باید از تداخل کاری متولیان در امور فرهنگی در کشور جلوگیری شود

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی گفت: مسائل مربوط به حجاب در کشور چند وجهی است.

باید از تداخل کاری متولیان در امور فرهنگی در کشور جلوگیری شود

به گزارش ۸دی نیوز، ایرج ندیمی، نماینده لاهیجان و سیاهکل در مجلس در گفتگو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری خانه ملت  ابراز داشت: بر طرف کردن مشکلات پیرامون حجاب نیازمند کار کارشناسی در این زمینه است.
وی ادامه داد: مسئله حجاب یک مسئله چند وجهی است. اما در رأس این چند وجهی بی‌تردید، مسائل فرهنگی وجود دارد.
ندیمی افزود: متاسفانه مسائل فرهنگی در کشور ما، دارای متولی مشخصی نیست.
وی با اشاره به این‌که باید در اولین قدم مشکل متولی در مورد مسائل فرهنگی حل شود، گفت: باید یک فکر اساسی در این زمینه بکنیم. باید متولی بخش‌های مختلف فرهنگی را به‌صورت کامل مشخص بکنیم. هر‌چه به این سمت برویم که برای هر پدیده و مشکل فرهنگی در سطح جامعه یک متولی مشخص تعیین بکنیم. با این کار دیگر شاهد تداخل در زمینه برخورد با مشکلات فرهنگی نخواهیم بود. عدم تداخل در مورد مسائل فرهنگی سبب می‌شود تا این امکان به وجود آید تا با مشکلات و مسائل پیش‌آمده در این بخش به‌صورت قاطعانه‌تر برخورد گردد.
این عضو کمیسیون اقتصاد با اشاره به کارهای فرهنگی که در این زمینه تا کنون در کشور انجام گرفته است، گفت: همان‌طور که اشاره شد به‌دلیل چند دستگی متولیان تا‌کنون توانسته‌ایم نسخه شفابخشی برای این مشکلات و مسائل پیدا کنیم. چنانچه متولی این معضلات مشخص شود، بی تردید راه حل بر خورد با این‌گونه مشکلات هم پیدا خواهد شد.
وی با اشاره به تأثیر رسانه‌ها در زمینه فرهنگ‌سازی در این بخش گفت: چنانچه بتوانیم رسانه‌ها را به صورت مشخص در این زمینه فعال کنیم، می‌توان امیدوار بود که بخش قابل ملاحظه‌ای از مشکلات در زمینه حجاب بر طرف شود.
وی تاکید کرد: تا کنون سعی شده تا از ظرفیت رسانه‌ها بخصوص رسانه‌های دیداری در این زمینه استفاده شود، اما این مسئله کافی نبوده و می‌توان این بخش از رسانه‌ها را بیشتر در این زمینه فعال کرد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه