی در گیلان سطح تولیدات اقتصاد مقاومتی، اشتغال و تولید را  در استان را افزایش دهد.

وی با انتقاد از اینکه نباید دولت فقط آمار نویسی کند، ادامه داد: دولت باید در پایان سال به فرض مثال اعلام کند که سط تولید برنج در سال قبل یک مقدار و در سال جاری یک مقدار مشخص دیگری بوده است.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس با بیان اینکه دولت عملا باید سطح تولید و اشتغال را اعلام کند، گفت: با ارائه آمار صحیح و درست باید سطح بهره وری، اشتغال و چرخه تولید اعلام شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه دولت باید آمار های صحیح در خصوص صنعت دام و طیور ارائه کند، گفت: باید تا پایان سال مشخص شود که چقدر تولید، مصرف و یا ظرفیت صادرات به سایر استان ها و یا خارج از کشور را داریم.

وی با بیان اینکه مجمع نمایندگان در تلاش هستند تا از ظرفیت های کشور در بهره وری تولیدات کشاورزی استفاده کنند، افزود: برای تحقق وعده های و تبادل نظرات در خصوص کشاورزی و سایر حوزه های مربوط به آن مقرر شده تا معاون پارلمانی وزیر دغدغه های نمایندگان گیلان در وزارتخانه را دنبال کند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه