بیانیه جلیلی پس از انصراف به نفع نیروهای انقلاب؛

کار ما تازه شروع شده است/ در فرآیند انتخابات فعالانه حضور دارم

خداوندا! تو خود شاهدی آن‌چه از ناحیه‌ی ما صورت گرفت، نه رقابتی برای تصاحب قدرت، و نه تلاشی برای فزونی ثروت بود؛ بلکه می‌خواهیم نشانه‌های دین تو را آشکار و اصلاح را در سرزمین‌های تو برقرار سازیم تا بندگان مظلوم تو ایمن گردند و حدود الهی برپا شود.

کار ما تازه شروع شده است/ در فرآیند انتخابات فعالانه حضور دارم

به گزارش ۸دی به نقل از جهان نیوز، در پی عدم ثبت نام دکتر سعید جلیلی  در انتخابات ریاست جمهوری وی  با انتشار بیانیه‌ای خطاب به  جریان مومن و انقلابی از حضور فعالانه در انتخابات سخن گفت و تمامی نیروهای انقلاب اسلامی را دعوت کرد تا با تمام توان برای شکوفایی ظرفیت انتخابات در مسیر بازیابی مسایل اصلی کشور و راه حل های مبتنی بر منظومه معرفتی- آرمانی انقلاب اسلامی در صحنه باشند و  کارآمدی تفکر انقلابی را تبیین و در باور عمومی مستحکم کنند.

متن کامل بیانیه دکتر جلیلی  در ادامه است:
بسم الله الرحمن الرحیم
وَأَن لَوِ استَقاموا عَلَى الطَّریقَهِ لَأَسقَیناهُم ماءً غَدَقًا
ملت شریف و بزرگوار ایران؛
خردادماه سال ۱۳۹۲ پس از تبریک به منتخب شما و آرزوی موفقیت در مسیر انقلاب اسلامی برای وی، به دوستان خود اعلام کردم :
«کار ما تازه شرع شده است.» آنچه در ۴ سال گذشته دنبال شد جستجوی پاسخ های معتبر به مشکلات کشور بر مبنای گفتمان انقلاب اسلامی بود. حاصل این تلاش یافتن فرصت هایی سترگ در مسیر تعالی و پیشرفت کشور است که متاسفانه دولت فعلی ناتوان از مدیریت آنهاست.
انتخابات در نظام مردم سالاری دینی نه صرفا مسیری برای دست یابی به قدرت، بلکه بستری برای ارتقای فرهنگ سیاسی، تبیین مسایل اصلی کشور، مشارکت وسیع افکار عمومی و چاره جویی مشکلات و تحکیم همدلی ملت در مسیر پیشرفت است.
جمهوریت نظام اقتضا می‌کند، مردمی که آزادانه انتخاب می‌کنند راه حل‌های تفکر انقلابی را برای اداره‌ی امور بشناسند و  باور کنند. آن‌گاه که مردم اقناع شوند تنها تفکر انقلابی می‌تواند کشور را از تنگناها و تهدیدها عبور دهد و فرصت‌ها را به نتیجه برساند، این باور، مردم را به گزینه‌ای انقلابی در انتخابات رهنمون خواهد ساخت. همچنان که اگر ابرهای تردید بر کارآمدی گفتمان انقلاب اسلامی سایه افکند، باور مردم به آن تضعیف خواهد شد. چنان‌که در مناظرات سال ۱۳۹۲، چنین تردیدهایی سایه افکند.
امروز وظیفه‌ی جریان انقلابی است تا راه حل‌های تفکر انقلابی را در عرصه‌های مهمی چون فرهنگ، سیاست، اقتصاد به ویژه در موضوعات مهمی چون تولید، اشتغال، مسکن، صنعت، کشاورزی، بانکداری و ….  به شکل برنامه‌ای قابل تحقق و باورپذیر به مردم ارائه کند. باید نشان داد ساختار اجرایی-اداری کشور، چه ایرادهایی دارد و چگونه می‌تواند در خدمت مردم قرار گیرد. باید نشان داد چگونه می‌توان با تبعیض، فقر، فساد مبارزه کرد. سعی ما آن بود این راه حل‌ها را بیابیم و به مردم ارائه کنیم. حضور مستمر در روستاها و شهرهای استانهای مختلف و برگزاری جلسات مباحثه دانشجویی در ده ها دانشگاه کشور تلاشی نه برای دعوت به خود بلکه وظیفه ای برای اثبات و تبیین کارآمدی تفکر انقلابی فارغ از هر شخص و چهره و گروه و جناح بود.
وظیفه ای که همچنان اصلی ترین دستور کار همه دلسوزان انقلاب و علاقه مندان به پیشرفت کشور است. اینک در آستانه فرصت مبارک انتخابات بر تمام علاقه مندان به گفتمان انقلاب اسلامی است تا با حرکتی فراگیر و هماهنگ حقیقت کارآمد و گره گشای تفکر انقلابی را تبیین و در باور عمومی مستحکم کنند و اجازه ندهند افرادی با زاویه گرفتن از ولایت و شاخص هایی که مقام معظم رهبری در این سالها مکرر بر آن تاکید فرموده اند، گرایش هایی به اهمال و ناکارآمدی، خودباختگی و محافظه کاری و انحراف را به جامعه تحمیل و در عزم انقلابی مردم تردید ایجاد کنند.
اینجانب با تشکر از همه هموطنان و چهره های خدوم و دلسوز مخصوصا جوانان پرشور و باورمند انقلابی که در ماه های گذشته با نظر لطف، این برادر خود را به حضور در فرآینده انتخابات ریاست جمهوری دعوت کردند اعلام می کنم با تمرکز ویژه بر “موضوعیت” انتخابات و نه صرفا طریقیت آن برای کسب قدرت، در این فرآیند فعالانه حضور خواهم داشت  و از هم اکنون به سهم خود از همه نیروهای انقلاب دعوت می کنم با تمام توان برای شکوفایی ظرفیت انتخابات در مسیر بازیابی مسایل اصلی کشور و راه حل های مبتنی بر منظومه معرفتی- آرمانی انقلاب اسلامی در صحنه باشند.
خداوندا! تو خود شاهدی آن‌چه از ناحیه‌ی ما صورت گرفت، نه رقابتی برای تصاحب قدرت، و نه تلاشی برای فزونی ثروت بود؛ بلکه می‌خواهیم نشانه‌های دین تو را آشکار و اصلاح را در سرزمین‌های تو برقرار سازیم تا بندگان مظلوم تو ایمن گردند و حدود الهی برپا شود.
سعید جلیلی. ۲۶ فروردین‌ ۱۳۹۶

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
من
احسنت
در حاشیه