نماینده مردم خلخال و کوثر در گفتگو با 8دی:

قاچاق کالا اصلی ترین عامل در بیکاری و ضعف تولید در کشور است/ مناطق آزاد کانون ورود کالای قاچاق به کشور

نماینده مردم خلخال گفت: قاچاق کالا اصلی ترین دلیل بیکاری و ضعف تولید داخلی است و اکنون مناطق آزاد خود کالای قاچاق وارد میکنند.

قاچاق کالا اصلی ترین عامل در بیکاری و ضعف تولید در کشور است/ مناطق آزاد کانون ورود کالای قاچاق به کشور

بشیر خالقی در گفتگو با خبرنگار ۸دی، بزرگترین مشکل در حوزه اقتصاد ایران را قاچاق کالا نام برد و اظهار داشت: طبق آمارهای اعلام شده سالانه ۲۰ میلیارد دلار کالای قاچاق وارد کشور می شود.

وی با بیان اینکه قاچاق کالا ضربات بزرگی به اقتصاد کشور وارد می کند، افزود: ورود قاچاق به کشور چرخ تولید داخلی را قفل کرده است.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که چرا گفته می شود در کشور قاچاق وجود دارد اما جلوی آن گرفته نمی شود، گفت: ایستادن در مقابل قاچاق اراده قوی را می طلبد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به مقاومت و ایستادگی ملت و دولت در هشت سال دفاع مقدس، اظهار کرد: مگر در هشت سال دفاع مقدس، نیروهای داخلی کشور چگونه در مقابل دشمن ایستاند، امروز چطور نمی توانند در مقابل قاچاق بایستند.

خالقی با بیان اینکه چطور نمی توان جلوی ورود کالای قاچاق به داخل کشور را گرفت، متذکر شد: اکنون بزرگترین و عمده ترین ضربه به تولیدات داخل را قاچاق کالا زده و از طرفی دیگر اشتغال و جوانان و نیروهای فعال کشور تعطیل شده و کشور فلج شده است.

وی با اشاره به وجود کالاهای بی کیفیت چینی در کشور، گفت: کیفیت محصولات قاچاق وارد شده به کشور آنقدر پایین است که تولید این محصولات در ایران بسیار گران تمام می شود.

نماینده مردم خلخال با بیان اینکه نمی دانم چرا عده ای تلاش دارند تا جنس بی کیفیت و ارزان را به هر دلیلی بخرند، اذعان داشت: رشد منفی تولید و اشتغال در کشور ما عمده ترین مشکلش قاچاق کالا است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به اینکه سهل انگاری دولت در مواجهه با قاچاق به اقتصاد ضربه می زند، گفت: چون کالای قاچاق بدون پرداخت مالیات وارد کشور می شود کشور از نظر درآمدی نیز ضربه می خورد.

خالقی با بیان اینکه با وجود حجم بسیار زیاد قاچاق در کشور کسی رغبت به تولید ندارد، افزود: خیلی از کالاهایی که در کشور وجود دارد به دلیل اینکه قیمت پایین تری نسبت به کالاهای مشابه ندارند توسط مردم انتخاب نمی شوند در نتیجه اقتصاد روز به روز در حال بدتر شدن است.

وی نداشتن قدرت خرید کالاهای ایرانی را از دلایل نخریدن آن برشمرد و گفت: چون قیمت پایین برای مردم مهم است متاسفانه توجهی به کیفیت خرید نمی شود و مردم ناچارند کالای قاچاق را بخرند.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مناطق آزاد در کشور کانون ورود کالای قاچاق شده اند، گفت: مستقیما کالای قاچاق در اسکله ها و بنادر کشور تخلیه می شوند و اغلب مناطق آزاد و منطقه های ویژه اقتصادی فقط وارد می کنند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه