سارق اینترنتی حساب تعدادی از شهروندان گیلانی در لاهیجان، شناسایی و دستگیر شد

رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان گیلان از شناسایی و دستگیری سارق اینترنتی حساب تعدادی از شهروندان گیلانی در لاهیجان خبر داد .

سارق اینترنتی حساب تعدادی از شهروندان گیلانی در لاهیجان، شناسایی و دستگیر شد

به گزارش ۸دی نیوز رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان گیلان از شناسایی و دستگیری سارق اینترنتی حساب تعدادی از شهروندان گیلانی در لاهیجان خبر داد .

سرهنگ ایرج محمد خانی رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان گیلان با اعلام این خبر گفت: در پی ارجاع چندین فقره پرونده از دادسرای عمومی و انقلاب شهرستانهای رشت و لاهیجان به دادخواهی تعدادی از شهروندان با هویت معلوم مبنی بر اینکه از حساب اینترنتی آنان بصورت غیر مجاز برداشت گردیده، موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت .

DSCN1046رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات گیلان افزود: با تحقیقات از شاکیان پرونده و پی جویی های فنی و پلیسی، کارآگاهان پلیس فتا موفق شدند سارق را که جوانی ۲۴ساله، اهل و ساکن لاهیجان و شاغل در یک کافی نت بود، شناسایی با هماهنگی مقام قضایی وی را در شهرستان لاهیجان دستگیر نمایند .

سرهنگ محمدخانی اظهار داشت: با توجه به ادله دیجیتال کشف شده در بازرسی از منزل متهم، وی صراحتاً به جرم خود و اینکه با دریافت اطلاعات مهم کارت بانکی شهروندان (شماره حساب، رمز اول و دوم اینترنتی، CVV2 ) برای انتخاب واحد، ثبت نام دانشگاه، پرداخت قبض و غیره، سوء استفاده و حدود ۳۰ میلیون ریال از حساب اینترنتی آنان بصورت غیر مجاز برداشت کرده، اعتراف نمود که با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان لاهیجان معرفی و از آن طریق با صدور قرار وثیقه ۲۰۰ میلیون ریالی روانه زندان شد.

وی از شهروندان خواست در مراجعه به کافی نت ، اطلاعات مهم کارت بانکی خود نظیر (شماره حساب، رمز اول و دوم اینترنتی، CVV2 ) را در اختیار متصدی کافی نت قرار نداده و شخصاٌ از طریق رایانه های تعبیه شده در کافی نت امور مربوطه را انجام در صورت عدم آشنایی، فردی موثق و مورد اعتماد را همراه خود بیآورند اگر هم به ناچار اطلاعات کارت بانکی خود را در اختیار گذاشتند در اسرع وقت نسبت به تعویض رمز حساب اینترنتی خود اقدام نمایند.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان گیلان در پایان به مدیران کافی نت توصیه کرد: در جذب و بکارگیری متصدیان مربوطه دقت کرده از افرادی برای این منظور استفاده کنند که صلاحیت فردی و اجتماعی آن قبلاً به تایید مبادی ذیربط رسیده باشد و از نظارت بر عملکرد افراد زیر مجموعه غافل نباشند .

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه