مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شفت:

۶ کیلومتر راه روستایی شهرستان شفت در سال ۹۵ آسفالت شد

مدیر بنیاد مسکن شفت گفت: ۶ کیلومتر راه روستایی شهرستان در قالب طرح هادی روستایی در سال ۹۵ با قیر رایگان آسفالت شد.

۶ کیلومتر راه روستایی شهرستان شفت در سال ۹۵ آسفالت شد

به گزارش ۸دی، سیدحسین محمدی ظهر امروز در سخنرانی پس از خطبه های نماز جمعه شفت ضمن تبریک دهه‌ی گرامیداشت تأسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اظهار داشت: بنیادمسکن انقلاب اسلامی به فرمان تاریخی حضرت امام (ره)در تاریخ ۲۱ فروردین سال ۱۳۵۸ به جهت تامین مسکن روستایی محرومین تاسیس شده است.

وی ضمن ارائه گزارش عملکرد بنیاد مسکن شفت افزود: عملیات اجرای طرح هادی روستای ناصران که تا کنون ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد با برنامه ریزی صورت گرفته به زودی به پایان میرسد.

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شفت گفت: اجرای طرح هادی فاز ۳ امامزاده اسحاق (ع) با اعتبار ۱۰۰میلیون تومان اجرای سنگ فرش که هم اکنون نیز عملیات آن ادامه دارد، آسفالت روستاهای شادخال، آقاسیدیعقوب، چوبر، نصیر محله و روستای لاقان در مجموع با مساحت ۲۸۵۸۶ متر مربع به طول بیش از ۶ کیلومتر با اعتبار یک میلیارد تومان بخشی از عملکرد این نهاد مقدس انقلابی است که در هفته دولت و دهه فجر به بهره برداری رسید.

وی ادامه داد: چند روستا هم در سال ۹۶ آماده آسفالت هستند که پس از تامین قیر عملیات اجرایی آنها آغاز خواهد شد.

محمدی با بیان شاخص بهره مندی روستاهای بالای ۲۰ خانوار در این شهرستان ۱۰۰ درصد می باشد اظهار کرد: تهیه طرح هادی در روستاهای شهرستان شفت به اتمام رسیده و کلیه روستاهای بالای ۲۰ خانوار دارای طرح هادی مصوب روستایی می باشند و این امر موجب شدتاگاز رسانی به این روستا ها انجام شود.

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شفت افزود: در تعداد ۳۷ روستای شهرستان با همکاری اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان طرح صدور سند روستایی اجرا شده است که در این طرح از ابتدای سال ۸۴ تاکنون بیش از ۸۷۰۰ جلد سند مالکیت در این راستا صادر شده که این تعداد ۲۹۱ جلد سند روستایی مربوط به سال ۹۵ است.

وی با اشاره به تسهیلات بهسازی مسکن روستایی (احداث) در شهرستان شفت گفت: به منظور افزایش سطح کیفی و استحکام بخشیدن به ابنیه و ایجاد شرایط مناسب سکونت روستائیان طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی از سال ۱۳۸۴ تا به الان به اجرا در آمده است و تعداد  ۳۶۰۶ واحد مسکونی در شهرستان به مرحله پایان کار رسیده اند.

محمدی ادامه داد: ۱۴۶ واحد مسکونی با اعتبار بالغ بر ۰۰۰/۰۰۰/۳۷۵/۲۱ ریال در یک سال افتتاح خواهد شد و امسال نیز ۹۰ نفر برای تسهیلات جدید به بانک عامل معرفی شده اند که از این بین ۴۰ نفر تسهیلات را دریافت کرده اند.

وی افزود: در چهارچوب تفاهم نامه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و بهزیستی یک واحد برای خانواده‌ی دارای ۲ معلول در روستای خرفکل در حال ساحت میباشد که این پروژه در مرحله سفیدکاری است و که ۱۸۰ میلیون ریال تسهیلات بانکی کم بهره و ۱۸۰ میلیون ریال کمک بلاعوض برای آن در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به عملکرد این نهاد در حوزه مسکن شهری گفت: عملیات احداث ۱۸ واحد مسکن محرومین در شهر شفت که در حال دریافت پروانه ساختمانی هستند آغاز می شود.

محمدی با بیان اینکه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان شفت در زمان بحران سیل و برف ۹۵ حضور فعال داشته است و افزود: کمک به ساخت مصلی محمد رسول الله (ص) شفت، ۶۰۱۰ بازدید فنی جهت پاسخ استعلامات و صدور پروانه و انجام مراحل مسکن روستایی و حوادث و … از دیگر اقدامات این نهاد در سال ۹۵ بوده است.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه