عدم شفافیت در عوارض عمومی و درآمدهای پایداردر لایحه بودجه ۹۳

رضا جمشیدی چناری به گزارشی اجمالی از چگونگی رسیدگی به لایحه بودجه سال آینده توسط این کمیسیون پرداخت و اظهار کرد: عدم شفافیت در عوارض عمومی و درآمدهای پایدار کمبودی است که در این لایحه احساس می شود.

عدم شفافیت در عوارض عمومی و درآمدهای پایداردر لایحه بودجه ۹۳

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی ۸دی نیوز،رضا جمشیدی چناری  در جلسه شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اولین جلسه کمیسیون تلفیق در راستای بررسی لایحه بودجه ۹۳ به گزارشی اجمالی از  چگونگی رسیدگی به لایحه بودجه سال آینده توسط این کمیسیون پرداخت و اظهار کرد: عدم شفافیت در عوارض عمومی و درآمدهای پایدار کمبودی است که در این لایحه احساس می شود.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت بر لزوم شفافیت درآمد حاصل از ارزش افزوده تاکید کرد و گفت: این شفافیت مابین اداره کل اقتصاد و دارایی و شهرداری صورت گیرد.
وی افزایش قابل توجه عوارض ساختمانی را نگران کننده عنوان کرد و افزود: با توجه به موانع بسیار در صنعت ساختمان چطور می توانیم افزایش درآمد در آیتم هایی ایجاد کنیم که وابستگی مستقیم به ساخت و ساز دارد.
جمشیدی با این توضیح که ممیزی املاک و عوارض نوسازی آیتمی است که در پیوست های بودجه به آن تاکید شده است بیان کرد: اگر ممیزی املاک توسط شهرداری آغاز می شود، شهروندان را با ابزار قانونی به پرداخت عوارض متقاعد می کنیم که نتیجه تاثیر این اقدام در سال ۹۴ مشهود می‌شود.
وی با با اشاره به پیش بینی هزینه های لازم در پروژه های سال آینده افزود: اصلاح روسازی ها و نهضت آسفالت از ۳۰میلیارد تا ۸۰ میلیارد تومان هزینه دارد و اگر شهرداری وارد این پروژه شود منابع قابل توجهی لازم است.
وی با بیان اینکه شهرداری در سال ۹۳ وارد این پروژه خواهد شد تصریح کرد: اما با توجه به منابع مالی مورد نیاز برای این پروژه زمان مورد نیاز برای آن متعاقبا اعلام می شود.

وی تاکید کرد: بودجه سال آینده باید برنامه محور و عملیاتی  باشد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه