رئیس هیئت نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری در گیلان:

برگزاری همایش رای اولی‌ها در گیلان تخلف انتخاباتی است/ استاندار جلوگیری کند

اشجری گفت: نشست‌ رای اولی‌ها در جلسه ستاد پیشگیری از تخلفات انتخابات مطرح و خلاف قانون تشخیص داده شد.

برگزاری همایش رای اولی‌ها در گیلان تخلف انتخاباتی است/ استاندار جلوگیری کند

به گزارش ۸دی، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی اشجری در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به شائبه‌هایی که در برگزاری همایش رای اولی‌ها در استان گیلان صورت گرفته است اظهار داشت: نباید به بهانه رای اولی‌ها از امکانات دولتی به نفع حزب و کاندید خاصی بهره گرفت.

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری در گیلان با بیان اینکه صرف هرگونه هزینه از بیت المال به نفع کاندیدای خاص برخلاف قانون است گفت: در این نشست‌ها که در شهرهای مختلف استان گیلان در حال برگزاری است عموماً از سخنرانانی دعوت می‌شود که در یک جبهه خاص قرار دارند.

اشجری تصریح کرد: اکثر این سخنرانان از بین فرمانداران، مدیران، معاونان، مشاوران استاندار و مدیران کل دستگاه‌های اجرایی هستند که به مدح، تعریف و تبیین عملکرد و دستاوردهای دولت فعلی می‌پردازند.

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری در استان گیلان این‌گونه نشست‌ها را خلاف قانون بیان کرد و گفت: نحوه عملکرد این‌گونه نشست‌ها در جلسه ستاد پیشگیری از تخلفات انتخابات مطرح و خلاف قانون تشخیص داده شد.

وی با بیان اینکه هرگونه حمایت و یا نفی کاندید و حزبی خاص توسط فرمانداران که روسای ستادهای انتخابات در شهرستان‌ها هستند بر خلاف قانون است افزود: بر طبق قانون، تبلیغات پیش از موعد و استفاده از اماکن دولتی جایز نیست و دستگاه قضا می‌بایست با قاطعیت بیشتری نسبت به این موضوع برخورد کند.

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری در استان گیلان گفت: آموزش و پرورش نیز موظف است دقت کافی در نحوه برگزاری همایش‌های مربوطه را داشته باشد و دولتمردان به‌ویژه استاندار باید از برگزاری نشست‌هایی که شائبه حمایت از حزب خاصی را دارد جلوگیری کند.

اشجری با اشاره به عدم دعوت از ائمه جمعه شهرستان در چنین همایش‌هایی در راستای برگزاری انتخابات پرشور افزود: دست اندرکاران می‌بایست در برگزاری نشست‌ها از افرادی بهره بگیرند که موجب برگزاری انتخابات سالم شوند نه باعث ایجاد شائبه حمایت از کاندیدا یا جریان خاص در انتخابات.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه