رئیس تبلیغات اسلامی صومعه سرا در گفتگو با 8دی:

اعتکاف یکی از رویش های انقلاب است/ مراسم اعتکاف در ۱۶ مسجد صومعه سرا در حال برگزاری است

رئیس اداره تبلیغات اسلامی صومعه سرا از برگزاری اعتکاف در ۱۶ مسجد شهرستان خبر داد و گفت: اعتکاف یکی از رویش های انقلاب اسلامی است.

اعتکاف یکی از رویش های انقلاب است/ مراسم اعتکاف در ۱۶ مسجد صومعه سرا در حال برگزاری است

حجت الاسلام و المسلمین منوچهر احمدی پور در گفتگو با خبرنگار ۸دی، ریشه اعتکاف را در تعابر و احادیث دینی دانست و اظهار داشت: اعتکاف یک سنتی است که از زمان پیامبر و ائمه ما شکل گرفته و بارها نیز به برپایی آن تذکراتی داده شده است.

وی با بیان اینکه اعتکاف را مرهون علمای اسلام هستیم، افزود: در عصر ما نیز علمایی وجود داشتند که خود نیز معتکف می شدند و این سنت را برای ما نیز برجای گذاشته اند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان صومعه سرا اعتکاف را رویش انقلابی نام برد و گفت: اعتکاف به فرموده مقام معظم رهبری یک رویش انقلابی است که می توان آن را یکی از رویش های انقلاب اسلامی برشمرد.

احمدی پور با بیان اینکه یکی از بهترین فرصت های طلایی برای ساختن روح انسان اعتکاف است، اظهار کرد: گرچه زمان اعتکاف سه روز و کوتاه است اما بسیار بسیار می توان از این فرصت سه روزه استفاده کرد.

وی استقبال مساجد شهرستان برای برپایی اعتکاف خبر داد و متذکر شد: ۱۶ مسجد در شهرستان صومعه سرا آمادگی اجرای مراسم معنوی و پر شور اعتکاف را دارند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان صومعه سرا با بیان اینکه حضور و رغبت مردم در اعتکاف سالانه بیش از پیش است، اذعان داشت: سال گذشته ۸۵۰ نفر در اعتکاف صومعه سرا شرکت کردند که انتظار می رود شمار معتکفین در سال جاری به مرز یک هزار نفر نیز برسد.

احمدی پور با بیان اینکه در مقابل دشمنان اعتکاف بعنوان یک جنگ نرم تلقی می شود و در مقابل ستیزه گری های دشمنان یک ابزار فوق العاده مناسب و شایسته است، گفت: حضور نوجوانان و جوانان هر ساله در اعتکاف بسیار چشمگیر و با اصرار است و پدر و مادران باید فرزندان خود را به حضور در این مکان ها و محافل تشویق کنند تا با ظرفیت های مسجد آشنا شوند.

وی با بیان اینکه خانواده ها باید مشوق حضور نوجوانان و جوانان به اعتکاف و محافل مذهبی شوند، افزود: بسیاری از افرادی که در مسیر معنوی حرکت می کنند و به مراتب بالا رسیده اند از همین حضورها در اعتکاف ها هستند که برای نوجوانان و جوانان یک فرصت بسیار خوبی است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه