نماینده تالش بزرگ در گفتگو با 8دی:

وزیر کار می گوید با نمایندگان اصولگرا کار نکنید! / دولت از مردم نمی ترسد اما از سه میلیون کارمندش واهمه دارد

نماینده تالش با انتقاد از رفتار های سیاسی وزیر کار گفت: دولت از ۸۵ میلیون ایرانی نمی ترسد اما از ۳ میلیون حقوق بگیر دولتی ترس دارد.

وزیر کار می گوید با نمایندگان اصولگرا کار نکنید! / دولت از مردم نمی ترسد اما از سه میلیون کارمندش واهمه دارد

محمود شکری در گفتگو با خبرنگار ۸دی با بیان اینکه در ۵ سال گذشته از مدیران شهرستان خواستم که شناسنامه روستاها را تهیه کنند، اظهار داشت: شناسنامه‌ی روستا یعنی اینکه در آن روستا چه کسانی زندگی می کنند، با چه خصوصیاتی و اینکه چه ظرفیتی در شهرستان وجود دارد تا با فعال کردن آنها، روستا را از فقر و بیکاری نجات دهیم و جلوی مهاجرت افراد از روستا به شهر را بگیریم.

وی با بیان اینکه همه باید در راستای تحقق شعار رهبری اقدام عملی ترتیب دهند، افزود: تمامی دستگاه های خدمات رسان در کشور از دهیاران گرفته تا بخشداران و فرمانداران و استانداران و رئیس جمهور و قوه قضائیه و مقننه همه باید خواسته و مطالبه مردم و رهبری را اجرایی کنند.

نماینده مردم تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس شورای اسلامی با بیان این نکته که ما باید دستوری که مقام معظم رهبری مبنی بر اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال داشتند را محقق کنیم، گفت: نباید ظرفیت های موجود در شهرستان ها را بجای اینکه در جهت منافع عمومی بهره بگیریم به سمت و سوی خود منحرف و ثروت اندوزی کنیم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار کرد: نباید به فکر این بود که در آینده چه کسی رئیس جمهور شود تا دیگاه و فکر و جناحش را بتواند پیشرفت کند و به نوایی برسد.

شکری با ظالمانه خواندن رفتارهای جناحی در راستای خدمت رسانی به مردم، متذکر شد: منیت ها و دروغ بازی ها و سیاسی کاری ها فقط بر ثروت دوزی ها و پس روی ها می افزاید و اکنون بعنوان اصلی در انتخابات ما شمرده می شود که باید این فرهنگ آمریکایی و ظالمانه را از پیکره انقلاب اسلامی از بین برد.

این نماینده مجلس حضور میدانی مردم در پیشبرد اهداف انقلاب را مهم برشمرد و تاکید کرد: باید مردم را پای کار آورد و از آنها مشورت گرفت تا اقتصاد مقاومتی پایدار واقعی و اشتغال و تولید حقیقی شکل بگیرد.

شکری با اشاره به اینکه همه جا پول کار نمی کند، اظهار داشت: اگر ما برنامه داشته باشیم با حداقل ها می توانیم حداکثر برنامه ها را در کشور داشته باشیم و اکنون در طی این چند سالی که جامه خدمت گذاری بر تن کرده ام توانسته ایم با همکاری همه جانبه مردم سطح بهره وری از زیرساخت ها، آب شرب، راه روستایی و آسفالت و گاز و غیره را افزایش دهیم.

وی نیت قربه الی الله را برای تحقق اراده مهم ارزیابی کرد و بیان داشت: باید نیت انسان ها پاک باشد و اگر این مهم رقم خورد مطمئنا خدا هم کمک می کند و این یقینی است که من به آن رسیده ام اما باید اعلام کنم که فقط اراده ای قوی می خواهد.

نماینده مردم تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت چوکای تالش، خاطرنشان کرد: باید مشاهده کرد که چوکا چه وضعیتی داشت و اکنون با چه وضعیتی در حال تولید می باشد؟

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با انتقاد از عملکرد و رفتار وزیر کار، رفاه و تامین اجتماعی گفت: متاسفانه آقار ربیعی مدیران شستا را از کسانی گذاشته که هر وقت طرح مشکل می شود اول می گویند این اصولگرا است و با من همکاری نکنند که این در تناقض تعامل مجلس و دولت است.

شکری در ادامه افزود: وزیری که چنین تفکری دارد نمی تواند کار کند و بزرگترین کاری را که می تواند انجام دهد این است که مدیران عامل شرکت ها و هیئت مدیره ها را عوض می کند.

وی داشتن مدیریت جهادی و واحد را لازمه توسعه اقتصادی برشمرد و تاکید کرد: شرکت‌های مذکور علاوه بر اینکه نیازمند سرمایه گذاری هستند بیشتر نیاز دارند که درست مدیریت و برنامه صحیحی داشته باشند.

نماینده مردم تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس شورای اسلامی همچنین به وضعیت چوکای تالش اشاره کرد و افزود: در خصوص چوکا به وزیر نامه زده‌ام که برنامه خود را به من اعلام کند اما با گذشت سه سال هنوز از جواب نامه خبری نیست.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس معنی جواب ندادن به نامه در خصوص وضعیت چوکا را از نداشتن برنامه وزیر برشمرد و گفت: من از وزیر خواسته ام که برنامه های خود را اعلام کند و بگوید که در آینده چگونه قرار است برنامه ریزی کند و سرمایه جذب کند اما پس از نامه من مدیر عامل را عوض می کند، این رفتار وزیر اشتباه است و بی برنامگی وزیر را می رساند.

شکری با اعلام اینکه دولت از ظرفیت های طبیعی استان استفاده ای نمی کند، افزود: من از مدیران دولت سوال کرده ام که ظرفیت بهره برداری شما از دریای خزر چقدر است؟ چقدر اشتغال ایجاد کرده است؟ چند بار با دانشگاهیان و اصحاب اندیشه جلسه گذاشته اند و راهکار خواسته اند؟ من از دولت می خواهم که یک برنامه به من بدهد که چگونه می تواند با استفاده از ظرفیت دریا شغل ایجاد کند.

وی با تاکید بر اینکه حقیقت را باید به جوانان و مردم گفت، اذعان کرد: اکنون جوانان در گوشه ای از خانه نشسته اند تا دولت و مجلس برایشان کار ایجاد کنند، اینکه تعریف کار نیست، جوان باید پای کار باشد و از برنامه های ما با خبر باشند.

نماینده مردم تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این مهم که همه الآن دست ها را در جیب کرده اند و منتظر یک صندلی هستند تا به آنها کار داده شود، افزود: این مسئله بخاطر این است که ما اکنون ۷۵ درصد درآمد سالیانه را به پرداخت حقوق و مزایا اختصاص داده ایم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: یک بیکار می فهمد که اگر استخدام دولت بشود چه کار بکند و چه کار نکند سر برج حقوقش را پرداخت می کند.

شکری با بیان اینکه دولت از کارمندان خود می ترسد، گفت: دولت از ۸۵ میلیون جمعیت ایرانی نمی ترسد اما از ۳ میلیون حقوق بگیر دولتی می ترسد چون باید به موقع حقوقشان را پرداخت کند.

وی با بیان اینکه در شرایط حاضر کارمندانی که کار نمی کنند با کارمندانی که کار می کنند تفاوتی ندارند خاطرنشان کرد: اگر من هم کار نکردم دولت نباید به من حقوق پرداخت کند و این اصلی است که دولت باید روی آن کار کند که کسی اگر کار برای مردم نکرد به آن حقوق ندهد.

نماینده مردم تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این نکته که باید فرهنگ کار در کشور جا بیافتد، گفت: مدیران دولتی هم اگر کار نکنند نباید حقوق بگیرند و با یک فرد بیکار هیچ فرقی ندارند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه