مدیرکل شیلات گیلان:

فصل صید ماهیان استخوانی برای دومین بار در استان گیلان تمدید شد

مدیرکل شیلات گیلان با بیان اینکه صیادان گیلانی می‌توانند تا پایان فروردین به صید ماهیان استخوانی بپردازند گفت: فصل صید ماهیان استخوانی در دریای خزر برای بار دوم تمدید شد.

فصل صید ماهیان استخوانی برای دومین بار در استان گیلان تمدید شد

به گزارش ۸دی، اسحاق شعبانی در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به اینکه برای بار دوم مهلت صید ماهیان استخوانی در گیلان تمدید شد اظهار داشت: صیادان گیلانی تا پایان فروردین ماه مجاز به صید ماهیان استخوانی از دریای خزر هستند.

مدیرکل شیلات استان گیلان با بیان اینکه آمارها نشانگر این است که تلاش صیادان گیلانی به‌دلیل شرایط نامساعد جوی در فصل صید ۱۵ درصد کاهش یافته است افزود: نامساعد بودن شرایط دریا برای فعالیت صیادی در فصل صید دلیل اصلی کاهش صید امسال است.

شعبانی با تاکید بر اینکه به‌دلیل مذکور فصل صید برای دومین بار تا پایان فروردین تمدید شد خاطرنشان کرد: علت تمدید فصل صید در دریای خزر به‌منظور رسیدن صیادان به صید اقتصادی است.

مدیرکل شیلات استان گیلان با اشاره به اینکه از ابتدای فصل صید تاکنون ۲ هزار و ۶۰۰ تن انواع ماهیان استخوانی از دریای خزر صید شده است تصریح کرد: ۷۶ درصد از میزان مذکور را ماهی سفید تشکیل می‌دهد.

شعبانی ۲۱ درصد صید ماهیان استخوانی امسال را ماهی کفال و ۳ درصد را سایر گونه‌ها عنوان کرد و گفت: صیادان گیلانی از صید مذکور تاکنون بالغ بر ۵۲۰ میلیارد ریال درآمد کسب کردند.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه